Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 549 ggr
Hannapanna
0

Trevlig vinter? eller?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaaa hur ser våran härliga vinter ut hos er?

Satt nu och kikade på bilderna från idag när vi va ute och red, och jag slås ju av hur GRÖNT de är.. Sanslöst!

Hannapanna
0

Fina skuggor eller? :P

Luthien89
0

Oj, trodde det var vår/sommar på bilden :P

Ligger runt +10 här om dagarna.. Bara vatt några enstaka dagar under nollan.. Ängar och sånt är fortfarande gröna..

Hannapanna
0

å kanske ska nämna vart jag finns? Jag finns och bilderna är tagna i Västmanland, Västerås!

PimTheGreat
0

ja inte kan man tro att det är vinter i alla fall. Lika grönt och fint här……undrar om snön kommer eller om det inte blir något av det i år

Luthien89
0

jag hoppas den kommer iallafall i feb, då ska vi på skidsemseter i säfsen :D :D

Mangis
0

Idag var det i alla fall frost i gräset när Mangis fick sin sedvanliga matpaus efter promenaden. I min hjärna är det 30 minus på nyår och snö i februari om inte annat (södra Sörmland).

SarahPeace
0

ttycker det är BRA UTAN SNÖÖÖÖÖÖÖ :D:D *lycklig* :-D

Ps. Inte så passade bild men bilden är ifrån idag nä jag ska ut på  ridtur i "våren" ; P

Murre_Uddiz
0

Typ såhär. Hatar när det blir så geggigt i hagarna. Men ändå är dte synd om pållarna när det är fruset på vissa ställen i hagarna, för då "vrickar" dom fötterna ibland .Hårt i marken.. Fundersam =/

PÅ bilden är det int e såå geggigt..

Sussi
0

I lööv denna vinter :D

Inga frusna tår, inga halkande hästar, ingen halkande sussi ;)

Var och rida idag och jag hade varmt :O Har aldrig hänt i januari.

reddie
0

Här har äntligen vintern kommit. Det kom snö för två dagar sedan så vi var självklart ute och åkte bob, byggde snögubbar, kaniner och lyktor. Härligt!

E_hjo
0

Ja e gla över att de inte kommit nån snö hit!
(nu gör de väll de bara för at ja säger så)
Hehehe =)

gejsa
0

#10# Vad menar du!! Vad är snö? Har du fotobevis??

reddie
0

Klart jag har Glad Måst bara ladda över korten från kameran.

reddie
0

Här kommer bevisetGlad

gejsa
0

#14# Jasså, är det så snö ser ut. *ler*

Fy, fasiken vad orättvist.

lisette
0

är det en gris eller en kanin ni gjort?

reddie
0

det ska vara en kanin. Flickan blev sur då jag själv sa att den liknade en gris…

PimTheGreat
0

ja lite saknar man snön faktiskt. Det ska vara det kalla och torra, inte det blaskiga och blöta…då vill jag inget ha. Mysigt att ut och rida, solen skiner och snön ligger orörd vit och fin på träd berg och vägar och man fryser lite lätt om näsa och kind….sån vinter vill jag ha….Skrattande…sen kommer man kall till stallet och värmer sig med något varmt att dricka…. mysigt

Luthien89
0

#18 Håller med :D

horspawer
0

Man har ju inte behövt några snösulor eller broddar i år iaf. Men hovslagaren frågade endå om jag ville ha snö skor, han tyckte att "det är ju vinter så det måste ju koma snö någon gång" Optimistisk kille :) eller så ville han bara tjäna pengar :/

gejsa
0

#20# Jag har ju också satt på snösulor. Broddar har man ju haft nytta av iaf. För det blir ju minus och plus stup i kvarten här hemma. Nu skulle det visst bli minus eller noll på lördag såg jag.

Alex
0

Jag tycker om den här vintern :D Kyla och snö är inte riktigt min grej.. Men jag är rädd för att det kommer komma snö sen, i februari och mars eller nåt, när man vill ha vår. >.<

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

MiaMaria
0

Här är det runt 2 dm med snö och för dagen -15 grader… Har haft +5 till -5 senaste tiden så man e ju inte direkt van kylan som man brukar vid den här tiden (vanligtvis har vi redan haft -30 i ett par omgångar så här långt kommet på "vintern") och idag ska vi ut o rida i skogen, brrrr!!!

__iE
0

hahaha, vi har mer vår än vinter här ^^ xD

lisette
0

jag har hört vårfåglar flera ggr…