Lite bilder?

Jag ser ingen bild :p
Härligt med ett nytt och fräsch forum!!!

Cheval --> Bonita är ett bra namn på den hästen (Betyder Vacker på spanska, för er som inte vet) =) Mycket vacker =)

eve --> Tackar, jo det är därför som jag döpte henne till Bonita, just för att det betyder Vacker på Spanska =)

måste bara lägga ut bilderna så ja kan få över de på andra datorn, hoppas ingen har någotn emot det.

en till bara

Nää det är bara kul!

saknar lilla Jana *snyft*
Har ett kort på henne i stallet =)

Mmm jag vet hur fäst du blev i henne på så kort tid måste vara kärlek i första ögonkastet..Eftersom jag vet att det ändå du själv som ska ha fölet efter Sandy varför inte hitta en en fjordhingst?
-Kanske dumt men varför inte då får du de bästa delarna för dig..: )
Hoppas ni syns någon mer gång..

Har pratat med kusinen som hade Jana. Hon lever och frodas och har t o m en liten shettis som sällskap nu hörde jag i helgen. Kul va?

Guud va bra!!!! =)

#20 (CBA)
Vilken härlig bild - så varm och så kall på samma gång! :)
// staffan

Staffan - Den hör till en av mina favoriter bland alla dom bilderna jag har tagit själv på honom.
Jag gillar hur solen skuggar hans huvud samtidigt som det belyser så man ser hur härligt ullig i pälsen har var :o)
På väggen hemma har jag en hel serie på 3 tavlor i svart/vit som en fotograf har tagit till en stor artikel jag var med i (Hjärt Lungfondens tidning).
Jag har tre till fast i färg som väntar på att ramas in, tagna vid samma tillfälle och av samma fotograf.
Det är synd att dom inte kommer till sin rätt om jag skulle fotografera dom och lägga upp dom här, för dom är underbara…tycker jag :o)
Jag kan göra ett försök och se hur dom blir….
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Araber är så fina, tyvärr aldrig haft någon egen men har en som jag hjälper till och rida till…
/Linda
Ja.. de är så mysiga! Oerhört mjuka och uppmärksamma….

Nu är jag från att bara varit hbl tant till att verkligen älska knabstruppern även om hbl fortfaronde alltid kommer först..
-Jag har träffat så otroligt många trevliga araber genom åren och tycker att de är så vackra, såg i mitt ena hbl stos stamtavla att hon hade rätt mkt arab i sig på 1800-talet inte konstigt att hon är så gracil.
Ha det bra!/Linda
Kbabstruppen är även den en häftig häst!
Mvh Jasmine
ååå jag måste bara säga att fjordingar med lång man är så läckert!!!! Jaa jaa här kommer min medryttar häst iallafall..Tyvärr vill inte ägaren odla lång man på denna fjordingtjejen..
http://img.photobucket.com/albums/v289/SilverTail/Shanthi/DSC00344.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v289/SilverTail/Shanthi/CNV00011.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v289/SilverTail/Shanthi/DSC00177.jpg

Har ju också en fjording. Tycker att det väldigt vanvårdat ut med lång man. Inte alls snyggt. Hästen ser fin ut. Är den gammal? Carola
hon är 13 år.. så det är ganska gammalt tycker jag..

Det är väl inte gammalt för att vara en fjording. Har själv en 11 årig fjording. Dom kan ju bli upp till 25-28 år ju. 
Om dom sköts väl.
Carola
Och en på min förra sessa
som jag saknar nått o fantligt
jaa precis dom kan bli upp till28år.. Men jag tycker hon är gammal
är inte van vid att rida så "gamla" hästar..

#41 13 år är ju bara "början" för en häst i sina bästa år.
Som sagt om de får bra mat,rätt motion och omvårdnad går det att ha kul med dem ända upp till 30 år, vi har ju en 30 åring i stallet korsning anglo arab.
mvh Linda

Ja, 30 år DET är mycket det. Elins första riktiga häst (innan hade hon en shettis) var ju 20 år när vi köpte henne. Hon dog ju i december förra året. Hon hann bli 27 ½ år iaf.
Det var en korsning russ/halvblod.
Carola