Halvblodsvalack utlånas
Jag letar efter fodervärd till min halvblodsvalack född -99, e: Lasandos, ue: Maraton.
Dandelion är just nu under igångsättning efter inflammation i båda haserna och jag letar efter någon som är beredd att ta honom så snart som möjligt, arbeta med igångsättningen och sedan öka träningen successivt för att i framtiden träna och tävla hoppning.
Dandelion är strax över 1,70 m i manken, lätthanterad, lyhörd och arbetsvillig. Dock är han just nu lite problematisk att lasta. Inte hysterisk eller nervös, bara envis och trög. Men med tålamod och lite rutin i lastandet så ska det inte vara några problem.
Han har hittills endast startat två lokala tävlingar pga mitt bristande intresse för hoppning, men han har både viljan och tekniken. I min ägo har han främst lullat i skogen, även om han periodvis också tränat både hoppning och dressyr.
Jag söker någon som letar efter en tränings-/tävlingskamrat och bästa vän. Daglig utevistelse, bra grovfoder och hästkompisar är en självklarhet. Som fodervärd står du för alla omkostnader för hästen, dvs stallplats, foder, hovslagare, veterinärkostnader och del av försäkring.
Han flyttar max 1 timmes bilresa från Bålsta (5 mil nv om Stockholm).
Maila om du är seriöst intresserad.
Mvh
Johanna Nilsson
JohannaN(at)telia.com
Önskar jag hade en box till…han e precis vad jag är ute efter!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#1 Samma här. Jättesnygg häst!
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Jag säger faktist samma sak, han skulle vara perfekt, men har bara ponnyboxar :(
Har du hittat ngn?
Nej hon har inte hittat någon än. :)
-Står i samma stall

Letar fortfarande…
Jag letar efter en vallack att ha som kompis till min hingst… Men har tyvärr inte tid att rida :(
Hakuna matata!
Gud vilken dröm.. Men bor i Göteborg och söker dessutom en ponny på deltid.. Halvfodervärd.