Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridtravare
Läst 1167 ggr
Zabbio
0

Bleh..vill rida men inte i detta vädret..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill rida, riktigt längtar efter att arbeta ett härligt dressyrpass (hade nån sagt att jag skulle vila göra det frivilligt för två år sen hade jag skrattat och ringt för en plats på ett mentalsjukhus för den personen;) men inte i detta vädret.. har 0.5-1 grads feber och med den här vinden kommer Crow vara nervös och svår att jobba..brukar inte hindra mig men just idag känner jag inte för det. Är lite rädd att föltet är blött och att han kommer halka i travfattningarna.

Hästhagen är översvämmad så de har fått flytta till vinterhagen nu.

Det positiva äratt SIF har meddelat att S+olons pass kommer denna veckan! :D

Vile bara skriva av mig.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

CelsiusT
0

Vad skönt att det löste sig med passet =) Var det ett troll tro, eller var det sant?

Håller emd om att det är trist med vädret. Satt själv igår och ville ut och rida men det regnade ganska rejält. Pappa övertalade mig dock att åka till stallet och rida endå och som tur va blev det uppehåll precis när jag klev ur bilen i stallet. Pappa fölljde med och började gräva ur runt lösdriften, jättefint blev det =)

Idag blev det en tur ute med Exy på släp i den härliga höstsolen =) Så idag kändes det lite bättre.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Alex
0

Regn som är så härligt… Flört Nä men har man feber är det väl inte alltid nån bra idé att rida, eller anstränga sig över huvud taget.

Skönt med passet i alla fall. De har ju haft lite problem med pass i år pga de nya utseendereglerna och allt, men det ska förhoppningsvis lösa sig till nästa år.

#1 Ett troll?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Cilla89a
0

Bättre att hoppa över ridningen om man inte känner sig frisk, dessutom vet du att hästen påverkas av vinden, så känns det som nu innan att det inte kommer att bli ett bra ridpass och då är det bättre att låta det vara tycker jag, än att sitta och vara frustrerad över att man inte mår bra, dåligt väder m.m.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Zabbio
0

#1 Vad skönt :P

Vet inte, de sa bara att de skulle ändra ägare nu, ingetom varför det tagit tid.

#2 Det handlade om Margaretetorps hästarna, ett inlägg på Bukefalos berättade att det var klabb med hennes pass pga polisen inte haft rätt att sälja hästarna osv,.. så att det inte skulle bli ägarbyten m.m. Men jag mailade Sif och frågade och fick svar att de började på ägarbyten idag.

CelsiusT
0

#2 Jag och Zabbio pratades vid igår då hon läst ett konstigt meddelande om detta med passen, men vi funderade på om meddelandet var skrivet av ett troll och eftersom det tydligen inte var några problem nu så kanske det var ett troll iaf.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Alex
0

Jaha okej, ja då är jag med. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zabbio
0

#3 Jo jag vet, så jag nöjer mig med att måla hästar ;) Men har inte ridit sen i ..torsdags? så det kryper i mig nu :)