Bonde söker fru
Ni missar väl inte Bonde söker fru nu?
En av bönderna är Thilde Höök, en islandshästintresserad tjej i Månkarbo i Uppland. Ska bli spännande att följa!
när börjar det? har väntat och väntat :P
Idag visades första avsnittet. :)
va? på trean? isåfall måste jag kollat fel i tidningen D:
Var roligt att de ska följa henne då får man ju se mer utav alla härliga islandshästar också :) Förhoppningsvis.

#3 Näe på fyran:p
#3 Det sändes på 4an
Kul med en hästgård i år igen.
Meeh, nu blev det inget kul längre.. Känner man folk som har kontakter så vet man vem som vinner. :P
#7 Haha, sääg :P

Tilde är en väldigt kreativ tjej och fick ett företagarpris för något år sedan :) Importerar och säljer islandshästar i Sverige. Är ett stor fan av Bonde söker fru men jag har ju min Bonde redan så jag får bara se men inte röra ;)
Har bara en mening att säga till Thilde - You go girl!
Min lärare sökte in ^^ Hon kom vidare, fränt!

Är Thilde släkt med grundaren av Hööks Hästsport måntro?
Skynda långsamt så går det fortare.

Läste i ATLs krönika i tisdags om vilken inkomst som tv-bönderna registrerat. Intressant. TH inkomst 2007 var under 3 000:- /månad efter skatt. Men hennes företag omsatte 2 miljoner kr? undra vem som sköter hennes ekonomi… Inget lyx liv att vara bonne nu för tiden. Snittet på alla TV-bönder var under 12 000:- per månad.
#8 - Nej. :P
Det finns ju en bra artikel om Thilde på Islandshäst iFokus för den som är intresserad. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#12 Hon köper kanske det mesta på företaget?
Skynda långsamt så går det fortare.
#12 Det är väl inte så konstigt, hästföretag är ju ingen guldgruva direkt. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Nej och sen tar väl de flesta någon gång svart…
#5 aah fyran, fan oxå då kan man inte se detpå webb tv :/
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#19 taaack <3 hade ingen aning om att tv fyra hade gratis webb tv :P
Jodå, www.tv4.se/play. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
lesbisk? söker fru…
Undra när de ska börja sända vettiga program på tvn..
#22 Vem är lesbisk?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
"En av bönderna är Thilde Höök, en islandshästintresserad tjej i Månkarbo i Uppland. Ska bli spännande att följa!"
#24 Ja, som söker man.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
heter ju "bonde söker fru"..
Ja, men det är flera som sökt män de senaste åren också så. De ser väl bara ingen anledning till att döpa om programmet för det.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#26 det finns många kvinnliga bönder.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
#26 - De kan ju inte döpa om hela programmet? Det har varit med många kvinnliga bönder innan och förra året var det en homosexuell man med. Ska inte kvinnliga bönder få vara med för att det heter "Bonde söker fru?"

#29 hålelr helt med även omdet är kvinnliga/homosexuella med så är det klart att det ska heta Bonde söker fru. Bonde söker partner tex låter ju löjligt…
..söker fru..
#31 Ja, och det är fortfarande namnet på programmet.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ja jag tror inte de har några planer på att ändra heller :D
#31 - Skulle du vilja att det hette "Bonde söker fru eller man beroende på om det är en manlig eller en kvinnlig bonde"? ;)

bonde söker partner?
äh det är väl inget att hänga upp sig på…
ne men jag frågade fortfarande bara om hon var lesbisk med tanken på programets namn. sen var det ju ni som började dilla.

nej om du hade tittat så såg du att hon sökte killar… om hon hade varit lesbisk hade det varit ett mycket större media uppdåd..

Jippie i kväll kl 20.00 är det dags igen. (på TV4)
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Tjoho!!
Anette verkade klicka med sin bonde ;) Detta ska följas!! :D
Vad tyckte ni om han med oranget hår? tyckte han såg läskig ut… och pinsam va han oxå …
#41 Han var ju för go! ;) Haha…
#42 Jag tyckte han va läskig :/
Den där Höök har ju hittat ett excellent sätt att marknadsföra sig på bästa sändningstid i TV - genomskinligt. Skulle den tjejen inte kunna fixa en kille på egen hand?
#44 Kan meddela att hon är väldigt känd inom islandshästkretsar, så det är nog inte det det handlar om faktiskt. Och har man en så stor verksamhet har man väl kanske inte så mycket tid till att dejta. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#45 Instämmer. thilde importerar och säljer en större mängd islandshästar varje år från island och har väl en större mängd hästar hemma. Att driva en så stor gård med kunder och allt gör det nog svårt att finna kärleken :D
Jo precis, förstår inte varför hon skulle ha lättare för att hitta nån på egen hand än de andra bönderna?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Ung, blond, ser bra ut, utåtriktad etc etc =lätt att hitta dejter på egen hand, till skillnad mot en del av de andra bönderna…
Och klart som sjutton att hon gör detta för att synas i TV och på så sätt marknadsföra sin verksamhet. Kvittar att hon är välkänd i vissa kretsar redan nu, den genomslagskraft som TV har slår all annan form av marknadsföring, garanterat.
#48 Om inte tiden finns så är det väl inte lätt ändå… Dessutom växer väl knappast killar som orkar med ett sånt hästliv på träd?
Och vart skulle hon vilja marknadsföra sig förutom i islandshästkretsar? Det är ju islandshästar hon håller på med och därmed sånt folk hon riktar sig till.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Så du menar att bara de "initierade" köper islandshästar?
Då lär det ju vara en MKT liten marknad för en verksamhet av det slaget…har tjejen ngt bakom pannbenet så skulle jag tro att hon satsar på att utöka sin kundkrets och på att marknadsföra sin ras!
#50 Främst, ja. Och nej, det är verkligen ingen liten marknad. Islandshästen är extremt stor i Sverige.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#51 håller med och även om hon får PR varför missunna henne det? Då finns det otrevligare och fräckare bönder som varit med tycker jag…
Ingen som missunnar här inte, gillar bara inte när det allt oftare är antingen marknadsföring eller allmän mediakåthet som till största del ligger till grund för deltagande i dessa dokusåpor.
Att islandshästen skulle vara SÅ stor i Sverige vet jag inte precis om det stämmer, möjligen i Stockholmsregionen då…
#48 - Jag (och många av mina vänner) har haft kontakt med Thilde väldigt mycket (har många bekanta som känner henne väl) och jag kan lova dig att hon inte hinner med något dejtande alls! Dessutom så har hon lagt importen på is (importerar knappt idag) så jag vet inte varför hon skulle vilja marknadsföra sig..? Det är en supersöt tjej som vill allas bästa..
#53 Det föds drygt 1000 islandshästföl varje år i Sverige, samt importeras över 1000 hästar varje år. Och antalet ökar dessutom för varje år som går… Varje VM är vi dessutom med och slåss om guldmedaljerna och världsrekorden, så jo, jag skulle kalla rasen stor i Sverige.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#55 fast den är ju inte lika stor som trav eller hoppning..
Men om hon nu skulle vara SÅ upptagen med allt. Hur har då tid att medverka i ett tv program?
#56 Trav och hoppning är vad jag vet inte en ras, men nej, så stor är den ju inte än. Men fortfarande stor.
#56 De gör ju gårdens sysslor även när programmet spelas in. Jag har själv jobbat på hästgårdar, som vart mindre än Thildes, och jag vet hur extremt svårt det är att komma ifrån. Även om man kanske har ett par timmar "ledigt" ett par gånger under dagen så ska man ju hinna göra sig iordning och hinna ta sig iväg nånstans… För det är ju inte så många hästgårdar som ligger mitt inne i stan.
Så därför får man ju självklart mer tid till saker om det sker hemma på gården.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag fattar inte varför vissa är så negativa mot Thilde? Hon är en helt vanlig tjej som inte haft tid å finna kärleken. Kan inte bara det accepteras?
Å att hon skulle va med för att hennes företag ska få reklam. Det är ju bara larvigt! Hur kan man ens sägaså?
Alla som har häst här vet väl mkt väl hur mkt tid hästarna tar. Låter ju nästan som vissa är avis!
Så istället för å sitta å kasta skit över henne kan ni väl önska henne lycka till å hoppas på att hon finner sin kärlek tack vare detta program?
Själv tycker jag det är skitkul att det är med en hästtjej! Go Thilde!=)