Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1642 ggr
Rökkvadis
0

Olika intressen!

Är det någon som har andra intressen förutom hästar (vi vet ju alla att hästar är bästFlört) men ändå……

Kanske någon liten hobby vid sidan eller kanske har nått annat intresse utöver ridning som ni utövar lika mycket…..

Berätta!

Själv så har jag två hundar som tar tid o en katt som sköter sig sjävt näst intill iaf…..men jag o min äkta hälft har oxå båt tillsammans som vi försöker o kombinera tiden med på sommaren, sen har jag lite förkärlek till gamla amerikanska bilar o skulle alldrig kunna hoppa över ett power meat eller första vår cruisingen (det är ju näst intill döds synd) *ler*

Tja sån är jag! hur är niGlad

Citron
0

Jag är bara intresserad utav hästar. De har en sådan mystisk och ibland även kaxig stil, som gör att man bara gillar dom. :)

Men fotografering är någonting jag verkligen älskar. Jag ser det inte direkt som en hobby, det är mer en livs-stil för mig. Jag kan inte tänka mig att gå upp på morgonen utan att få se min vackra silver-glänsande kamera stå på bordet. Visste ni att man får adrenalin-kickar av att ta ett riktigt bra fotografi? Man ökar desutom självförtroendet rejält.

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Kiara
0

Måleri konst och fotoredigering, jag har alltid målat men mer och mer gått över till Photoshop. All formgivning min man kan tycka att jag är lite konstig då vi är stan jag kommenterar mycket om ljus och stadsbildFlört

Att bygga hemsidor är kul framförallt formgivningen sen är jag lite konstig då jag formligen älskar Access så fruktansvärt användbartSkrattande

Växter både inne och ute mest att lära mig vad som de behöver, skötseln går lite i perioderGenerad

Eve
0

Fotografering är en av mina stora passioner.. Hela tiden tänker jag "Synd att inte kameran var med här, det där hade blivit en superbild"

Skriva musik är också något jag älskar. Det är så avslappnande och sen när deet är färdigt så blir man så stolt :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Linda
0

Jag älskar mode, vackra ting och att hålla sig i form men det är ju ingen hobby kanske men en livsstil mer?

-Önskar att jag vore kreativ och kunde skapa vackra ting men som jag berättade nydligen för en vän så är jag ju bara kreativ inne i huvudet sedan när det ska praktiseras blir det aldrig som jag vill..

-Önskar att jag vore lika kreativ som tex Ulla i http://keramik.ifokus.se   eller som Pia som gör vacka halsband eller som ni som är så duktiga att fota osv..

-Men med hästarna är jag kreativ och får oftast det väntade resultat..

Eve skriva musik, vad underbart jag menar det är ju kreativt om något..

Med vänliga hälsningar/ Linda

gejsa
0

Mitt intresse är ju framförallt hästar, hundar, katter ja djur överhuvudtaget. Tävlade lite i lydnad med mina andra hundar innan jag började med hästar. När dom kom så hade jag knappt tid med annat. Jag är ju gift med ett barn också. Hemmet tar ju sin tid, Har alltid gillat att påta i trädgården. Men när vi flyttade hit så var det så dålig jord så det blev inte så bra skörd. Vi bytte mycket jord men det var ändå dåligt. Så det har svalnat lite.

Men sedan datorn kom in i hemmet så tar den ju en himla massa tid också. Jag sitter ung 55 timmar per månad har jag räknat ut. Har ett program så man kan se hur mycket man är ute. Jag är ute på Spray och Gubben och dottern är på telia.

Mat ska lagas varje dag. Mat har också varit min stora passion. Tyckte om att baka  mycket. Men sedan jag har min värk så har det blivit mindre och mindre av mina intressen. Jag gör det jag måste varje dag sedan får jag se om jag orkar något mer.

CArola

Eve
0

Linda - Jaa, det är verkligen kul :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Sandra
0

Jag är nästan född på ett par slalomskidor (började vid 2 års ålder). Hästar och ridning kom när jag började skolan tror jag.

Det är inte lätt att kombinera både ridning och slalom som jag vill. Då båda sporter kräver en del pengar =/ Men det är bara att jobba röven av sig på sommar och höst för att spara ihop pengar till vintern. Ska till Alperna i vår *IIIIH!*

Sen gillar jag att teckna också. Men… det har jag aldrig tid med längre. Eller kalligrafin heller. Handboll är kul också, men fick sluta pga tidsbrist.

Får vi nån snö snart eller?!

gejsa
0

Vet inte var du bor. Men här i mellansverige får vi nog snö i morgon torsdag iaf.

Carola

Linda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag glömde nämna att jag faktist gillar att vandra oxå

Detta är ett litet roligt kort efter en lång veckas vandring och vi var sugna på öl..och cigg ..kanske inte så moget..

Vi var i Skottland jag och mina bröder,sambo och kompis och vandrade en vecka.

Wanilj
0

Va härligt att vara ute och vandra!:o) När man läser alla inlägg så känner man att ja det är kul….och det… och det!!:o)

Jag tränade mkt innan jag fick barn nr två. har även varit tokig i krämer och kosthållning och allt därtill  "-ja, får nog träna lite mer triceps nu…hmmm höja den lågintensiva träningen…hmmm" URK!!!! Men man va snygg! Men usch vad det va jobbigt! Hade rätt taskigt självförtroende….

… här finns dock inget gym såvida man inte vill åka dryga 12 mil turoretur. Jag är annars en riktig latmask och gillar film enormt mycket! Jag och grabbarna gillar även..Generad….spel…PS2 samt pc..

Spel och böcker är kanon när man vill få lite annat att tänka på eller bara rensa..

Förr innan barnen så kunda man ut och strosa men nu är det så mycket annat.

Jag är tokig i mat och goda viner samt ost och choklad!!!! Mums!!!!!

Har även tänkt börja spela golf när tiden finns.. Det är mkt kul!!!

Mvh Wanilj

Wanilj
0

..givetvis är även jag likt mången annan hästtös tokig i fler fyrbenta arter!!  Vi har tre pissar… Lizzie: svart med gräddnos o fyra vita hon är även mammakatt. Max: svart med vita tecken född 050819 u:Lizzie e: Jämtländsk jätte.

Mix: sköldpadda syster till Max..

Vi har lite funderingar på att skaffa en vovve av medelstorlek och normalt sysselsättningskrav… Några förslag?

gejsa
0

#11 Varför inte en dalmatiner? Hörde att dom kräver inte så mycket motion. Är i medelstorlek. En tjej i mitt stall köpte en valp i våras. Den är så himla mysig och glad jämt. Visar tänderna. Fast den sorten gör det när dom är glada. Dom liksom skrattar.

Carola

Denna kommentar har tagits bort.
HH
0

Carola- Det är faktiskt så att dalmatiner är en ras som kräver gabska så mycket motion, och även mycket psykisk tträning. De har ett behov av att röra mycket på sig, och springa lösa (fast det har ju de flesta hundar)

HH
0

Jag är (förutom av hästar) också intresserad av andra djur, framförallt hundar, och jag äskar också att fota, och måla/teckna. Sen gullar jag att sjunga Glad jag sjunger hela tiden…

Sandra
0

Jag gillar också att sjunga! Men helst när ingen annan hör… för det låter förj**ligt =) Men oh så kul det är att skråla i bilen där absolut ingen annan hör nånting!

Pia
0

#9 Linda, åh vad jag blir avundsjuk på din vecko-vandring!! Skottland är ett av mina favoritresmål, har varit där många ggr och fler lär det bli, men det är bilande som gäller och vandringen sker på shoppinggator i städer typ…:)

Sambon får jag inte alls med på några vandringsleder… Men det skulle vara så härligt att få njuta av Skottland även på det sättet, förmodligen utröttande men underbart härligt:)) Någon gång så…

eleonor
0

Jag känner mig inte direkt orginell när jag liksom flera här inne gillar att fota. Det är verkligen wow! Tyvärr har det blivit lite si och så med plåtandet på sistone. Min främsta passion är dock att skriva. Jag var så ivrig att få lära mig läsa när jag var liten för min storasyster hade en hästbok jag bara längtade efter att få läsa. Boken hade ett så dramatiskt omslag med en häst som drar upp en flicka ur ett kärr. Om det låter bekant så är det Thea Oljelunds bok Lisa och Prince får en vän. Hursomhelst, innan jag kunde skriva själv började jag rita berättelser och sen har det hängt i. Det är så häftigt att få skapa egna världar, roligt inte minst och så är det total frihet. Jag gillar att rita också men är inte särskilt bra och då blir jag bara sur när det inte alls blir som jag tänkt mig.

Deesutom är det terapi att skriva. Men mest skoj. Förut höll jag på med klättring, väldigt roligt men tyvärr har jag inte möjlighet med det just nu men en dag kanske… Sen gillar jag att kolla på brittiska deckare och serier, älskar tex Kalla fötter, bästa serie som gjorts!

mvh

gejsa
0

HH Trodde också att det var så. Men såg i Dalmatinersällskapets hemsida att så var inte fallet. Visst behöver dom röra på sig mycket. Men det är inga hundar som kryper på väggarna som vissa hundar gör om dom inte får sin dagliga långtur.

Wanilj
0

Vi har tidigare haft Vorsther och ja.. de kräver mkt aktivering…

Linda
0

#17 Ja det var underbart faktist men det gäller att ha med sig rätt utrustning och våga orka släpa mat (gick ner för mkt i vikt tyvärr.)

-Absolut så rek. jag dig och om du vill kan jag delge dig info, vandrings leder, kartor har vi nog kvar.

Naturkompaniet är super butik där kan du få tips och råd.

mvh Linda

Pia
0

Linda, tack! Åh jag skall nog lyckas påverka någon i rätt riktning mot en vandring så småningom…:)

Hur bodde ni? Tältade eller bodde på B&B i etapper? Tältning går bort för min del, är för bekväm för det:)… Har en kompis som brukar vandra mycket i Europa med sin man, och ofta i England, då brukar de ta det etappvis och bor på B&B, får packningen hämtad och behöver inte bära på så mycket. Men det kanske är för "tunnisar"?:)

*L*
0

Intressen för mig är Rita/måla och hundar illrar och självklart alla andra djur

gillar ochså boxning och andra kampsporter

Linda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#22 Jo jag e oxå en tunnis men C hade köpt ett värsting tält och all spec utrustning men stod bara ut två nätter i tält sedan blev det hotell och B&B

gejsa
0

Usch Linda! Ser inte ett dugg mysigt ut. Var hade ni Tv:n och datorn någonstans? Skrattande

Ser för kallt och blött ut i mina ögon. Skulle inte kunna sova en endaste natt i tält. Nej, det är jag för lat för att tälta. Har nog för ont också för att kunna sova i tält. Hu ja.

Älskar_hästar
0

Jag gillar att läsa, skriva, friidrott och fotboll :)
Läsa gör jag mycket, varenda bok i bokhyllan är läst :D
Och jag älskar att skriva berättelser :D
Jag går inte på friidrott lr fotboll, men brukar göra egna hinderbanor och spela fotboll med brorsorna på tomten på sommaren :D Får inte på på fotboll eller friidrott för ridningen är så dyr :/