Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 448 ggr
NinaToy
0

Tävlade idag! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ett fotto med oxå . ;) Kom 5:a . :) Film kommer snart. ;)

NinaToy
0

Mitt huvud ser ut att komma från en skräckfilm, kolla inte på det!!! :P Var jätteförkyld och sjuk idag jue. :P

Sandra
0

Grattis till femte platsen!!! =)

RubHel
0

Grattis! =)

NinaToy
0

Tack.. :P:D

__iE
0

Grattis :)

Maja
0

Grattis!! :)

NinaToy
0

Thanx film kmr snart. :P

bebbe
0

Var tävlade du

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

PonnyAnnie
0

Gladgrattis=) var tävlade du??

SarahPeace
0

Vad kul =) Grattis !!

emsems
0

var är filmen då?? =)

NinaToy
0

Tack! :) I Kullabyggden vid Höganäs. :P #8# Kul att Nattis vann i Trelleborg. ;)

FILMEN KOMMER SNART! :)

NinaToy
0

Här kommer filmen! :D

bebbe
0

Grattis, hur vet du att nattis vann?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

NinaToy
0

#15# Tack!! :) Såg på resultaten. ;)

elin
0

fiiint :D , fyfan vilka höga hinder! :O

/Elin

NinaToy
0

#17# Tycker du? :P Det var 1 meter, ska hoppa 110 nästa helg. :P

LinneaG
0

Grattis =)

NinaToy
0

TACK LINNÈA! :D

NinaToy
0

NinaToy
0

Maja
0

Fin häst!! :)

Maja
0

Fin häst!! :)

1111
0

Talar om det igen: jag tycker om din lille häst där :)

Tycker du visar honom banan fint, är mjuk och låter hästen få frihet, inte bara på hindrerna, utan emellan :)

Sedan så ser det lite spänt ut, kan bero på att det bara är hoppning, tävling och ladad ponny, men du kan försöka slappna va lite mer själv i baken ;) och tänka att du värkligen andas lugnt och "går med hästen med din bak" och försöker tänka på att "gå med" långsamt och fint, inte jucka eller stöta ;) Får du upp mer sving i din rygg och blir lite följsamare i baken försvårar du för hästen att passa och takta en del och den kommer förhoppnigsvis även följa din ledning med att ta det lugnt och slappna av mera :)

Poäng för fin stadig sits och att du har din tygellängs som du gett hästens som en tydlig ram och låter inte påverkas utav att han är lite bufflig och kastar med huvudet! :D

Han ser käsnlig och fint ut, vilket syns mkt på en sträcka där du hamnar aningen utåt med inneraxeln och han väljer att följa ditt säte och skuta ut bogen, vilket nog inte var meningen däremot ;) - Lite mer koll på vart du har axlarna och att ha med dem när du svänger, du är jätte duktig på att inte vika dig i sidan och har ofta rätt böjning i kroppen, får du med axlarna så kommer bogarna med och böjningen i svängarna blir även lättare då, nu faller han gärna in lite - så ytteraxeln med i svängen och lite mer vikt på yttersitbenet för att få mer tyngd och sväng på ytterbak.

Tror du är aningen framför din tyngdpunkt en del av tiden, skulle framförallt leka lite med balansen i din överkropp precis på slutet när du travar ut - iofs så släpper man lite på kocentrationen och ridningen när man prestrerat sitt på banan ;)
Rätar du upp lite och kommer mer på din hästs mittpunkt så borde du få en ännu stadigare sits och hjälpa din ponny att lägga bak mer vikt :)

Gratulerar till placeringen -  var en trevlig ritt :)

NinaToy
0

#25# Tack för svaret !:) Håller med dig i alla punkter. ;) Han är väldigt het men jag har börjat lära mig honom lite nu. :P Jag brukar själv vara ganska nervös på tävlingar så det kan nog stämma. :P Har du några avslappnings-tips? :) Förstog inte riktigt det där med inneraxeln och att han skjöt ut bogen då? :P Har lite problem med att jag lutar mig lite frammåt. :P Hade en dressyrponny innan där jag var väldigt mycket dressyrryttare men nu har jag kommit längre och längre fram med överlivet vilket inte är så bra. :P Tack för tipsen ! :D

Faxlin
0

Jag är usel på sådant här, så några tips får du inte av mig. ;-)

Men ett stort GRATTIS det får du av mig. För sådant är jag bra på :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lisette
0

var är kavajen och hårnätet? trodde det var obligatioriskt på tävlingar? ;)

NinaToy
0

#27# Tack!!! :D

#28# Äsch det är ändå bara regional nivå. :P Trivs bra i min jacka och mitt hår! =D Sen så har jag en GRÖN kavaj, det passar ju inte till min blåa-matchning. :D

lisette
0

då får du ju köpa en blå kavaj med.. ;)

emsems
0

haha ja visst är det härligt att man slipper kavaj nu för tiden.. men jag brukar ha det ändå för helhetsintrycket.

håller med #25 om hennes punkter, och måste säga att han ser mer stabil ut nu, om du minns jag sade att han kastade med huvudet sist.. nu ser han mycket bättre ut. kom någon gång, men det var mycket mindre än sist. roligt att det går frammåt för er!

han ser ut att ha en bra kapacitet och du kommer nog ha riktigt roligt med denna ponny! skulle eg vilja ha honom i bättre form mellan hindrena, men vi får väl ta en sak i taget ;)

NinaToy
0

#30# Ja jag vet. (A) Eller en svart. ;)

#31# Tackar. :P Jag höll inte i honom lika mycket denna gången. Ja han har ju gått utomhus-SM som går i Svår hoppning (145 cm). Så kapacitet lär han ju ha. ;) Hur menar du med bättre form? Han är hopp ponny ingen dressyrponny, han ska ju kunna se hinderna. :P

emsems
0

haha jo en även en hopph

st brukar ju gå i något sånär form mellan hindrena. för att även där lägga vikten på bakbenen. klart han ser hindrena, du behöver ju inte rida rollkur! haha plus att man lyfter upp huvudet lite några språng innan hindren.

NinaToy
0

På inlägg #32# menade jag 140 cm. :P

#33# Jojo men han har noll kondis och inga muskler iheller. :P Vill inte begära nånting av honom som han inte klarar av då, ska flytta till ett ställe med ridhus på Fredag så då blir det med ordning. :) Sen så har han alltid gått såhär, även med hans förra ryttare som är väldigt duktig.

emsems
0

nä då är det klart att du inte ska kräva mer. orkar han inte så ska han ju inte göra det heller, då blir det bara skador.

blir säkert bra när ni får flytta.

tja, du får ju såklart göra som du vill, det är ju din häst och du som ska rida ;)

NinaToy
0

#35# Ja jag får se. :P Det viktigaste är ju att han inte alltid går så, tränar mycket dressyr och markarbete med honom så att han får lov att gå i en låg form och slappna av, han har väldigt lätt för att stirra upp sig. :P Det ser väldigt lätt ut att rida honom, men tar man i honom det minsta så kastar han med huvudet, har man för mycket ben eller för lite så springer han bara. :P På provridningen så såg det nog hemskt ut när jag red honom. ;):P:):D

NinaToy
0

PUTT!!! :D

NinaToy
0

Putta. ;)

hastar
0

grattis

Thinka
0

såg filmen det såg bra ut tycker jag. Ni är jätte fina tillsammans!

NinaToy
0

tack. ;D