Tävlingsryttare
Hur definierar du en tävlingsryttare?
När anser du att man kan beteckna sig som det?
Om man "tävlar" några clear rounder eller klubbmästerskap då och då tycker jag att man är hobbyryttare, jag ser det som träning.
Vid lokala tävlingar tycker jag att man kan börja räkna sig som tävlingsryttare, men är det inte mer än ett par gånger om året eller så, är det tveksamt i mina öron. Lokala tävlingar känns fortfarande litet tycker jag.
Regionalt och uppåt och aktivt tävlande inom något tycker jag absolut man kan kallas som tävlingsryttare.
Naturligtvis kan man inte dra alla ekipage över en kam, men detta är mina första associerande tankar.

jag tycker man är lika mycket tävlingsryttare om man rider på lokal nivå som nationell.. man kan ju ta ta det lika mycket på allvar och sattsa lika mycket fast man bara rider på lokal nivå..
jag tycker i alla fall att från det att man rider lokalt regelbundet och uppåt så är man tävlingsryttare..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag håller med dig.
Jag ser mig själv som en hobbyryttare med tävlingsintresse.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Jag tycker väl inte det hänger så mycket på nivå utan på regelbundenhet och orsak!
Tävlar du bara då och då mest som träning eller för nöjes skull är du hobbyryttare.
Tävlar du regelbundet för tävlandets skull är du nog tävlingryttare.
Jag har aldrig tävlat, inte ens när jag gick på ridskola och de på ridskolan arrangerade tävlingar för eleverna bara ;)

Tävlingsryttare är man väl när man tävlar/tränar regelbundet och vill bli bättre på det man gör :)
// Cathie @ www.cathie.se