Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 3435 ggr
satin
0

Hur många olika stall...

har ni haft er/era hästar i ?
Och under hur lång tid ?
NyfikenGlad

HannaT
0

Kalle har stått i 2 stall sedan jag köpte honom fem år sedan. Ett stort inackorderingsstall, och ett mindre. I det första stod han 4 år, så vi har hunnit vara 1 år i det "nya" stallet.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Alex
0

Jag har haft Sylgja i tre olika stall sen jag fick hem henne (2 år sen). Första stallet stod hon i ett år, sen fick jag jobb p en hästgård 40 mil bort, så då stod hon där i tre månader. Flyttade tillbaka hem och stod då i ett annat stall, i fyra månader. Nu är hon tillbaka i stallet där jag jobbade och har stått där sen april.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

CelsiusT
0

Exy köpte jag för drygt två månader sedan, så hon har bara stått i det stallet hon står i nu. Samma med Brorsan, honom fick vi hem för precis en vecka sedan idag.

Hästen innan hade jag i det stallet också och det från mitter på maj i år till i augusti då jag fick ta bort honom. Innan det stog vi hos hans förra ägare.

Medarbetare på westernridning.ifokus

fridak
0

foderhästen har jag haft i ett stall och honom har jag snart haft i tre år.

AusaBausa
0

Har haft Ludde i 8 år och han har stått i… huvaligen..8(!!!!!!!) stall. Stackars pålle..nu sen 2 år tillbaka alternerar han bara mellan vårt egna stall och sommarhagen…

2 ggr har han varit utlånad sen bytt stall 6 ggr pga olika omständigheter (fullt i ett stall efter uthyrningen trot satt jag gärna haft honom kvar där,för få platser i ett när jag köpte fler hästar, läckande tak i ett) men nu ska vi nog kunna hålla oss här när vi äntligen har eget stall.

-Kefir har jag haft i 2 år och hon har stått i det stall jag har nu plus sommarhagens stall och ngr månader i det stall som det läckte i och därför fick vi byta.

-Kelda som är 2år. Sommarhagen och vinterhagen förutom i ngr månader när hon stod i min kompis stall för att bli avvänjd.

Keso har stått uthyrd 2 ggr utöver sommarhagen o vårt vinterstall. Han är 1 år.

Lorita
0

Jag har haft häst(ar) i fem olika stall sen -78

Av dom jag äger nu så är tre födda på gården och Kiara har jag bara haft här, men innan jag köpte henne så har hon stått på två andra stall.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Peppe
0

Peppe hade jag i ett kollektivstall som var typ det värsta stallet i hela småland. Blacky stod också där i 1,5 år men när Peppe var såld så tog vi vårt pick o pack och drog därifrån till ett helinackorderingsstall, och jag har inte ångrat det en sekund. det är dyrare och längre att åka men det är det värt

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Elshira
0

Vi har två egna stall hemma på gården och förutom dessa så använder vi oss inte av andra stall mer än till utleasade hästar ^^

Hakuna matata!

thilda-
0

hmm
solos myria har flyttat mellan 3 olika stall.
Torpets amigo 1 stall
Säbys ludmila 7 olika stall (utlånad 2ggr)

RubHel
0

Jag har haft Astra uppstallad i två olika stall under en 3 års period.

J-Parnebo
0

Jag har bara stått i ett stall med mina hästar, och det är jag kvar i fortfarnade. har stått i det stallet i två år nu, men två olika hästar under den tiden.

Zadeira
0

Jag har ingen egen häst, men räknar Bellman som "nästan min". Han föddes på gården 2006 och är kvar där ännu.

Cilla89a
0

Japp har stått i 4 stall.
99 - sommaren 03, ridskolan
hösten 03 - julen 03, min tränare
julen 03 - sommaren 05, ridskolan
sommaren 05 ----> hemma

sedan på sommrarna åkte han alltid till samma sommarbete, tills att vi flyttade ut hit sommaren 05 :)

Innan vi köpte Japp -99, stod han på ridskolan i 10 år..

Brimad, har stått i ett stall och det är här hemma sedan jag köpte honom för 10 månader sedan ;)
Innan dess har han stått hos förra ägaren i ett år, och innan dess försäljningsstall/uppfödare.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Arkan
0

Hetla köpte min mamma av uppfödaren som 9 åring, vi har haft henne i 4 olika stall + uppfödarens, och detta är på ca15 år.

1995-2001 - i ett stall ute på landet
ca2001 - 2003 - ett uselt stall nära stan
2003-2005 - ett stall på visbytravet
2005-2006 - ett annat stall på visbytravet med samma ägare
2006-idag - Samma stall som första ute på landet.

Nu ska hon säljas som 24åring så jag hoppas detta blir hennes sista sköna hem med andra islandshästar på lösdrift =)

WinterPrince
0

Har haft min pålle i ca 6 mån nu, och han har bara bott hos uppfödaren och i lösdriften där han står nu. Blir antagligen minst en flytt till när jag skaffar egen gård.

Repoort
0

Köpte häst -94 och har alltid stått i samma stall

WhoCares-01
0

bara ett =) först i mormors ägo men det gick över till moster när mormor flyttade. har stått där i 7.5 år med tre olika hästar. två av dom finns kvar. Pajas fick jag för lite mer än 7 år sedan, robin hade visserlige stått där innan men då va han syrrans, han dog för ett år sedan. nu har jag Wilma som jag haft i snart 2 år. inga planer på att flytta =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3