Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1773 ggr
linasvovvar
0

Transports ersättning

Har köpt en häst som står ca 40 mil härifrån, tycker ni att 2000 är en rimlig ersättning för att säljaren transporterar hit hästen ?

perlino
0

Ja, det låter vettigt.

satin
0

Ja inte mindre i alla fall
säljaren bör väl då köra 80 mil fram och tillbaka
sen vet jag inte om säljaren behöver hyra transport,
men jag hade gjort det om jag va säljare
guld värt att få vara med och lämna hästen så man får se nya hemmet.

AnnaLundin
0

Jag tycker det låter billigt med 2000 för att transportera hästen 40 mil! Det täcker nog bara precis bensinkostnaden, om bilen drar hyfsat lite bensin…

Hovgarden
0

#3 Håller med!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

lisette
0

ta en hästbuss istället… priset är ungefär 2500: för det,

linasvovvar
0

Tanken är nog inte att hon vill tjäna massa pengar på att köra ner honom, hon vill ju se stallet och omgivningen så då slog vi 2 flugor i en smäll !

linasvovvar
0

#5 Kollade hästbuss och det kostade 4000 :- sen vill hon ju gärna se hur han kommer att få det.

AnnaLundin
0

#6 - det beror ju ändå på om du ska bekosta hela resan eller om hon vill stå för en del av det själv.

linasvovvar
0

#8 Det är hon som har satt priset. Det är exakt 68 mil tur och retur och jag tror inte att hon går varken med vinst eller förslust på denna turen.

Alex
0

Ja är det hon som har satt priset så är det väl bara tacka och ta emot. Det är ju som sagt varken billigt eller roligt att åka så långt med häst…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Silenos
0
bell
0

Då är det ju bara tacka & ta emot. Kanske bjuda på mat när hon lämnar totto?Glad

LinneaG
0

Jag tycker det låter vettigt. Jag hämtade en häst söder om Kalmar (Bor 3 mil från Uppsala) och vi drog av 2500kr på priset för att jag hade en bit att åka.

Elshira
0

Ja det är billigt! Bara att tacka och ta emot, och kanske bekanta er lite smått när hon kommer och bjut på en liten matbit är nog det minsta jag skulle gjort för besväret det är att få hem en häst så långt bortifrån! ^^

Då kanske du kan få veta lite mer om hästen med =)

Hakuna matata!

AnnaLundin
0

#9 - har hon själv satt priset är det ju okej,. det är verkligen inte för dyrt i alla fall…

Sen undrar jag ju förstås hur ca 40 mil enkel resa kan bli 68 mil t.o.r? Flört

lisette
0

eftersom både lina och hennes gubbe är kockar så blir det säkert en GOOOD bit mat! =)

priset på lastbil beror nog var man kollar-

linasvovvar
0

#15 Antagligen för att jag kollade upp stäckan ordentligt