Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 2820 ggr
LindaKarlstrom
0

Utklädnads och låthjälp sökes

Jag och en kompis ska rida en spegelritt på ridskolans julshow. Vi är äntligen klara med programmet men kan inte komma på vad vi ska klä ut oss till, eller vilken låt vi ska ha till.

Vi vill inte klä ut oss i jultema, det är så tråkigt :o)

Hjälp mottages tacksamt!

Jag bifogar bilder på hästarna vi ska ha oxå, så att ni får se hur dom ser ut.

Jag funderar lite på om vi bara skulle sy var sin mantel med huva för enkelthetens skull. Men är det tråkigt?

LindaKarlstrom
0

Min kompis ska rida Baronen

Och jag har inte bestämt mig än för vem jag ska rida, men troligtvis Piccolo eller Laban.

Repoort
0

änglar

angels cryin med E-type (osäker om låten heter så)

SHV-Pysen
0

Det är ju så svårt. beror ju lite på hur programmet är också… sen hur mycket energi ni vill lägga ner på kostymer.. Man kan ju vara vad som helst om det inte något speciellt tema ni ska följa, då är det ju bara fantasin som sätter gränser..

• Hårdrockare/punkare
  • Fin, fina damer med tjusiga klänningar (typ helt vitmålade i ansiktet med stor hår som de hade förr) nå klassisk musik elr liknande till
  • troll, eller annan sagofigur?

finns ju MASSOR!!

LindaKarlstrom
0

Jag vet att det finns hut mycket som helst att välja mellan, men jag kommer bara inte på ngt. Jag har inget emot att lägga ner tid, men helst så lite pengar som möjligt då jag är ständigt pank.Skäms

WinterPrince
0

Om det är en spegelritt hade jag valt två olika dräkter som ändå hör ihop…

T ex

Svart + Vitt (hade dock varit ännu bättre med en skimmel häst)

Ängel + Djävul

Vår + höst

Gronstedt
0

… eller hoppekipage/dressyrekipage. Den ena med luva, förbygel, färgglad dräkt, den andra med kandar, knoppad man, frack och hög hatt. Det blir ännu mer effektfullt om ni skuttar över ett hinder på vägen ut.

Alma-G
0

#6 Det tycker jag också! :D
Låter dock lite svårt att hoppa när man rider ut..?

Gronstedt
0

Man behöver ju inte ha hindren mitt i dörren Flört. Ett par små hinder en bit innanför långsidan, ungefär mitt på. Vänd halvt igenom i nedre änden tillsammans i skritt, gymkhana-start och full galopp mot hindren (som ett slags snett igenom på halva ridbanans bredd), samla upp igen i hörnen i bortre änden och mötas igen för att vända upp på medellinjen, stanna och hälsa.

Alma-G
0

#8 Aha, då fattar jag! Det låter ju smart :)

Gingo
0

# 8 Om det ska vara ett dressyrekipage ska den väl inte hopa Flört

Jappeloup
0

dressyr ekipaget kan ju ta bommmar istället ;)

Gronstedt
0

Om hoppekipaget kan gå hela tjusiga programmet ska väl dressyrarna kunna skutta ett litet skutt Tungan ute. Det är ju det som är grejen - att alla kan allt!

Gingo
0

oj jag tänkte faktist inte på det med hopphästen och programmet Skäms me nvisst kan dressyekipage hoppa :)

LindaKarlstrom
0

Tack för alla förslag! Skrattande

Vi ska dock inte ha med några hinder, då vi vill ha ett renodlat dressyrpgogram och det blir tyvärr svårt att placera hindrena någonstans om dom inte ska vara ivägen förr oss när vi rider.

Lorita
0

Billigt Skrattande indianer Skrattande indianfjädrar typ hövding går att köpa billig i en leksaksaffär (nog det enda man behöver köpa)  sen har man en filt under sanden och över sadeln så det ser ut som man rider barbacka.

Och lite bruna/vita kläder på det man tager vad man haver typ + lite fantasi

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

JoyBysen
0

Ni kan vara Mupparna SkrattandeTungan ute och ha den låten Flört Haha, men kanske lite svårt att klä ut hästarna till det? Obestämd hahah

LindaKarlstrom
0

#15. Toppenbra förslag då vi även pratat om att rida barbacka!

Arkan
0

Satt och tänkte på det här nyss medans jag satt inne på blocket, så jag skuttade direkt till eran tråd med min spontana plan. Ni borde klä på er riktiga spandexkläder i skrikiga pastellfärger. voffla håret och dra igång en riktigt stekig 80-tals låt med lite fart i som ALLA kan Flört.
Det skulle bli en riktig show som alla kommer prata om ;P

Zabbio
0

Medeltida? :P

Eller en snygg klänning som ligger över hela hästen och kanske peruk på hjälmen i gammeldags stil, och andra ryttaren i byxor, väst och vit skjorta med krås i kragen?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

SHV-Pysen
0

gillade #18s förslag!! de borde ni köra på!!

LindaKarlstrom
0

Intressant att ni säger 80-tal, då jag har jagat 80-tals kläder hela veckan då jag ska på 80-tals fest på i morgon! Skrattande

Micky
0

Vilken sorts program är det ett med fart eller ett lugnt?

Pirater  Pirates of the caribean låt (många känner igen)

Stråtrövare

Prins och Prinsessa *lol*  klassiskt

Disney tema med tillhörande kläder  många känner igen de låtarna ex. Beauty and the beast

Annars tycker jag indianer barbacka är en kul ide:P

LindaKarlstrom
0

#22. Det är rätt så mycket fart. Trav och galopp, ingen skritt. :)

Pirater var supersmart för då har vi ju en bra låt till!

perlino
0

Jag röstar för 80-tals ideén.

Invisible
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj, vad kul! :-) Jag älskar att hålla på och bolla idéer och komma på olika utstyrslar. Jag är enormt förtjust i vackra ting, men ska ni ha ett ganska fartfyllt program, borde ni ha en livligare musik, känns det som. ;)

Jag är störtkär i allt som har med Edward Scissorhands att göra. Oskyldig Filmen och musiken är underbar, likaså karaktärerna. En idé hade ju varit att det ena ekipage klär ut sig till Kim och den andra Edward. :-) Den filmen känner ju i princip alla till, och den handlar ju om hur snön blev till över staden, i det stora hela. Lagomt julaktigt! ;) Musikidé; http://www.youtube.com/watch?v=rNxn3gwpWxU .

Denna låt är också jättehärlig; http://www.youtube.com/watch?v=gOmJLk1lu08 . Den är liksom både lugn, men samtidigt väl anpassad till ett program, tycker jag. Jag föredrar låtar utan text. ;) Till denna skulle man kunna ha temat "old style", eller möjligen westerninspererat med maxicano-stuk. Typ skjorta och sombrero som du rider med över ryggen. Eller "färgsprakande candyriders"? ;) Blonda, flätade peruker, lindat spö med rött och vitt band, liknande en polkagriskäpp? Schabrak och lindor i olika, färgstarka färger och möjligen en keps på pållen ? ;)

..eller inte! Oskyldig HAHAHAHAHAH

LindaKarlstrom
0

#25. Åh jag älskar Edward Scissorhands! Kyss

Tusen
0

Ytterligare ett tips ni kanske kan göra något eget av.

Länk till ett videoklipp

Och ett annat videoklipp