Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 4402 ggr
Cilla89a
0

Vilken hoppstil :O

Haha, alltså allvarligt talat Förvånad Hur är det ens möjligt att ha en så dålig hoppsits som denna människa? Förvånad Och sen att dem är ute på tävling?
Haha, herregud alltså. Och hur ont har inte denna man mellan benen efter en runda som denna? Haha, fy tusan Tyst
Det är ju bevisat i alla fall att vissa hästar har hjärta utav guld Flört
Synd om hästen, men det ser åtminstone förjääkla roligt ut Tungan ute
Och sen låten gör ju själv för sitt namn "I belive i can fly" ;)

http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM

Medarbetare på Dressyr.ifokus

WinterPrince
0

Haha! Hur lyckas han!

Detta påminner mig om en OS-tävling i Modern Femkamp, där hästhoppning är en gren. Ekipaget jag såg trillade av och fick tränset med sig. Hästen var ju snäll och sprang inte iväg, så ryttaren hoppade upp igen med bara tyglarna runt halsen på hästen.

Hästen såg sin chans när han drev på den och racade runt banan, ryttaren flög av i första kurvan….

studs
0

HERREGUD :-O föreställer mig själv i den sittsen o inser hur fruktansvärt jäkla ont de MÅSTE göra, o han har ändå någon som ligger i klämm, jisses :x

cathie
0

Seriöst, vad är det där?! Han måste ju kunna rida om han ändå tävlar på den där nivån, och beter sig sådär? Stackars hästen har ju öronen bakåt, måste ju vara jätte obehagligt att få en tung man mot ryggen i varenda landning…

// Cathie @ www.cathie.se

Thorsson
0

usch då! :/ Stackars häst! Måste dock säga att det ser lite kul ut, inte för hästen men att ryttaren inte tar mer hjälp!

[Zkold]
0

Har jag dålig humor eller? Sitter å skrattar så tårarna sprutarSkrattande

Thorsson
0

#5. Nej, det gjorde jag med. Lite synd om hästkraken bara ^^

Cilla89a
0

#5 haha, nääe, du har ingen dålig humor, jag skrattade jag med ;) men jag var väl mest chockad att han faktiskt tävlar när han har sådan otroligt dålig hoppstil.

[Alexandra89]
0

Men herregud vilket pucko. Hur kan han ens få rida på den stackar hästen…

Och varför kastar han benen bakom sig?

Men det såg himmla kul ut, hahah :D

Animal-3
0

Man vet inte om man ska skratta eller gråta…

Det är ju grymt synd om hästen!
Men det ser ju inte klokt ut,,,hur bara gör han, hur istter han kvar när han beter sig så, hur kan han tävla på den nivån, måste det inte göra grymt ont?
Jag vet inte vad man ska säga…

niare
0

synd om hästen, tänk när han smäller ner i sadlen :S

visst kan nog hästen hoppa högre när ryttarens vikt är borträknad eftersom han e i luften hela tiden.

jag skulle iaf åkt av

Anna
0

Förvånad

Har han någon teori om att ifall han lämnar sadeln helt i hoppet så stör han inte hästen?! Herregud… Inte rider han mellan hindrena heller. Hästen fixar allt jobb själv.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

perlino
0

Finns inte mycket att säga, eller tvärtom det kanske finns för mycket att påpeka? Förvånad

HannaT
0

Vilken underbart snäll häst som ställer upp på att hoppa trots det där… Foten i munnen

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

AusaBausa
0

stackars häst…

JenD
0

OMG! Jag kunde inte ens skratta, heeeelt mållös Tyst Är det möjligt att vara så fruktansvärt kass!! HUR kan han få tävla på den nivån? Att han inte skäms?! Ja jag är verkligen mållös och tom lite fascinerad hur det är möjligt!

När chocken släpper skrattar jag kanske men…Förvånad

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

lisette
0

någon som kan spanska som kan berätta vad som står sist i filmen?

jag undrar om det är på riktigt. människan kan rida, men verklgen inte hoppa.

Invisible
0

HAHAHAHAHA OMG! Jag skrattar så ögonen tåras! Men stackars häst, kan absolut inte vara bra för kroppen att få en sån dunderklump fallande över sig.

SSAA
0

ouch, stackars hästrygg ://

ser inge vidare ut :P

Birke
0

Nej usch :O Har han inge knäslut?

Moalinn
0

Hur lyckas man? Det är ju helt sjukt!
Men det ser otroligt roligt ut Tungan ute
Stackars hästen. En tung man på ryggen efter varje hopp och någon som drar den i munnen hela tiden, usch!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Daisymink
0

haha man såg ju redan innan han började hoppa att det skulle bli fel, benen alldeles för långt bak vid vissa tillfällen, han använder ju inte benen för fem öre i hoppningen.. haha sjukt kul iallafall men som ni säger, stackars häst! hahaha

// Vanessa 

Caspianowner
0

Är mäktad imponerad av hans stil. Vad hästen anbelangar ser han ut att ha saker oting under kontroll med sin sköna ryttare.

fridak
0

synd att flaggan kommer i vägen när han tappat stigbygeln. för det lilla man fick se då tyckte jag såg något bättre ut… hästen är alldeles för snäll, otroligt att han bara stannar en gång.

ellenbellen
0

#1, Har hört talats om det, ingen som kan hitta en länk till det? :D

/Ellen (:

Zabbio
0

Jag hade nog sett likadan ut.. men så försöker jag inte mig på att hoppa heller :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
0

Enligt kommentarerna är han handikappad i benen..

JenD
0

#26 Aha det förklarar ju saker och ting isåfall men han kan ju röra benen såpass mycket att han kan få på stigbygeln efter han tappar den…

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

lisette
0

jag undrar om det verkligen är så. han rör ju fötterna för att få tag i stigbyglarna.

Lorita
0

Om bara ryggen är hel på hästen så tänk vilken kanon- hopp-häst i rätta händer.

#16 jag ska skicka en förfrågan om vad det står.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Zadeira
0

Herregud, vilken häst! Att han ens accepterar det där slängandet.

Om det är så att han faktiskt är handikappad är det ju jäkligt modigt av honom. Annars är det jäkligt dumt ;)

Det ser onekligen komiskt ut!

lisette
0

jag kan berätta vad det står, på ett ungefär. har en man som är portugis.

det står att hästen är ok, den var lite öm och dagen efter så mådde den bra igen.

Lorita
0

Denna översätting fick jag:

"Vi garanterar att djuret som hade ryggont, inte kunde hoppa i perfekta konditioner idag, inte tävlade nästkommande dag pga besväret."

kaka1234567
0

ush stakars häst Gråter

jag fattar inte att han ens kan rida ta lektioner eller något Skrikandes

men de såg kul ut.

Är de jag eller är hästen ponny ???

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

perlino
0

#32 Ja, jag var osäker, men det var ungefär vad jag fick ut också.

kaka1234567
0

#32.#34.ja jag med.

_Mvh kaka
_

Cilla89a
0

#31 var det inte spanska? jag fick en helt annan översättning på google translate :P

kaka1234567
0

Jag har förmig att de ska va spanska då jag läser spanska .

_Mvh kaka
_

Zabbio
0

#28 Jo, men man måste ju inte vara helt orörlig för att ha ett skarpt handikapp. Kan ju vara så ekelt att han inte har någon styrka från knä och ner eller nåt, men rörlighet.

Sen an man ju fråga sig om det var rätt mot hästen ändå.

kaka1234567
0

Jag tror inte han är handikap.

Men om han va de bör han nog inte hoppa så högt då.

Ja sen är de kanske inte så snällt mot hästen .Om de va lägre hinder kanske han inte hade dunsat sådär.

_Mvh kaka
_

Lorita
0

#36 portugisiska enligt min översättare.