Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1872 ggr
[Angel88]
0

är detta en bra sadel??

ska köpa ny sadel igen till granda nu, då hon har blivit fet och man nu kan börja bygga muskler..

hadde tänkt mig max 4000kr, men hittade denna tyckte den såg bra ut..

ska givet vis låta en sadelutprovare gå igenom den och testa den på granda först.

Zaphix
0

Vad för sadel?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Angel88]
0
may-britt
0

hej

ikke lett og si siden det kommer ann på hästen osv.

jag rider min i bommös sadel og ser hvor myke min unghäst har forandret seg.

jag vill vell heller ringt  en sadel provar som kunne komme og prove sadelen så  jag var sikker på  at  den var rett for min häst

Cilla89a
0

Är det inte bättre att köpa en sadel via utprovaren? Risken är minimal att den kommer passa, när utprovaren kollar.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

HannaT
0

Det är en bra sadel om den ligger bra på hästen. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

may-britt
0

jag vill altid at en utprovar er til stede siden man kan få  store rygg skader på  hästen ved og ride med feil sadel som kansje ikke passer

thilda-
0

köp en bomlös sadel istället ;)

kaka1234567
0

holler med #7.köp en bomlös efter hon byggt musklerna kan du ta en vanlig sadel.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

[Angel88]
0

skulle aldrig få för mig att köpa en bomlös sadel.. det är det mässt o bekvämaste skit ja suttit i både dom biliga och dom som är svin dyra., rider häldre barbacka eller i en westernsadel…

nä ja kommer ju inte köpa den om den inte passade givetvis, ja pratade med hon som äger den och ja förklarade att ja vill få den genom gådd och utprovad innan och det tyckte hon va oki..

kaka1234567
0

juag gillar bomlösa sadlar tycker dem är bekväma i både dyra och biliga.men de beror på från från person till person alla tycker olika.Jag gillar i alla fall bomläsa sadlar jag trivs med dom.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Lorita
0

Kolla bara att tropparna är hela, var jättedyrt att byta när jag gjorde det på min dressyrsadel.

Annars är ju priset väldigt bra jag skulle också satsa på begagnade bomsadlar och byta efter hästen musklar sig. Man får ju igen pengarna när man säljer om hästen skulle ändra sig så mycket att det behövs en ny sadel.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

thilda-
0

Jag älskar bomlösa sadlarna :) har en sån på min medryttar häst och jag har aldrig suttit i någon skönare sadel än den :)

HannaT
0

#12 Fast smaken är som baken, själv tycker jag inte alls om att rida i bomlösa sadlar.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

may-britt
0

jag har 2 bomlösa sadler och jag tycker myke om dem til mine to ung hästar