Live-sändning med träning
Hittade denna live-sändning med träning med Henk Nooren & Pether Markne.
Jag gillar värkligen inte Markne :p Och jag tycker nästan alla ryttarna jag sett hittills värkar vilja sitta och krulla ihop hästarna, men det är ju intressankt iallafall :)

Den bara knasar sig för mig, typ hoppar och buffrar hela tiden? Varför gör den så?
hakkar som satan för mig me :S
/Elin

Har inte orkar sett hela för att det hoppar så men den först akvarten tittade jag på i alla fall.
Personligen tycker jag att de koncentrerar sig för mycket på handens inverkan mot munnen, inte med. Extra tydligt blir det när man upptäcker att kommentaren "lägg till skänkel.." inte används. Ändock påtalas det att man vill få fram hästen från bakbenen genom ryggen och fram till handen. För mig blir det helt fel. Finns inte den ärliga framåtbjudningen där kan du heller inte förvänta dig nånting i handen.
Vilka är det som rider?
Hakkar super mkt :S
/ Sara & Casper
Den hakkar rätt mkt ja… Fungerar bra för mig att lada om den då för att komma ifrån hakkningen…
Såg en bit när jag skrev inlägget och sitter och tittar på slutet? nu.
Jag tycker det är pinsamt att Markne ska vara någon sorts expert och att det här är vad våra kommande tränare lär sig… Håller med Lauth värkligen, det är på tok för mkt koncentration på huvud. hand och hals…
Jag kan inte hitta någon information om vilka ryttare det är som rider, lite trist…