Lämplig fullblodshingst..
Många frågor idag!!
Har någon här bra tips angående bra fullblodshingst eller kanske halvblod som kan passa till en liten arab? Tjejen är 153 cm, skapligt korrekt, mkt bra överlinje, kort rygg, bra bakben men lite kort i aktionen fram.
Vi hade tänkt regga som anglo då de är "hetare" på marknaden än arab/halvblod
Mvh Wanilj
jag kan tyvörr inte hjälpa idg men måste säga det såg ut som en trevlig dam!
Ja, hon är snygg men har dock ett huvud av stål!
vad menar du med "ett huvud av stål"?
Hon var mkt mkt svårflörtad.. Först tog vi det för att hon var känslig och rädd men när hon helt sonika avvek en kväll när vi skulle ta in dem utan att bry sig det minsta om sin abstinata mor…. ja… då fick jag tänka om!!
När vi köpte henne skulle hon vart lite hanterad..dvs..ledd, avmaskad, verkad regelbundet men inte, sadel-tränsvan-longerad-miljötränad osv.
Det visade sig att hon var helt ohanterad när hon kom till oss..
Jag prövade precis allt! Pat Parelli-Monty Roberts- Rick Lemay- Tommy Arvidsson.. ja fick massor av tips och råd samt även fysisk hjälp av folk runt ikring.. Men inget hjälpte!!!
Så vi trodde att det var fullständigt kört för henne…
När hon avvek denna mörka kväll utan en tanke på att komma tillbaka.. Jag sprang med hennes mkt upprörda mor samt havrehink i näven samt min sambo sökte förtvivlat…mer om det på min sida.. Men hon drog rakt ut på fälten helt oberörd av sin mors skriande…
Den natten fick vi in henne i en hage och ja där fick hon stå…
Hon var helt oberörd!!!
Hon är mkt känslig och intelligent samt har en skalle av granit…
Det jag menar är att hon mkt tydligt väljer sina vänner och har en stenhård vilja.. Mycket mer utpräglat än hos ngn häst jag tidigare mött!