Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1456 ggr
lisette
0

fäller ovanligt mycket?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

borstade oskar häromdan och var tvungen att ta en bild på hur mkt hår som han fäller. det är något helt sjukt. han har ju fortfarande en massa päls kvar, så det är inte som om han fryser.

men vad kan det bero på att han fäller så mkt? anar att det beror på vädret som är ovanligt varmt nu…

Alex
0

Sådär har min medryttarhäst fällt sen hon satte pälsen i stort sett. Kan garantera att det beror på värmen, på islänningarna märks det stor skillnad i fällningen beroende på hur vintern är.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

elin
0

då kan oskar o nisse skaka hov på det, men lilla tjejja fäller som satan ;O

/Elin

lisette
0

gör hon? har hon ngt kvar att fälla? hon var ju klippt! :D

men det är skönt att läsa att det drabbar andra hästar med. brago fäller ju ingenting alls - så jag undrade om det var ngt fel på oskar.

Alex
0

#3 Han kanske har tjockare eller tätare päls helst enkelt, så det blir varmare för honom. Eller mer underhudsfett. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Luthien89
0

Mian hästar fäller inte alls..

SarahPeace
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jadu, Skrållan har NÄSTAN lika hög hon med ; P hihi Men molly löser bara nån enstaka hårstrå här och där , men molly har ju täcke så hon har itne fått nå riktig vinterpäls (skrållan ha bara täcke om det är dö kallt lr om det regnar)

Ni ser ju på bilden vilken päls hon har  :-S   kanske inte syns så bra ; Pmen hon har enorm tät och tjock päls

Murre_Uddiz
0

Monessa har också börjat fälla lite när jag borstar henne, och Amadeuz fällde rätt mycket (hbl)

elin
0

Lisettan ;)
Nisse fäller på den lilla "rutan" på ryggen o så hennes utklippta blixt på stjärten, ananrs fäller hon inte mer, men det räcker :D ser ut som ett marsvin när jag kommer från stallet ;O

/Elin

lisette
0

haha elin! *skratt* jag kan inte ens röra vid oskar med en arm så ser jag likadan ut… :D

gejsa
0

Vad lustigt! Våra hästar fäller ingenting än. Din lisette fäller ju som om det vore april-maj ju.

lisette
0

förstår du att jag blev lite orolig?? ;)

men det beror alldeles säkert på att det är så varmt nu. vädret luras ju jättemkt… ena dagen är det runt nollan och andra dagar runt 8.

gejsa
0

Jo, men så har ju vi med. Men vädret alltså. I går när vi åkte med Sorro hade vi -2,5 grader i dag +8 grader.

Lyrik
0

Min gubbe har fällt lite till och från den höst och "vinter". Fällde massor i förra veckan, men nu verkar han hålla i håren. Måste klippa honom igen, han fått mkt päls där han är klippt.

En av gulingar, Viktoria, fäller som attan nu, men hon har massor att bli av med.

Igår var det +5, nu är det nollgradigt =(

Maja
0

#1 - Tsssss.. Driver du med mig? Hahaha.. Borstade Glanni en gång under perioden då han fällde.. Haha.. När jag var klar så hade hans hår på marken nått ända upp till magen.. ;P Haha.. Lade sig i en enorm hög.. XD

LinaN
0

Harry fäller också en massa….

Han mös tusan idag när jag skrubbade med skurborsten på honom (ryktborstar gör ingen skillnad så jag köpte en kortstråig skurborste på ÖB…. funkar utmärkt.)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

bubbelbubbel
0

jango har knappt satt nån vinterpäls, uppenbarligen ska tinkrar få väldigt tät päls och det har hon, men den är inte alls tjock…eller lång, rätt skönt det med…;)

Alex
0

#14 Haha jo det blir ju så.. Men det värsta är ju att det är lika mycket päls kvar på hästen, oavsett hur länge man står och hur mycket päls man får bort.. -_-

Mvh Alex
Värd för Ridsport

steffy
0

nu har min shettis börjat att fälla hon fäller mer och mer för varje dag.

wewwa
0

Mina fäller inte så jättemkt just nu, men lite…