smeknamn
vad har du för smeknamn?
folk kallar mig för:
lisa
lissan
lis
lissie
lisettan

Jag kallas för Lola här hemma av vissa. Heter ju Carola.

Lotta kort och gott om de inte kallar mig Charlotte.
Mamma kallade mig för Kråkan och Mowgli när jag var liten för jag var så liten och tanig :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jenka, Jenkis, Jäänné, Ie, Olsson.. o Jennie då ;) finns inte så mkt man kan kalla mig ;D
Lina, Linus, Kaja, gumman, söt, syster….. är väl det jag kallas oftast.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Big nono, jag har inga smeknamn ;)
#3 kärt barn har många namn :p

heter anna o de kallar alla minakompisar mej men hemma kallas ja av pappa"valpen" och "lillis" bara för att aj är minst i familjen;P

ET, Tyrannen, Smiley. Ett gammalt är väl Lilla My, men det är ingen som säger längre…

Så länge min Pappa levde kallade han mig för Kylle, de flesta barn och för all del en del vuxna oxå kalla mig Bebbe
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Hannapanna cykelspänne kallar min mamma mej, och har gjort sen ja va mini.. Fråga mej inte va cykelspänne är för de vet ja inte.. ;)
Men som sagt, Hannapanna enbart kallar många mej, och ännu mer bara Hanna, Hannsingen (?), smugs (kommer ifrån att de blir de om man försöker skriva sötis på mobilen), älskling 

Loa, Lol, Loll, Lollo, Lovve, Ov, Bob, Pedanten eller Lovisa Birgitta Besvärlig Göransson 

#9 inte hanni/honey? Det kallar jag min kompis som heter Hanna :P
Heter Christina och varenda kotte säger Tina
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
karro, koliina, älskling :)
#11 Jo men de är sant.. dock så fick jag höra de för första gången bara här om dan så ja hade de inte i tanken alls.. :D
Min lillasyster Hanna kallas för Hannsa. Hannsi och hannsipansi….. bland annat…. Lillasyster Bäver…..
mitt indiannamn som liten var brottarlinnet. :)
Min morbror har i samma anda döpt mina småbröder till Kalsokungen och Bävern. Rent generellt kallssa dom bröderna bäver….
kusiner har fått namn såsom kullamannen, skrotnisse mm….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Öum… Jag heter ju Emma så folk kallar mig för…. Emma.
Har inget smeknamn! ;)

heter Linn men mina närmaste kompisar kallar min för Linnus.. men dett speciellt utal. Man säger det inte som Linus
#15 Hannsipansi finns här oxå lixom Hannsingenpansingen.. hmm.. ibland undrar man ju vart folk får allt ifrån.. ;)
Monessa- Sessa (n), Prinsessa (n), Moni, Moniboni, Sötis, Boni, älskling ;) mm
Kamé- Mulbul, Kamelen, Kamulen, Mulen ,Mulan, Mé, Mepin, Mepis, Kamepi mm

De flesta säger nog Johanna men det är ett gäng som säger Max med.
Exxet säger Joppa men det gillar jag inte…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
HOPPSAN! Trodde det var smeknamn för hästar haha
Jag brukar iaf kallas Idull, Ajda, Idush, lite konstiga skaer. min syrra kallar mej för ; Nenan, Manenan, Torkyl, Torlish, Torkfågelvyngve, Vyngve, Fågaal…m m…

#19 skulle ju vara smeknamn på dig själv! inte hästen! :D
Hahaha XD Vet, har satt in ett nyt, men vi skicka samtidigt ;)
Ja, jag blir alltid kallad kamulen ;o)

Har inte så många smeknamn, en kanske ett par ökennamn ;-)
pittbullterriern, argbiggan, trollungen, tofsvippan. haha, låter ju hemskt är man skriver dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Cicci
Cilla
Cilli
Cillen
Cillidill
Cia

Alla säger Marre
Jag heter Jennie, och när jag var liten kallade mig för Jenkan. men nu är det en som kallar mig för Jeeno, min gubbe kallar mig för "Benny" när han är på skojhumör
eller annars bara "pussgurkan"
men de flesta säger Jennie

Heter Malin, kallas för bland annat momla, mallan, malle, sunkan, essme, esmeraldra, nussa, mallenussa,

Kokhet djävul är ett, då jag ofta har varma händer på grund av min reumatiska feber, vi har en iskall ängel i familjen också, hon har kalla händer…..välj vad du vill ha på pannan

Heter Minna och kallas bara för det…

kallas för Milli.
Viktoria, Vickan, Vicky…=)
ja jag har alltid blivit kallad för
Milla
Lillan
Smulan
Fast dom två sista namnen var när jag var yngre nu har jag liksom svällt, Men Milla har jag kallats så länge jag minns
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Alex. ;)
Men så har jag lite udda kompisar (själv är jag jättenormal
) så jag kallas även för Ballex och Lax av olika människor. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

kort och gott Anna.. Eller snuttan av min man
Heter Alexandra och har smeknamnen:
Alex, Sandra ,Sanne, Sanna, Anna
Sandra är vanligast ;)
Oftast mitt riktiga namn Sandra, annars är det Sandy… : )
Jag kallas:
* Äliin
*Älinen
*Älininnan
*Älis
*Gumman
* Älskling :D
* Sötnöt
* K*****n (Mitt efternamn)
/Elin

sussi, susse, sessan, sanna, boozehound, pirre, tuttan(?).
#38 får jag gissa vad du heter i efternamn..? ^^

Heter Emmelie. Kallas: Kallas efternamnet(som jag inte nämner), efternamnet + skan, Mimmi(Har alltid kallat mig själv det), MiiiMiii, Grodan (av min mor), långben(av min bror p.g.a. min längd), systeryster, Ämlä, Emz, Emzilie, Skomakarungen(mig och min morfar emellan, jag kallar honom skomakaren), kommer inte på ngra fler just nu…

#39 kallar min pappa mig oxå för.. tuttan då vill säga! ;)

#39 kallar min pappa mig oxå för.. tuttan då vill säga! ;)

#42 Va? Trodde ingen annan på jorden kallades så!
Varifrån kommer det alls? Det är min mommo som kallar mig tuttan :)

min mamma brukade kalla mig skorpan som liten.
Mina kompisar kallar mig heda,fråga mig inte vart dem fick det namnet ifrån,antagligen från en film;D

#44 vet inte, men man hittar ju på en massa konstiga smeknamn, vi kallde hugin för hoppla och loffas.. :D
Heter sophia och kallas för Sofizz och soffan

Jag heter Sofie, men när jag var liten kunde jag inte säga det så det blev Heffa, hur det nu kunde bli det. Så nu får jag heta Heffa för det mesta. På skolan kalla jag Soffan, fia, Solly o allt vad det nu e.

Jag har lite olika smeknamn.Heter Sofie. På jobbet kallas jag Fia, Soffipropp, Soffan, även av vänner då. När jag var liten kallade min morbror mig för gaphalsen för att jag alltid sjöng och skrålade.
Hemma kallar min sambo mig Sofie, gumman, älskling (beror på vilket humör han e på….)

Jag kallas oftas för Mia, men även Majzan (Mamma och min bästa kompis), Kling, Klingis (kling och klingis av dom som inte känner mig så väl), Tingeling (min bästa kompis pojkvän kallar mig det) och ibland kan de dyka upp andra oxå men de där e dom vanligast.
Sötis, älskling, gumman, blondie.. ;) Haha..

Jadu, brukar mest blir Sara , annars kan vännerna hittta på nått hel knasigt iblnad :-O , ööhh typ hästnörd lr Strosan lr sarahhhh hiih,
hehe skit kul ;P
Jag heter ju också Sara, och det är så svårt att hitta smeknamn till. Så mina små kompisar hittar alltid massa smeknamn :P Det brukar bli typ ; Lillsmurfen och Tennisbögen.
Sen dom i tennishallen har också lite smeknam till mig, det brukar vara typ Sarisen, Kortis eller typ Sötnöt.
/ Sara & Casper
Kallas för Mimmi……