Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1057 ggr
Sussi
0

Bara måste skriva.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att det räckte att jag skrev på en annan sida men det räcker inte, vill ha positiva ord från hela världen nu angående situationen.

Det är så att min hund, Linus, försvann på nyårsafton 20 min före tolvslaget. Han är rädd för raketer och var alltså ute nånstans när de värsta smällande började.

Vi har fortfarande inte hittat honom trots att vi har sökt hela dagen och nästan hela gårdagsnatten.

Han är bara ett år och mycket skygg, osäker i mörknet och förstår sig inte på att vara rädd för bilar.

Idag har det regnat hela dagen och blåst, inte bra för en liten hund med lång päls. Dessutom har vi en å med stark ström som går runt hela området

Ovissheten är värstGråter

CBA
0

Usch stackars er, jag hoppas ni hittar vovven snart välbehållen!!

Stackars liten Gråter

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Nej, men gud sussi, vad jobbigt för er. Har polisen varit med och sökt med sin hund? HOppas verkligen att ni hittar den stackaren levande och oskadd. Lider med dig.Gråter

wewwa
0

Usch, jag lider verkligen med dig. : (
Hoppas att han kommer tillbaka snart.

__iE
0

usch, lider med er o hoppas ni hittar honom !! Gråter :(

lisette
0

vännen då. *kramar* vet inte om det finns ngt liknade i finland som i sverige. men man kan gå ut med efterlysningar i radion på försvunna hundar här. jag ska hålla tummarna för dig och framförallt linus!!!!

*tårögd*

Yazmine
0

Stakars vovven och er också hoppas att det slutar lyckligt.

bubbelbubbel
0

åååh, hoppas verkligen att han kommer hem välbehållen!! man kan ju hoppas att nån har har hittat honom och tagit in honom så han sluppit vara ute..KRAM till dig !

NinaToy
0

Hoppas han kommer igen! :)

JMax
0

Lilla vovven…Hoppas han kommer hem välbehållen snart.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

elin
0

Naaj sussi, vad hemskt, hoppas verkligen ni hittar han välbehållen Gråter

/Elin

Snuttan
0

Ringt polisen? Sätta upp lappar? Kontaka hund-föreningar i närområdet, affärer, vad som helst? Radio?

När vi hade bortsprungen häst så var polisen bara total-korkad, radio var super :) Så prova att ringa till alla radio-stationer som sänder för ditt område!

JMax
0

Har han kommit tillbaka än?

PimTheGreat
0

men gud så hemskt!!!!!! Hoppas ni snart hittar honom….. stackars vovven….tröstekramar från mig

gejsa
0

Hur har det gått sussi?

Sussi
0

Tack alla för att ni orkat bry er!!!

Polisen ringde idag och sa att han låg under en bil och var livrädd. Vi for genast till platsen och där låg han, trött men vid liv. Han kom genast fram när han såg oss.

Hon vars bil linus låg under berättade att en gubbe hade sett honom stå mitt på stora vägen, han bromsade och linus sprang under bilen för att gömma sig. Med hjälp av en annan backade dom bilen in på en mindre väg och linus kröp med under bilen hela tiden. De hade försökt locka fram honom med godis osv men han morrade bara, sen ringde de polisen.

Nu är han hemma, sover som bäst, han har svårt att resa sig upp på bakbenen och går lite stelt de första stegen men sen går det bättre. Tror helt enkelt hatt han har sjuka ben av allt springande.

Så nu får han bara vara, äta och sova som han vill. Imorron undersöker jag honom ordentligt och är bakbenen dåliga då än åker jag till vet för säkerhetens skull.

Ännu en solskenhistoria. Det är bra att ha kontakt med högre höjder!

Sussi
0

Efter badet tog han gärna en knackkorv…Skrattande

Elen
0

tur att det sluta lyckligt, satt med andan i halsen när jag läste igenom kommentarerna

Sussi
0

…och nu sover han den oskyldiges sömn.

Så skönt att ha han hemma igen!

__iE
0

ååh, vad bra att han är hemma! :D

JMax
0

Skönt att han är hemma igen!

Cevir
0

Vad skönt att han kommit hem igen :D

/ Sara & Casper

me_minie
0

Skönt att de på sätt å vis slutade lyckligt.. å att han kom hem.. :)  Jag vet hur de är.. Min hund e oxå rädd för raketer..å smällare..

lisette
0

vad glad jag är att han kom tillbaks! :D

lisette
0

vad glad jag är att han kom tillbaks! :D

Asagard
0

Åh, så skönt att han kom till rätta!

Tummelisa
0

Underbart att höra. Det är så hemskt när man inte vet något. Tur att det fick ett lyckligt slut!

gejsa
0

Ja, det var ju verkligen en solskenshistoria. Jätteskönt att han är hemma igen. Man ser ju på bilderna att han är nöjd att få ligga och sova hemma igen. Krama honom från mig.

Jag minns hur det var när jag krockade med bilen och båda mina hundar sprang iväg. Den ena höll på att bli påkörd av tåget. Lokföraren var säker på att han hade kört på hunden t o m. Så jag och polisen gick och letade efter hennes kropp. Men fann den inte. Hon sprang omkring över ett dygn runt omkring där vi krockade. Dagen efter på morgonen fick vi tag på henne. Då var hon smutsig och helt öm i hela kroppen. Hon hade antagligen inte legat någonting bara sprungit omkring i chock som säkert din har gjort. Dom efterlyste hunden på radion t o m. Den andra fick vi tag på bara 3 timmar senare. En jägare kom med sin hund för att hjälpa oss leta efter hunden. Jobbigt är det!

Aourora
0

åh va skönt att han är tillbaka! vilken lättnad, jag skulle verkligen varit jätte orolig! fy va hemskt. Stackars dig och stackars HUnden, tur att ni letade efter honom, ni gjorde det bästa av situationen, vissa tänker ju att hunden hittar hem…

reddie
0

Jag gillar lyckliga slut…

E_hjo
0

Underbart!!! =)

steffy
0

åååå vad bra att ni fick tillbaka honom.Glad

wewwa
0

Åhh, vad bra att han är hemma. = ) Hoppas att det aldrig händer dig eller ngn annan igen…

bebbe
0

Jag säger bara en sak SKÖÖÖÖÖNT

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bubbelbubbel
0

gud så skönt att han är hemma igen !

Sussi
0

Ni är underbara, verkligen :D

Annulerat annonserna och ringt till radion, skönt. Nu ska fajan köpa stolpor och nät och omgärda gården för detta ska inte ske en gång till.
Vi ska föra blommor och hittelön till de vänliga själarna som tog sig tid att stanna och ringde polisen. MAn vill ju visa sin tacksamhet fast de sa att de ingeting vill ha..även om jag nog tror att de förstod min tacksamhet när jag stod och böla vid vägen med linus i famnen.Generad

#27 Han har fått en massa kramar, bland dem fanns din :)
Din historia var också en solksenshistoria om man tänker vad som kunde ha hänt, tågen har ju int en chans att stanna, det har ändå bilar.

Ni är så söta allihopa!Kyss

gejsa
0

#35# jo jag menade ju det. Därför så förstod jag hur orolig du har varit. Jag menar eftersom jag har varit i samma sits.

Han är ju jättegullig din lilla vovve!

CBA
0

Åh vad skönt sussi!!

Vad glad jag blir att höra att han är hemme igen trött men välbehållen!!

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Hannapanna
0

ååååå vilken solskenshistoria!! Så man får tårar i ögonen!! :D

PimTheGreat
0

men vad glad jag blir när jag läser detta!!!! Vad skönt…stackars vovven som säkert varit så rädd och vilsen….. skönt att han är hemma igen i säkerhet!!! Ge honom kramar från mig……

jen
0

vad roligt att allt gick bra!

jag ÄLSKAR lyckliga slut…

Murre_Uddiz
0

Åh, gud vad skönt!
Undrar vad min Sickan gör nu..och vad han gjorde på nyår med alla raketer..var han är.. om han inte är ---…Gråter

Sussi
0

#41 Vem är Sickan? Ledsen

Murre_Uddiz
0

Min ena katt

Sussi
0

Usch då, vet hurudan ovissheten är!

Kan bara hoppas på att den kommer tillbaka!!

Katter brukar klara sig en längre tid ute i det vilda, oftast finns det ju också människor som matar dem. De har som sagt nio liv!

skickar tröstkramar

Murre_Uddiz
0

Tack så mkt! :) bebin <3 har fler bilder på honom i fotoalbumet

elin
0

åååh så skönt att han e hemma igen sussi!!

/Elin