Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1800 ggr
Smex
0

hovslagar letande

bläää… har alltid haft problem med min häst hovar (han är engelsk fulllbod, säger väl allt). Har haft si så där tjugo tusen olika hovslagare och dom har inte riktigt gjort det bättre med hans hovar.

Jag har haft två stycken bra hovslagare som har lång erfarenhet och lång bra utbildning bakom sig. Den första flyttade jag ifrån (ifrån Linköping- Gotland) och nu denna hörar inte av sig.

Försökte få tag på honom hela förra veckan och då jag till slut fick tag på honom så säger han att han ska komma på Måndag kväll. Ingen tid, ingenting.

Åker ut där runt 18 och sitter och väntar på honom till klockan blir halv nio. Suck…. men det positiva är att min häst är ren och fin då jag skurade ren hela honom då jag väntade =)

Har försökt få tag på honom på alla sätt men inge svar.

Ville väl mest bara skriva av mig.

halludu
0

Usch fy va jobbigt!!

Hoppas du hittar en bra hovslagre. : )

Lorita
0

ibland undrar jag om det ingår i utbildningen Obestämd det har ett namn hovslagar-sjukan och tycks vara vanligt och drabbar bara hovslagare Oskyldig undra om det går att vaccinera mot Skrattande

Hoppas du får tag på en bra vaccinerad hovslagare snart Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Alex
0

Men fy vad tråkigt. Det minsta de kan göra är ju i alla fall att höra av sig när de blir sena/uteblir… Kan ju inte vara så jobbigt. Hoppas du hittar en bra hovslagare snart.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Arkan
0

Men vafan har du för dålig hovslagare?
Jag har alltid haft Ivan (Gotland), han brukar sköta sig Flört

Smex
0

Jo man tycker han kan gott och väl höra av sig.

Men mitt lilla problem är att jag vill ha en hovslgare som har utbildning bakom sig.

#4 vet vem Ivan är och han har tittat på min häst och tyvärr så är han en av dom hovslgare som inte har gjort min häst hovar bättre.

Men men, har ringt runt i dag till olika som jag vet om att dom är bra men tyvärr… alla har fullt upp med dom de har. suck… helt omöjligt är det inte.

Cilla89a
0

kanske kan ringa till klinikerna i krokarna som har hovslagare? :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Arkan
0

#5, nja alla hovslagare kan ju inte vara kvalificerade till allt :)
lycka till men fossingarna. Utan hov ingen häst heter de ju Skrattande

Smex
0

#6 ja det är det som är problemet. Min hovslagare jobbar tillsammans med kliniken =P

#7 nej jag vet. Men då jag tycker att de som har tagit min hästs hovar och dom inte har varit utbildade har varit mer till besvär än nytta. Så lite petnoga har man blivit.