Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1367 ggr
[Angel88]
0

Hej igen..

Nu har ja inte varit aktiv på länge.. varit sjuk och inte haft internett.

Granda börjar bli riktigt fin nu, ryggen har börjat komma och lite muskler omkring bogen och rumpan med. Min nya medryttare fungerar super ihop med granda. Granda börjar få självförtroende i ridningen mer nu och skrittar på i ett friskt glatt tempo, nästan så man stuttsar. Hon e levnadsglad igen :). vi ha nu börjat med skänkelvikningar, öpna och sluta, hon svarar bra fast e lite motsträvig vill hälst inte jobba.

Jag och Sofie (min medryttare) har nu varit i stallet till sammans för att bygga upp en trygg relation mellan henne och Granda, detta fungerar bra. Så hon är i stallet 2-3 dagar i veckan till sammans med mig. och så har hon haft henne själv 3 ggr hitids och det har gått super.

I ridningen så skrittar vi just nu, sicktat in oss på hörn passeringar och rätt ställt i varven, men även att hon trampar över mycket. Högervarvet får man allt gratis, venster e jobbigt som tusan. Hon utnytjar min svaghet till max där, bara trycker undan sänklen och faller innåt, innåt hela tiden. Vi har haft lite dispyter om det.

i går kom genom bråttet, hon gick super fint, i en bra form med byde ruggen och baken med sig, i fina hörn passeringar. Bra påsckut hela tiden. Så gorde hon en rätt fin sänkelvikning på slutet det fick avsluta passet. Sofi hadde även gjort lite öppnor med henne oxå. så nu tänkte vi börja trava lite längs 4kants spåret, och lite på gräset ute.. Hon e mycker possetv till det, örona frammåt hela tiden lyssnar jätte bra…

känns så skönt jusst nu..  ville bara dela med meg av detta..

Cilla89a
0

vad kul att det äntligen börjar gå åt rätt håll :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus