Någon som vet?
På julafton så ramla jag av hästen och han trampa på min arm, hela armen domna bort ett tag. Men jag fick bara ett blåmärke, rätt stort men ja slapp ju gips och allt sånt. Men armen var svullen ett tag, inte hela, men där blåmärket var. Och nu är nästan svullnaden borta men under huden är det något som är hårt, ca. 4x2 cm, som gör ont, och är lite knottrigt.
Någon som förstår vad jag menar? Eller någon som vet vad det kan vara?

Hm, att inte det kan vara blod som klumpat ihop sig?
Kommer själv ihåg när jag spräckte lårmuskeln när hästen sprang över mig. Först domnade benet bort, sedan fick jag världens blåmärke och mitt lår blev dubbelt större. Efter några dagar var mitt lår fyllt av knölar som läkarna påstod var blod och brosk. så minns jag att de sa, var en tid sen så det kan hända att jag blandar.

jag vet vad det är.. här (blekinge) kallar vi det lårkaka, hm, fast det kanske inte kallas så när man har det på emren ^^ men du fattar ?
fick det också när jag trillade av ballerina o hon trampade mig- på låret sen ngr andra gpnger inom handbollen..
men man ska helst vira runt ´bandage där det känns och ganska hårt, direkt efter, och kyla det :)
kluddigt svar men hoppas du förstår
^^
det kan vara en blodutgutning, (samlat levrat blod) det går över efter etttag, men du kan smörja med tex zonsalva för att mjuka upp det lite..

Okie, tack för alla svar! Det verkar ju inte vara något farligt då, då slipper ja gå till vårdcentralen.
#3 - zonsalvan, samma som man ska ha för muskelvärk?

Bläää, vad det hades?

#3 Just vad jag menade! Blodutgjutning hörs bättre än blod som klumpat sig ;)
ja, samma zonsalva som vid muskelvärk
eller nån annan linimentsalva av nåt slag som ökar blodcirkulationen

Hehe påminner mig om när jag skulle ta mig ner från Byxtjärn (vid Åreskutan) på lånade telemark och inte kunde bromsa. Satte mig ner - rakt på (inte en humla) staven! Skitsnyggt hovformat blåmärke som gav mig en inte alls lika snygg grop i skinkan. Tur jag aldrig haft ngn baddräktsfigur att bevara… Hoppas du klarar dig utan grop iaf!

#8# Hahaha. ;)

#8# Hahaha. ;)

#5 - Ja, det var Hades. Han blev rädd för något när vi galoppera över en äng.
Blöö, jag har också haft blodutgjutning när jag ramla av en häst =/
låter helt klart som en blodutgjutning du fått linnea.
Har sj fått det vid båda tillfällena jag kört omkull me moppen :/
Ont som satan gör det..
/Elin

hahahha, säger alla blodutgjutning ? ^^
jag säger lårkaka xD

#14 Det låååter äckligt!!! …lårkaka… BLÄÄÄ =O
#14 jag tror att det är samma sak, fast lårkaka är en större och hårdare samling bara…

#15, hahah jag vet ^^
#16, okej, :)

Hur länge brukar det vara kvar?