Hejsan allihopa!
Det var ett tag sedan nu!
Har nog smält bortgången av min lilla pärla nu och börjar bli hästsugen igen.
Har dock lite funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med.
Ska givetvis ha en varmblodstravare igen, men funderar lite på vilken ålder jag ska leta efter.
Har ju haft unghäst som jag red in själv men skulle kanske vara skönt att slippa börja från början igen. Dock vill jag ju ha en häst jag kan ha i många år då jag brukar ha en tendens att fästa mig något enormt vid mina pållar. Jag lägger väl mer eller mindre mitt liv på hästen.
Sedan har jag haft en del funderingar kring om jag ska ha sto eller vallack. Har ju haft en av varje och kan väl inte riktigt komma på vilket jag trivdes bäst med. Tänker inte skaffa hingst iaf!
Någon som har några tips att komma med i mina funderingar?
Hej och välkommen tillbaka!
Angående ålder på häst låter det väl vettigt att leta efter en inriden häst, men kanske inte så mycket mer? Dock handlar det om varmblod rids de väl ofta in lite senare, åtminstone blir de väl klara lite senare. Men en t.ex 7-årig häst är ju fortfarande ung, och lever i många år om den dör av ålder. Så att kolla på inridna hästar upp till 10 års ålder är väl inga problem, tycker i alla fall jag…
Sen angående kön bör du strunta i det, kolla på hästar av båda sorter och se vilken du fastnar för helt enkelt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tack tack!!
Ja du har så rätt i könet. Och åldern låter ju inte så dumt, låter vettigt! =)
Håller med Alex där, könet spelar ingen roll. När jag blev med Harry skulle jag absolut inte ha en vallack. Men så blev det ändå ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#3 missar du inte ngt? du skulle inte ha häst alls… :D

jag hittade en super söt igår, ska se om den är kvar idag!
#4 som Lisette säger. :)
Jag skulle inte ha en häst, definitivt inte en unghäst, inte en vallack, verkligen inte ett kallblod och aldrig i livet en skimmel ^^
Det blev alltidhopa :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Du är inte intresserad av en foderhäst? Har en grabb här hemma..
Skynda långsamt så går det fortare.

#6 vad fin han ser ut… så fin mörk brun…

#8 tror inte foderhäst skulle funka då jag sörjer ihjäl mig den dagen jag måste lämna tillbaka hästen om jag fäster mig vid den. =(

#12 står ju dock ingenting om hur gammal hästen är =(
Men visst var han jättefin!