Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1699 ggr
AnnaBrandell
0

Tavla vid vinst

Hej, inom travet köper ju många så kallade Vinnartavlor när deras hästar vinner. Finns det inom ridsporten också?
Jobbar som Fotograf på en travbana och funderar på att utöka även till ridsporten.
Så jag tänkte höra här ifall ni skulle vara intresserade av att köpa en tavla när era hästar har vunnit.

WWW.GirlPowerHB.se
här finns det förslag på olika tavlor dock bara med travhästar men hade tänkt mig något liknande för ridhästarna. Kom gärna med förslag på hur ni skulle vilja att tavlorna ska se ut.

// Anna Brandell

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Cilla89a
0

Det är ganska vanligt att man köper foton från när man tävlat, ja. Inte bara när man blivit placerad och står på prisutdelningen, utan också snygga foton från själva starten i tävlingen, t.ex, över ett hinder.
jag själv skulle köpa foton, men tyvärr är det inte så många som fottar dressyr, och är det det så är det på den högre nivån, har aldrig sett någon ta kort på lokal/regional nivå, tyvärr :/

Medarbetare på Dressyr.ifokus

AnnaBrandell
0

#1 ok men bara foton?
Jag har ju plats med 2-4 bilder i mina tavlor som dom ser ut nu. Så jag tänkte mig kanske en eller två hoppbilder/under dressyrprogrammet, en under ärevarvet och en när när ryttaren står brevid och håller i sin häst. Självklart går ju tavlorna att göra efter önskemål också.

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Cilla89a
0

#2 jag är inte så insatt, men vad jag vet är det inte så vanligt att man köper en "tavla" utan man köper foton från tävlingen, som dem är, och man sen själv ramar in. jag tror inte den tjänsten finns i "ridsporten" att man kan köpa en tavla på det viset, i alla fall inte hos dem fotograferna jag vet, därimot kan man välja olika storlekar på fotona.
men det är i alla fall populärt att köpa foton :) och jag skulle inte tveka, men tyvärr som sagt så finns det inte så många som fotar på den lägre nivån i dressyr, men på hoppning tycker jag man ser fotografer på var, varannan tävling även på de lägsta nivåerna :/ det är synd.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

AnnaBrandell
0

#3 Ok men då är ju den stora frågan ifall ryttarna inte köper tavlor för att dom inte vill ha eller för att det inte finns någon som erbjuder dom det?

QuickStep
0

jag skulle nog köpa iaf om det va en betydelsefull tävling och såklart.. man får bra placering =)

AnnaBrandell
0

#5 okejs.

Vill gärna ha lite synpunkter på hur ni skulle vilja att tavlorna såg ut också!

QuickStep
0

svartvitt är ju tidsenligt… =)

imsuchadiva
0

Bättre o be någon vän ta kort, billigt o bra :)

Birke
0

Är det här rätt nytt? När jag tävlade ponnytrav så fanns det inte (för 2år seddan). Lr finns det bara i en viss del av Sverige?

Nitro
0

#9 Det har vad jag vet funnits sen jag började med ponnytrav -99 och jag har köpt tavlor från Jägersro i söder till Sundsvall i norr. Den möjligheten finns på nästan varje bana.

Birke
0

#10 Jag tävlade från 02 till 07, höll mig mest till Solvalla och Sundbyholm, o har aldrig sett lr hört om vinnartavlor.

Hedman
0

Vi hade faktiskt så på våran lokala Dressyr tävling att vi hade ett "foto team" som tog kort på alla ekipagen under hela dagen, så att man kunde köpa på plats. Vilket är mkt. vanligt innom hoppning men inte i dressyr, vilket ledde till många glada ansikten.

Och våran vinnare fick faktisk en a4 utskrift som hederspris vilket också var väldigt uppskattat!

Nitro
0

#11 Därfrån har jag flera stycken!

Birke
0

#13 haha oki skumt.