Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1182 ggr
Invisible
0

Utställning -hjälp!

Ska dra iväg med mina hästar snart och visa lillhingsten. Det är första gången och jag känner mig totalförvirrad. Känner jag mig själv rätt, kommer det gå åt skogen! Tyst

Ni som kan det här, kan ni ge några tips på vad man ska tänka på? Alla tips tas emot med öppen famn!

halludu
0

Öva mycket hemma på att hästen ska lyssna på dig! Och åk även i väg och öva på något annat ställe med mycket hästar så den lyssnar lika mycket på dig där.

Tänka på tygelfattningen

Tänk på takten

Lyssna på dommaren vad du ska göra

Lycka till : )

Invisible
0

#1 Finns ingen möjlighet att åka iväg och träna. Utställningen är om cirkus 3 timmar.. Tyst

Visar honom i grimma. Ska man bära grimskaftet det på samma sätt som med tyglar, dvs tvåhandsfattning i skritt, och enhands i trav?

halludu
0

Ojdå, lite nervöst nu då förstår jag x). Ja grimskaftet ska vara på samma sätt. Glöm inte att hålla takt med hästen.. :) Lycka till nu då !!

Invisible
0

#3 Woha, OM jag är! Förvånad Haha! Tack så mycket! :-)

halludu
0

: )

bell
0

Så här nära är det mitt enda råd

GladHåll i hästen och ha kul Glad

det är roligt att visa häst.

Lycka till

Invisible
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Huha, bra kan man inte påstå att det gick.. Tyst Transporten krånglade, kom inte fram förrens nr. 43 var inne, vi var 45! Stress! Dexter ville inte skritta rent, och inte heller trava. Hittade liksom ingen bra takt, ajaj.  Och jag var väll inte sådär jättebra heller.. Men det var första gången för oss båda, och poängen spelar liksom ingen roll, egentligen. Han ska endå inte behållas som hingst, så han har ingen användning av poängen, så att säga.

Men jag är nöjd! Jag klev ju in där och vågade, det var väll det viktiga i det stora hela. :-) Och Dexter reste sig inte "på riktigt" en enda gång, så jag är sjukt stolt!

Invisible
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Taskig helkroppsbild på hemmaplan. Observera att han inte står ned med ena bakbenet, samt att vinkeln är något knasig. Fick kommentar "stor, välutvecklad". :-)

bell
0

Härligt att ni klarade det. Och som du sa själv att du vågade o inte lejde bort det  Glad  Söt var han. Och verkar ha klarat det helt ok.

bell
0

Hur gammal är han?

Invisible
0

Han blir 5 månader den 20:de :-)

bell
0

Ja men då ska du vara jätte nöjd med er båda Skrattande  Grattis igen o gärna fler  bilder om du har

Invisible
0

#12 Tack så mycket! :-) Det blev inga bilder, fick inte med mig någon fotograf, och allt blev i sista minuten, så.. :/