Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1778 ggr
cathie
0

OT - Ny katt, behöver namn :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp, vi har skaffat katt och behöver ett fint litet tjejnamn :) Vi har ju en hund nu som heter Nova, och vill väl gärna att det ska "gå ihop"…

Så alla tips är varmt välkomna :D

// Cathie @ www.cathie.se

Gronstedt
0

Nuevo

Rita-S
0

eller kanske Nuvie, det är efter en karaktär i Jean M Auels berättelse Jordens barn :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

cathie
0

2# Jätte fint namn, men blir lite fööör likt Nova :P

isabelle_
0

Newie?

Hannapanna
0

Puma
Nike
Nala
Nemesis

perlino
0

Cajza/Kajsa, fast det är väl inte likt hundens namn, får tänka lite.

Zadeira
0

Nova betyder ju stjärna, så kanske något baserat på rymden? Luna (måne) är väl passande? Nova och Luna, låter ju fint tillsammans!

Repoort
1

Nellie, Ninni

lisette
0

ett kattnamn ska ju helst innehålla ett s, eftersom katterna lyssnar till det ljudet.

sol tycker jag är fint!

Rita-S
0

#9 men då skulle ju Super passa fint! :D Passar ju även tilsammans med Nova… *skämtar lite* Men skämt åsido, ett kattnamn med S i vore kanske inte dumt. Silje kanske? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zadeira
0

#9, av alla jag känner med katt är det väl bara två som heter något med S i sig… och jag känner många med katt konstigt nog…

cathie
0

#7, jag var inne på samma spår, försökte hitta nått fint namn som hade med stjärna att göra… men Luna är ju bra… ska se om sambon godkänner det hahah!

lisette
0

¨#11 men så är det ivf. ;) inte säkert dina vänner tänkt på detta.

mina katter heter inte aslan, lovis, zeus, sirius och draco utan anledning.. ;)

Zadeira
0

#13, jag har hört att det ska vara bra för hundar däremot, och de hundar jag känner heter sånt.. zeus, zera, sita, lisa och liknande.

Kanske inte många kattägare som vet det på samma sätt eftersom man sällan tränar katter som man gör med hundar och använder namn på samma sätt.

Moalinn
0

Sova Oskyldig
nej, men jag har total hjärnsläpp just nu ;)

men våra katter heter:
Diza, Tiara, Muskot, Basilika, Nejlika och Capris Skrattande

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

liljegren
0

Stella kanske? Det är ju latin för stjärna..

Annars tycker jag Nova och Nellie låter rätt gulligt..

Alex
0

Stella tänkte jag också på… Och för att spinna vidare på Lisettes förslag Sol så kan ju jag komma med Sunna, som är sol på isländska.

Både hudar och katter lyssnar ju på S. Hundar ska även lyssna på I. Eller ja, de lyssnar väl på allt, men det är väl lite mer utmärkande bokstäver som är enkla att betona och uttala tydligt.

Men men, det funkar allt utan också. Själv har jag en katt som heter Ruth så. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hannapanna
0

Stella är fint..!

Jag har inte tänkt på de som Lisette skrev om S.. Men när jag tänker efter så har vi nog haft katter och flest med S i nament;
Morriz, Felix, Sten tex..
Dock har vi en Tage nu :P