Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 3924 ggr
mazze
0

Kolla in denna :O

Cilla89a
0

den filmen har varit uppe för disskution måånga gånger, kanske inte här, men på buke ;)

kan inte annat än säga; jag skulle ALDRIG vilja sitta på ;) dessutom tror jag inte det är särskilt sunt att överhoppa sig så enormt mkt. och jag tror inte det är medfött heller, snarare inpräntat..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

gejsa
0

Det var det värsta vad jag har sett vad han överdriver. Kan han ha fått slag på bakbenen för att hoppa högt som dom gör i Holland eller var sjutton det var nu igen?

Rorosjons
0

Fy, tycker de såg hemskt ut =( tycker det ser ut som om ha ska få värsta stöten i tyggen när han landar från den höjden =O. Kanske överdriver men ja gillade det iaf inte =(

AliceL
0

den hästen kommer ju inte hålla särskilt länge.. galet

Caspianowner
0

Sett fenomenet på en Tysk ridponny. ägaren ska ha sagt att det gick att rida honom, men helt hopplöst att sitta på över hindren.

mazze
0

Inte är det normalt att de hoppar så iaf. Den har ju kapacitet men frågan är varför den hoppar så högt över hindrena?

lisette
0

det där ska vara en unghäst enligt en tidigare diskussion här på ridsport.

Linaah
0

Det här ser inte heller nyttigt ut för hästen…

Lorita
0

Hästarna har svårt att bedöma höjden och avståndet på hindret, det kommer att ta mycket kraft från hästen när/om man ska hoppa den på barna/tävling

Så låt er inte luras av stor hoppande hästar, en del av dom gör sig bättre på dressyrplanen Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

lennartsdotter
0

Visst ser det lite läskigt ut men om hästen är oerfaren och kanske har svårt att veta hur den ska hoppa så tar den väl inga risker…

JHaLLberG
0

Det där såg läskigt ut, skulle nog inte våga mig upp och hoppa den där hästen ;)

AliceL
1

hästen skulle knappast hoppat så om den inte blivit barrerad eller liknande. och ja det ser ut som en unghäst, och jag tvivlar fortf starkt på en äldre häst som hoppade sådär verkligen skulle kunna hoppa, det sliter enormt

IdaS-A
0

i någon disskution ang denna så trodde man att det var trickfilmat..

sderstrm
0

Benskydden ger förmodligen ifrån sig stötar så att hästen ska hoppa högre. Har hört att dem gör så i många andra länder. Tycker det är helt sjukt.. "/

RoSa-RoSeN
0

Oj, vad högt :O Det är ju nästan hemskt :/

Julia-Sirocco
0

Oj vad högt han hoppar…

Maliiin
0

Har sett den ett par ggr! Å ja vad ska man säga? Hoppa kan den ju iafTungan ute

Caspianowner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på en av våra hästar som jag tog idag.

Han på bild är runt 120 cm

Caspianowner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett annat hopp idag, lite mer i bild från mitten.

Molla
0

#18 19 Vilka roliga kort!!! =)

hannabrink
0

Wow, som den hoppa!

[pankakan]
0

Den hästen kunde hoppa!!!

Mkarlsson
0

Tror att det handlar om barrering,
men man ska aldrig säga aldrig… :P

Freeda
0

T- märkt om ett år

cillaw
0

allså jag är inte säker på att det är barrerig i detta fallet.om man tittar på hur den landar efter första så  måste de ju hoppa högt över andra. de ser rädd ut om benen, och det behöver inte betytda barrering.  Min inridningshäst på min kända skola, hoppade liknande de första gångerna han löshoppades.Me han var verkligen inte barrerad för det, uta bara mycket kapacitet och försiktighet. idag går han 140klasser.

Trojaa
1

Ojoj, vilka stötar de stackars små benen får ta! Om den hoppar sådär högt länge till, tror jag inte att den håller länge..

jn84
0

Dandelion är rätt bra på att överhoppa också. Fast han är varken barrerad eller unghäst, tycker bara att hindret verkar läskigt ;)

Miranda96
0

HELT SJUKT JU! den håller nog inte så länge landningen är nog farlig :O

Zabbio
0

Tycker han borde dra upp bakbenen mer om han blivit barrerad?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

studs
0

Jag tycker faktiskt som #29, occh som flera sagt, ser oerfare ut, men håller helt klart med förgående talare om att hade denna häst blivit barrerad hade den nog dragit in bak bena enormt mycke mer under sig..

Linnea
0

det verkar lite skumt ändå, min ponny (som är relativt oerfaren) hoppar en rejäl bit över men denna är ju nästan hela hindrets höjd ovanför..

Skynda långsamt så går det fortare.

daniellasofie
0

Stackars benen :s men hoppar högt gör den!

viotti
0

ajj för benen :(

Indylover
1

den är dopad. de synd på långa vägar.

antingen så har de el i nå benskydd eller taggtråd eller vad som helst … sjukt

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

imsuchadiva
0

Tror inte att den är barrerad, då skulle den inte hoppa så pass fint som den gör trotts att den är fööör långt upp. Vilket inte är önskvärt på tävlingar.

halludu
0

Barrera heter det tror jag.. Elstötar säkerligen! På ett eller annat sätt. Tragiskt.

Thea
0

Har också sett det klippet förr, just på buke. Där slutade diskussionen med att någon kände till att detta är en oerfaren, försiktig unghäst och att man satt avstånden något kort vilket gör att hästen måste hoppa upp sig mer än normalt för att inte riva. Det är tydligen så man gör nere på kontinenten just för att få dessa spektakulära språng.

Har man då en otroligt försiktig unghäst med kapacietet utöver det vanliga och kortar avstånden, då får man dessa språng. Titta på studsen i början! H*n hoppar stort in på första, får trångt och då får h*n stort ut ur studsen. Tror inte heller att sluthindret är mycket över 1,20-1,30. Det verkar inte skilja så jättemycket mellan studsen och det stora hindret samt om man stoppar filmen ser man att bakbommen är minst 30-40 cm lägre än hästens manke. Flört Man lurar sig också på den höga sargen och att bommarna är högst upp på hinderstöden. Men visst SER det spektakulärt ut!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Alex
0

#37 Tack för den förklaringen, så slipper vi diskussioner och funderingar om annat. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

f97lintro
0

Tycker ändå det verkar konstigt…

lisette
0

#37 det var väl tom så att någon där hade köpt hästen?

Thea
0

#40: Inte omöjligt! Nu när du säger det så ringer det en liiiiiten klocka någonstans.

#39: Inte ett dugg konstigt! Få av oss har sett en häst med denna kap irl då våra vanliga ridhästar inte ens nosar på denna typ av hoppförmåga. Min egen är ljusår ifrån trots att hon löshoppar 1,50-1,60 utan större bekymmer. Det är jag dock tacksam över att hon inte hoppar så för jag hade suttit som en flugskit i ridhustaket när bakbenen kommer, om jag ens hade suttit kvar så länge. Flört

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Indylover
0

men kolla på den här då!!!!!!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=V59MtE6qB-c&NR=1

det kan ju knappast vara bra för ett föl som inte ens blivit avvant från sin mamma att hoppa så högt!

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Linnea
0

#42 Tycker det är alldeles för högt. Man måste vara rädd om växande kotor och andra leder.

Skynda långsamt så går det fortare.