Fodervärd/-ar sökes till två hästar
Pga knäskada och tidsbrist söker vi fodervärd/-ar till våra två hästar tom 31 maj 2010. Vi vill att de hamnar i samma stall då de hållt ihop i mer än 3 år. Båda hästarna är jättesnälla i all hantering och de är perfekta till en familj där både vuxna och barn vill rida.
Whispering Fox "Foxen", är född -95, brunskimmel, sto och 152 cm hög. Hon har endast blivit riden ett fåtal gånger det senaste året pga mattes skada och är därför väldigt omusklad men är en otroligt snäll och trevlig häst som dock kräver lite av ryttaren för att hon ska trampa under sig ordentligt. Utbildad LB dressyr och hoppad 105 cm hos mig. Trafiksäker och säker på foten i skogen. Inkörd. Tyvärr dras hon med kronisk bronkit vilket gör att hon endast är lämpad för lättare ridning och behöver en god, dammfri stallmiljö. Perfekt skogsmulle för den som vill rida 3-5 dagar i veckan och pyssla mycket med hästen i övrigt.
Lidens Corall är född -96, renrasig connemaravalack av den grövre typen, 148 cm hög, avblekbar skimmel. Corall är en välutbildad kille inom dressyren dock är han ganska stark men aldrig "dum" (ej lämplig barn/nybörjarhäst!!). Trafiksäker. Han är triangelmärkt pga en gammal skada vilket inte märks överhuvudtaget dock innebär det att han inte får tävla. En riktig charmknutte!
Vi ser helst att ni mejlar som första kontakt, mejlen kollas dagligen.
alternativt PM till Chestnut här på forumet.
Med vänliga hälsningar
Chess

Vad fina hästar! Kanske är värt att nämna var ni bor?:)
#2 Tack!
Hästarna finns i Skövdetrakten (västra götaland).
Med vänliga hälsningar
Chess

#3 Det var kusligt nära mig ändå, men lycka till!
putt
Med vänliga hälsningar
Chess
puttar upp igen
Med vänliga hälsningar
Chess

inte hittat några än?
#7 Nja. Det var så gott som spikat med en men det blev ändrat i sista sekunden (blev tydligen för mycket med två hästar till). Finns några andra intresserade men inget bestämt.
Med vänliga hälsningar
Chess
Då det verkar omöjligt att hitta någon vettig fodervärd söker vi nu medryttare i Skövdetrakten!
Med vänliga hälsningar
Chess
Inte en enda som har hört av sig? :(
#10 har väl haft en 5-7 personer som varit väldigt intresserade men det har alltid tjorvat sig någonstans. T ex två tjejer i 20 års åldern som lät jättebra, vana vid egen häst, fint stall osv. sen visar det sig att de vill tävla med våra hästar. Totalkört alltså.
Sen var det en annan vars stall vi va iväg och tittade på, verkade skitbra alltihop, kvällen innan vi skulle lasta och köra iväg hästarna dit får vi ett sms om att hon har ångrat sig. Sen flera som bor 30-40 mil bort vilket vi tycker är för långt.
Så ja, nu söker vi medryttare helt enkelt. Blir jobbigt bara att lösa det för mig när jag är nyopererad med mockning osv, men det får väl gå.. Huvudsaken är att hästarna blir ridna!
Har sagt det flera gånger Maja, du får flytta till Skövde :P Finns raggsockor i stallet också som skulle behöva bli inridna 
Med vänliga hälsningar
Chess
Haha, ja, jag kanske borde göra det, jag letar ju medryttarhäst nu.. ;)
Nej, men usch vad tråkigt! :( Jag håller tummarna för er! =)