DINA MÅL fram till nyår
innan nyår har jag som nyår att förbättra min sits lite bättre och kunna trava lungt med hästen jag rider på nu. Hon går kvar på travet så hon har det där springa i kroppen. och sen börja Rida på kama rosas (hästen jag rider) kompis. Får väl se hur det går som :)
Bilden är på båda hästarna Kama och den lilla mörkbruna och rosa den större längre bort, Rosa var nyduschad där.
Innan nyår hoppas jag att jag ska ha börjat tömköra min kille. Sen får han en månads uppehåll.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Att pållen ska bli igångsatt efter betet.
Innan nyår vill jag provköra häst med min syrra. Och hoppas att vi tömkör min sköthäst och att vagnen blir klar till henne :D
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Innan nyår ska min 3 åring vara inkörd. Nu har hon gått i vagn ca 10 gånger så det urartar sig rätt bra :)
Jag ska få igång hästen i tävlingskondition och börja tävla lite smått! : )
Sen ska jag förbättra sitts och lite andra små grejjor : )
Ska ha fått ordning på lastningen med hästen och gjort honom tryggare med squeezing game. Sedan ska vi ha kommit längre i ridningen och fått till skänkelvikningar och bättre galoppfattningar i halsringen.

Måler med Dexter är att han ska kunna gå lugnt brevid en när man går med honom, och inte leka hormonstinnig avelshingst, flockad av ett 20-tal brunstiga ston.. :p Nej men, alla tassar på jorden vid ledning hade väll varit toppen. Men iof har han börjat lugna sig rejält nu. :)
Ella ska vara klar för åtminstonde LB innan jul, helst LA. Vill dra igång så fort hopptävlingarna börjar. (;
Att stallet ska vara klart
att bli kompis med nya hästen
.

Jag säger jämt men det kommer alltid något i vägen: Verkligen komma igång med tränandet. Har en hoppträning inplanerad till söndagen. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Innan nyår vill jag ha hoppat en bana på 90 cm me hästen, så att vi äntligen kan komma ut och starta några klasser till våren! :)
Jag hoppas ha kommit en bra bit på ledarskapsträningen och så ska "vi" testa hur det känns med träns :) Även tömkörning står på schemat men vi får se med det, han är så ung så vi har inte bråttom :)
innan nyår ska jag ta upplasttränandet igen så att Lillen går in i transporten ngn gång.. Har inte tränat på länge med det nu då jag är i England som utbytesstudent till slutet på november
Att så smått få upp James i lagom kondition tills vår träning med Anders Eriksson i november och framförallt regelbundet köra och tömköra honom så magen kanske minskar lite.
lurvponnyn.vimeddjur.se

mitt mål till nyår är väll att min medryttarhäst ska få muskler, och vi ska kunna rida ett LB program stadigt :)

Hm, mitt mål med medryttarhästen är att jag ska hitta knapparna ännu bättre, och kunna förfina hjälperna och därigenom kunna rida honom taktmässigt stabilt i alla gångarter och kunna rida igenom ett LA-mässigt program med förvänd galopp, skänkelvikning, lite skolor och så utan strul.
Mitt mål, just nu med ridskolehästen jag hopptränar och tävlar innom klubben är att vi ska tävla fler 70 cm banor! Startar våran första tävling (första hopptävlingen för honom) på söndag :)
Och hitta ny medryttarhäst att ev. hopptävla!