Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 655 ggr
LinaN
0

Jippie! Framgång!

Idag slog vi på stort!

På med tömkörningsgjorden p åHarry, "ouff, matte, jag vill ha luft" sa han då och sen så på med nya bettet (tvådelat fullcheck.) tyglar och longerlinan.

Ut på longervolten, gick ltiet stannade och började ta tygeltag, ville ha eftergift i höger o vänster. Vilket jag fick efte en stund, lade rätt snabbt till höger och vänster som kommandon. Bra att ha sen. När tygeltagen funkade så på med longerlinan.

min vän Nadrendion från Lajv.ifokus var emd mig ute i stallet idag och hjälpte till, så medan harry strosade p åspåret gjorde Nadrendion det också precis bredvid lillkillen. O det gick fint…. fick driva på bägge pojkarna för sakcade dne ena så sackade den andre ^^ Gissa om ajg kände mig cool….. Stå  där i mittne med pisken o vara tuff liksom ^^ *kinkyvarning*

Sen så fick Nadrendion gå längre o längre in på linan mot mig tills han itne gick vid linan alls (och faktiskt itne var i vägen…) och då provade vi att trava litet med harry…. så smackningar och ssssss-ande så kom ha nigång och fatatde snabbt vad som förväntades till skillnad från första gången jag föröskte longera…. nu gick han i hyfsad balans (utan att rinna iväg i någon tosig slängtrav) och han lyssnade p åvad ajg ville ha sagt :P

Sedan tog min sambo o filmade litet samtidigt så jag ska förska lägga upp det på nånstans så ni kan se mig göra bort mig o Harry jobba medan fuxen Ametist (stormamman i stallet) far omkring i en hage bakom longervolten. Harry har sånt mysigt steg :D

Kan jag säga att jag är nöjd med bägge pojkarna idag? ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Annette
0

Kul, jag använde också mitt nya bett i dag vid tömkörningen, ett tredelat fullcheck.

Luthien89
0

va kul :D

bubbelbubbel
0

hihi, härligt att du är nöjd ! :)

gejsa
0

Kul att du är nöjd och att allt går bra. Alltid roligt när det går framåt och inte bakåt.

LinaN
0

Gejsa, jo så är det….

Longerade sensat för 1-2 måande rsedan o då sprang ha nbara som en idiot o fattade ignenting. nu har det sjunkit in o det känns wunderbar! :D

Bilder o filmsnutt är på G :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

bebbe
0

Oh vad jag är stolt över er

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

__iE
0

va kul :D

mazze
0

Så roligt, väntar på att få se filmen. Alltid kul att få se hur de är in action.

SarahPeace
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gud vad kul :D j: D
ja har precis oxå varit om det där ;P hiihih(bild på andra gången ja tömkör skrållan ; P )

reddie
0

Roligt med framsteg, ser fram emot videon

lisette
0

grattis harry! :D