Hemsidor?
Hejhej!
Hur många av er medlemar har egna hemsidor? Och vart har ni gjort dom?
Funderar själv på att göra en hemsida. Men har för det första ingen aning om vad jag ska göra en hemsida om, och jag vet inte så mkt om hur man kodar eller sånt :/ Nått tips på vart man kan lära sig?
/ Sara
/ Sara & Casper

*puttar* :P
Eve har jättefin hemsida :D Hon hjälper säkert till..
Jag har haft en del hemsidor förrut, men har ingen nu. Jag hjälper däremot andra en del och gör en del hemsidor för pengar :p
Jag kodar för hand eller använder Dreamweaver eller FrontPage. Gillar bäst att koda för hand då jag inte är lika duktig med programen och alldeles för pettig för att gilla resultaten för det mesta…
Är van att lägga upp på serverutrymmen som man får med sitt internet eller egna domäner, de är de bästa desutom så :p
Finns massor med bra hemsidor om HTML-kodning som är det bästa att starta med, men det är lite dåligt om sådana på svenska, är du bra på engelska så kan jag tipsa dig om lite sidor!
Än så länge har vi bara en sida med vårt ställe men det är för försäljning och uthyrning och kanske inte så spännande för de som inte "känner" mig!
Luthien89, Okej, Tack för tipset! Då ska jag prata med henne :)
Snuttan, Okej, ^^ Är dock inge vidare på engelska. :S Vilket är rätt synd =/ Men vet du någon hemsida som är på svenska? Och om du skulle hjälpa till, hur mycket skulle det kosta då? :)
Reddie, Okej, ska kollan in din hemsida direkt :)
Har gjort lite hemsidor på freewebs, så lite därifrån har jag ju lärt mig. Sen hade jag en hemsida, för drygt 2 år sedan om min dåvarande sköthäst Iris(Evita), som jag då fick hjälp med. Så jag kan ju ändel. Men just att göra layouter och koda kan jag inte =/
Layouter skulle jag kunna göra om jag hade bättre photoshop och lärde mig hur jag skulle göra :P
/ Sara & Casper
Wanilj, okej! Vart har du gjort den hemsidan?
/ Sara & Casper
Jag tar inte betalt för att hjälpa till med små saker, så avancerat är det inte :p
Enda svenska sidorna jag besöker för hjälp är dessa två:
Webdesignskolan
#7 min sambo använde ett program som heter "site studio 6"
Oskyldigare än det låter!

#8 Lade genast till de sidorna till mina favoriter. Jag får väl ägna sportlovet åt att plugga… *ler*
Mangarellas sida är gjort i FrontPage, vilket jag tycker fungerar kanon. Men programmet är dyrt om man köper det och det är olagligt att använda en crackad version som man kan ladda ner som torrent om man pysslar med sånt. Nackdelen med hennes sida är att den ser lite mysko ut i andra läsare än explorer, och det är ju trist när man vill visa upp den. Dessutom fungerar inte länkarna utan en massa pyssel, och det är ju inte så man vill ha det. Så det blir väl till att lära sig koda. 
Tack för svaren :) Kommer säkerligen bli bra till slut, får man ju hoppas :)
Snuttan, vad är det du tar betalt för? :P
/ Sara & Casper

http://www.stall-ekerod.se/ detta är min hemsida som Lisette har gjort till mig (tack hjärtat) hon har gjort den frontpage.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Å bilderna va inte så himla jättebra heller.. :/
Hannapanna, Dom ser jätte fina ut änsålänge tycker jag :)
Bebbe, Okej, ^^ Det var en fin sida :)
/ Sara & Casper
MEN det kommer att komma både en laser/företagssida och en hästsida när tiden räcker till!!!!
När det nu ska bli????????????????
Vi har ju en sån massa ideér och uppslag och jag hoppas hoppas att jag snart ska kunna dela dem med er här ute!!
Vore kul med en till hästhemsida :)
/ Sara & Casper
För hela hemsidor eller större arbeten. Jag har ju överdrivet mkt tid så små saker är ju inget att tjaffsa om på något vis…
För hela hemsidor?
/ Sara & Casper
Jösses skrev jag allt med fetstil….. skulle endast vara "MEN"….
Hehe ;P Lätt hänt, Wanilj :)
/ Sara & Casper

frontpage får man ofta tillsammans med officepaketet när man köper datorn.
# Ja man "rycks med" ibland!!
Ska snart föda barn och kreativiteten flödar och man blir bara sååååå….grummmmpfff…vill!!!!
#24 , Jag fick inte med frontpage, eller jag har inte det på min dator iaf =/ Finns det något annat program man kan använda?
/ Sara & Casper
Cevir: Dreamweaver finns ju också.. också rätt så lätt att hålla på med..
Hannapanna, kostar det något att ladda ner det?
/ Sara & Casper
Dreamweaver finns inte att lada ner egentligen, utan är ett betal-program. Men du kan liksom nästan allt annat lada hem det olaligt :P
Använder Dreamweaver. Mycket behändigt. Har inte betalat en krona för mitt program.
Jag har hemsida själv, http://www.rexys-dome.net
gjör själv, i notepad och texteditor, använder programmet Bluefish för att hitta ny kod jag inte redan kan:)
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
#3 håller sååå med, massor av programmen gjör inte 100% så som jag vill, eller dom lägger inn en hel rad med onyttig kod som inte alls behöver va där! jag använder därför ofta notepad endast för kodingen. Scream användte jag skitlänge, det är som en avancerat täxtbehandlare, den erbjuder mig slutet på en kod om jag börjar skriva den, men den lägger inte till NÅT annan kod enn den jag skriver själv. Orsak för att jag gick bort från scream va att det va lite ostabilt i Linux, och jag fick gå över till Bluefish i stället. :)
― J.R.R. Tolkien
#32 Använder du inte VI? Det är ju den enda rätta textediteraren under *nix/bsd :)
Jag har gjort min hemsida www.arabianteam.se i dreamweaver, den ligger hos one.com Bra och billigt, än så länge är hemsidan ganska enkel och inte så proffsigt gjord, men det är min första hemmis. I framtiden ska den bli snyggare, bara jag får lite mera TID!
Dreamweaver är nog det enklaste programmet att använda tycker jag, lätt att förstå. One.com erbjuder mycket plats till en billig peng, så jag är nöjd och glad!

#34 Var och kikade på din sida häromdagen. Fantastiska hästar och intressant text!
Shailina, Okej! Ska kolla din hemsida :) Vad är Bluefish för program? Är det ett "ställe" med massa bra koder eller? :)
Neywaz, Okej. Det var en väldigt fin sida ändå, tycker jag :)
Har läst lite från en av siderna som Snuttan föreslog, börjar fatta lite mer om det iaf ;) Men är det någon som har några bra förslag på bra photoshop som man kan göra layouter i? :)
/ Sara & Casper
Putt :)
/ Sara & Casper

Jag har gjort en hemsida idag facktiskt. gjorde den på www.simplesite.com det är bara så synd att man bara får ha den grattis i 30 dagar sedan får man betala 300kr :(
finns det någon hemsidogörare där det är helt gratis? eller iaf billigare?

#32 nej i Linux använder inte jag Vim nej, jag kör heller på pico
― J.R.R. Tolkien
#35 och #36 tack! :) Jag tar förresten gärna emot tips på förslag som kan göra den bättre, har blivit så hemmablind att jag tittar på den och tycker det är massor av fel men kan inte komma på något intressant för att göra den roligare…
#36 vet inte helt hur jag skal förklara så jag visar till hemsidan till produsenten i stället :)
Men man öppnar programmet, man kan programmera i html, xhtml, php osv osv, även perl och lite annat med. När man börjar skriva en kod erbjuder bluefish rästen av koden till dig, och även fler olika koder om det är fler som börjar med samma bokstav. mao, kommer det inte en ända kod inn som du inte vill ha där, men det betyder ju att man behöver en viss kunnighet innom html/xhtml/php innan. Nu kan man få till rätt bra resultat med en Html bibel brevid så man kan kika äfter koder, annars har den en bra hjälp-sökning som hjälper dig. Sen har man ju alltid google.
innan användte jag Dreamweaver, medan jag änn va Windows användare, men i och med att det inte kör i Linux fick jag lösriva mig, och sen va jag ju inte nöjd med all överflödig html kod som dreamweaver stoppar inn.. :)
― J.R.R. Tolkien

Jag betalade för min hgemsida och doman, jag är otroligt datablåst och ville ha det någerliunda ordentligt. resultatet går att se på www.linasvovvar.se
OKej, Tack Shailina! :)
Det är nästan pinsamt hur okunnig man man känner sig :|
/ Sara & Casper
#44 va inte nedstämt för det, man måste ha ett interesse för att lära sig sådana saker :) det är ju många som tex tycker om att lyssna på musik och som gjärna komponerar sammen nya alternativa texter till existerande låtar, men dom behöver ju inte va intreserat i att bli låt-text skrivare av den grund :)
Att man är okunnig på ett område som webdesign kan va av fler orsaker: 1: man har inte interesse att lära mer enn det man behöver för att få till det man vill ha (använda program, eller använda dom färdiga hemsido-programmen som många gratis hemsido-platser erbjuder tex), 2: man har inte haft tiden eller orken att sätta sig inn i detta ensam, 3: man har inte haft tillgong på bra informasjon man lätt kan fatta. Mycket är ju på engelska tex.. :)
Sen är det ju en sak att skapa en hemsida.. en helt annan sak att DESIGNA en.. :) man måste ju ha interesset för att lära :)
Om du VILL lära kan jag godt dela av mig med min ringa kunnighet på området. Jag tycker om att anse mig skapa helt hyfsade bra hemsidor, dock har jag fortfarande mycket att lära själv med, och vid att lära bort lär jag mer själv :)
― J.R.R. Tolkien
#45 Har haft intresset länge, men har väll inte haft tiden. Och inte haft rätt program osv för att kunna skapa en hemsida. Har inte så mycket program på min dator. Vilket är synd!
Skulle gärna vilja lära mig mer av dig, om du har tid, lust och ork! :)
/ Sara & Casper