Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 741 ggr
Courage.C
0

inte sant!

Som alla vet så förlorade jag min Courage.C. köpte ett sto dräktig med Quite easy och väntade på min lilla bebis. I morse ringde mamma till jobbet och sa att mitt lilla föl låg dödfött i boxen! Vad ska jag ta mig till?? först Courage sen vart min vän innebränd och nu lilla Qibelle som hon skulle heta.Gråter

Scandi
0

fy vad tråkigt…:( tycker synd om dig!

Alex
0

Nämen usch, vilken otur! Stackare, lider med dig. :(

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

__iE
0

uuusch, vilken otur du har ! :(
stackars dig, *tröstekramar*

gejsa
0

Nej, din stackare! Vilken otur du verkar ha. Ingen bra början på året.

Men vad skrev du blev en häst innebränd också? Det har du inte berättat tror jag. Usch! Det är min värsta mardröm.

Beklagar verkligen. Kram från mig.Ledsen

Alex
0

#4 "sen vart min vän innebränd" Tror inte det var en häst..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

#5# Nej, nu när du säger det så kommer jag ihåg olyckan. Det var ju i en lägenhet som det brann. Förlåt mitt minne Courage! Gråter

Luthien89
0

Stackare :(

Courage.C
0

Tack för allt stöd. Det behövs. Vaför kan inget jag gör få gå bra? Men nu måste det väl vända. Onda ting kommer i tre säger man ju. Så nu måste något bra börja hända!

Cevir
0

Vad synd, Stackare :(

/ Sara & Casper

Luthien89
0

#8 Hur tar mamma häst det?

Courage.C
0

#10 Hon var helt slut. Hon var lite änslig men när vi tog bort kroppen så vart allt som vanligt. Får inte ut det sista fosterhinnan och vattnet bara. Ska ner och ge en spruta så att livmodern drar ihop sig så lossnar det säkert. hoppas jag.

Sussi
0

Usch vad tråkigt. Måste kännas jobbigt!

Hoppas att vid nästa hörn väntar lyckan på dig!

*tröstkram*

PimTheGreat
0

usch….herregud vad tråkigt!!!! Vilken otur du har stackare…… Snart vänder det säkert och går åt andra håller….*tröstkram*

NinaToy
0

#11# Usch!!! Tänker på dig, en i mitt förra stall förlorade också fölet. :( Ägarna blev väldigt ledsna. :( Men jag är säker på att snart kommer en vändpunkt igen! Det gjorde det med mig. :)

E_hjo
0

Neeeeje…. men fyyyy vad hemskt!!!!! =(

SarahPeace
0

Nääääääj !!! ,  va hemskt !, Jag vet hur dte känns :/  ,

JMax
0

Usch vad hemskt…Gråter

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Courage.C
0

Inte nog med det. när hon hade fått sprutan klockan 16.00 idag så kom ett till för 30 min senare som också var dött. Nu händer det en till klut ur henne och vi tror att kanske ett tredje kan vara påväg. jag är ledsen och förvirrad nu..

fisa-lisa
0

# 18 Vadå? var det 2 föl? eller vad menar du?

mazze
0

Usch, vad tråkigt!

Courage.C
0

#19 ja två föl

bubbelbubbel
0

men herregud ! stackare ! det är så himla illa när det blir såhär..=/
kram på dig.

gejsa
0

#21# Oj, då var det kanske därför som det blev missfall. För att dom var två alltså. Det är ju väldigt sällan som två överlever. Stackars er och hästen.

Courage.C
0

Nu har vererinären vart här och fått ut det sista och hon har fått penecilin. Nu ska hon få antiifammatoriskt och antibiotika i sju dagar. Tror att det verkar lösa sig nu. Mitt upp i allt så har jag vart förkyld och stat nerer i kalla stallet. Nu har jag ont i bröstet och är rädd att jag ska få lunginflammation. Skulle ja bara fattas att en annan blir inlagd på sjukan nu..

Struten
0

usch gumman va hemskt.. tänker på dej   Kram

LinaN
0

urr…. vilken soppa…..

Hoppas hon hämtar sig efter allt det dära….

Vad ska hända nu? Efter penicillinkurerna å så?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

wewwa
0

Fy vad tråkigt… Gråter
Hoppas att din otur vänds till tur snart.

Maja
0

Naaaw.. Stackare.. Hoppas att det kommer att bli bättre tider nu!! Kram

Murre_Uddiz
0

Nej vad tråkigt :'( stackars dig :( hoppas det går bättre snart

PimTheGreat
0

oj dubbel sorg nu……. stackare! Fan vad hemskt! Tänker på dig! Krya på dig,, hoppas du slipper lunginflammationen……. gode tid vilken otur….Ledsen

reddie
0

Usch, vilka hemskheter du råkat ut för, men nu bör det vända. Håller tummarna.

bubbelbubbel
0

hur har det gått ? nån förbättring för er båda ?

Fantasy
0

Usch vilken otur du har. Tänker på dig och sänder massor av tröstkramar….

Courage.C
0

#32 hon verkar pigg nu. Rinner lite blof och fostervatten men det är normalt. Hon visar inga teckan på att hon är infekterad. Vererinären tyckte vi skulle betäcka om henne i vår. Vet inte om jag orkar. tänk om samma sak skulle hända en gång till! Ja nu är det dubbel sorg. är mest i chock. Har inte rikitgt fattat vad som har hänt. Kram

Wanilj
0

känner med dig! Vi förlorade också ett föl ngr veckor innan beräknad fölning våren 2006.. Det är mkt mkt tungt!

Det verkar som att ditt sto fick ha fölungen hos sig ett litet tag och det är bra.. Veterinären har säkert redan sagt till dig att du ska longera/promenera din dam så hjälper det till att dra ihop livmodern samt undvika mjölkstockning etc…

Var uppmärksam så hon inte får feber..

Kram från oss på öland!

Courage.C
0

#35 japp. Vi har gjort en egan (lerfri hage) som hon går i nu på dagrna. tempar morgon midda och kväll. Står på kraft rehab. går små prommenader och pysslar mycket med henne. hon är så mammig mot mig nu. hon är väl trött och lite öm nu. Vet du om man får tillbaka levande föl avgiften?

gejsa
0

#36# Är inte så insatt i levande fölavgiften. Men det hörs ju på namnet att du borde få tillbaka det.