Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 704 ggr
Scandi
1

NGN SOM HAR EN SÅDAN HÄR VAGN?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Murre_Uddiz
0

Inte jag :)

Scandi
0

jag har fått den vagnen ovanför..:) så ska renovera den.. den e absolut ett renoverings objekt men jag hoppas att den kommer bli lika fin som denna!! http://hastutrustning.hastnet.se/produktbilder/46444.jpg

Midlingur
0

Nej, för den ser inte körduglig ut. Ta hjälp av någon duktig innan du börjar, det är inte bara målarfärg som krävs för att den ska bli körbar… Med andra ord: KOLLA TRÄET.

JMax
0

Fin! Nu har du mycket jobb framför dig!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Midlingur
0

Ska du dessutom ha den bakom en f.d travare MÅSTE den vara väl inkörd. Såna vagnar skramlar som in i h-e, och en travare är oftast van vid en lätt rockard/speedcart/sulky och de väsnas inte ens i närheten av hur den kommer låta på en grusväg.

Lorita
0

#2 det ska du nog fixa

#3,5 dom brukar bli mjuka att köra så är hästen inkörd så är det inga problem

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

lisette
0

bara hjulen är något så där intakta. de är ganska dyra att renovera. min granne påstod att det gick på ngr tusen per hjul.

Scandi
0

jag vet den ser "raddig" ut på bilden men träet är faktiskt ok. o den skramlar inte vet d eftersom vi dorg den efter oss.. den rullar väldigt lätt o det är inte ngn tung vagn. mm men jag tycker att d ska bli kul..jag får ju lägga lite pengar sj o sedan pappa med.. men man får nog igen det när man säljer den.. d verkar inte finnas såmnga sådan här.. för har parat med en vagn expert typ..tyvärr så dog han för nån månad sedan…:( men d är en herrgårdsvagn så herrskapet körde den själva utan kusk.

Lorita
0

Jag tyckte den såg fin ut ofta när dom är renoverade så har folk använt fel färg och därmed förstört vagnar och hjul.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Asagard
0

Ser ut som en Viktoriavagn - stämmer det?

Vi har också en gammal vagn stående i garaget, men ingenting vi använder. Har inte så bra erfarenhet av vagnar med järnskodda hjul, då vi hade en sådan ponnyvagn förut och jag höll på att skumpa ihjäl mig. :-)

Scandi
0

ok.. jag tror inte den är renoverad sen den byggdes..:S den har stått på min gammelfarmors gård i en massa år.. min pappa säljer trä o har tillgång till bra färg. de kommer nog inte bli lätt men ack så kul när den är klar :)

bubbelbubbel
0

roligt att pyssla med nått sånt själv ! härligt stolt kommer du ju vara när den blir klar ! :) lycka till !

Scandi
0

#10 nej d tror jag inte.. viktoria vagn en har väl så en kusk kan sitta? detta är en hrrskapsvagn.

Luthien89
0

Vi hade en sån vagn, ungefär i sånt skick som din, vi orkade aldrig göra iordning den så vi sålde den :P

Scandi
0

hahah ok..jag får hoppas jag gör det..:)

Emmelie
0

Kan tipsa ifall du bor i närheten av nyköping/tystberga att ngn gång under våren (har jag för mig) så skulle det vara ngn sorts "kurs" eller föreläsning om hur man renoverade gamla vagnar. Detta skulle hållas på Öknaskolan.