Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 429 ggr
elin
0

Planer inför 2007 ;)

Vad har du för planer inför 2007 med din pålle?
Har du några mål inom ridningen du vill uppnå?
Ska du tävla?

Tell us :)

/Elin

Peppe
0

rida felfri LB hopp med min knashäst

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

tessa
0

hmm… Vårt/mitt mål är:

- ..att träna upp galoppen med Yrla, och kunna galoppera fint och samlat. Gärna rida för instruktör.

- ..Sedan vill jag kunna rida barbacka på henne "fullt ut" så att säga, med galopp och hela kittet obehindrat utan att klamra mig fast. - Stort mål för mig som knappt kan trava barbacka på henne ;D

- ..att börja tävla tillsammans, är också ett efterlängtat mål, trots mattes dåliga tävlingsnerver ;) Jag hoppas att vi har hunnit med ett par klubbtävlingar, -förhoppningsvis i både dressyr och hoppning innan året är slut! Så dax att börja hoppa och testa bana mao.. Nu när Yrla äntligen är skadefri =)

Själv då Elin?

Lorita
0

Jag ska premiera, Ametist 9 eller 10 mars det är första målet sen ska han ridas in i sommar. Kiara ska få sitt föl och sen premieras, men hon får direkt AB så det är inget spännande men viktigt för framtida avel. Båda hästarna ska köras in i sommar också. Sen är inget mer inplanerat för oss i år. Fölet efter Kiara kommer vi troligen behålla så den ska också jobbas med.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Milli
0

mitt mål med Mirre är att bygga muskler på henne och få upp henne i hull, så att vi kan börja träna och kanske tävla lite. med Ted ska jag försöka komma igång ordentligt med körningen och få upp hans kondition lite ;)

Luthien89
0

Schess ska bli frisk (ryggen krånglar), när han blivit frisk och är igång, ska han säljas :'( Ska köpa större häst, ren dressyrhäst, förhoppningsvis tävla upp till LB-LA dressyr på den nya innan året är slut!

Ska sälja min systers ponny, så ska jag få en liten fölunge, har redan hittat en E: Akribori :)

Och Japp får gå i sin hage och ha det bra :)

elin
0

Nisälla;

Tävlingar;
- Tävla klubbtävlingar i dressyr
- Tävla ngn trail klass

Mål;
- Felfria galoppombyten
- Kunna tolka efter :)
- Passage o piaff
- Hoppa bana i galopp, skaplig höjd (jag e livrädd )

/Elin

gejsa
0

Rida in sorro och fille. Ev sälja sorro och gejsa sedan. Inget annat.

Faxlin
0

Vi jagar vagn till Felicia och ska även om det går som det går påbörja inkörningen av Dixi under året.
Annars är det skogsmulle ridning mest för båda hästarna som gäller.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mandysan
0

Tävla den 4/1+5/1
Jobba vidare med galoppombyten,skrittpiruetter och piaff.
Hoppa bana på minst 80 cm och enstaka hinder på 1m.
Köpa dressyrsadel och hoppsadel;)

[Quellii]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt mål är att skaffa en häst ^^ :D En Islandshäst :)

Denna ^^

shirley
0

inte riktigt klar me alla mål än… men jobbar på de! Glad iallafall så e ett mål att max och moye ska med på långritten till sommaren…. å att jag ska träna ganska mkt för tränaren inom western. även inne på att rida en kortdistans till sommaren å hoppas då hästen till det blir max…. ;-)

Mangis
0

Först och främst att fölningen ska gå bra för alla parter och ölungen ska växa sig stark. Sedan hoppas jag att Mangis ska kunna vara med på KM i november, men det beror på hur det går med avvänjningen just då.

PimTheGreat
0

#11 vem e max?

Eve
0

Jag ska

• Få Lykka att byta rent i galoppen
  • Tävla massvis så Lykka får rutin
  • Träna massor av läskiga hinder
  • Träna massor av kondition så Lykka kommer i toppform

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

E_hjo
0

Öum… Rid i skogen..!
hihi =)
Nämen, träna mer på Maggans vänstergallopp. =)

CBA
0

Mina planer för Mirabil i vår och sommar är 2 arabutställningar och 2 haltertävlingar (ev 1 trail at halter och 1 showmanship at halter eller 2 trail at halter bara).

Han blir 1 den 21 maj så så mycket mer tänker jag inte åka på med honom, sen kommer vi ju såklart fortsätta med vardagslydnaden, vi har snart befäst att vara parkerad och stå kvar tills annat kommando ges.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Lorita
0

Jag fick just reda på att det kommer troligen bli riks för Kiara och fölet också i sommar Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

mazze
0

Funderar på att betäcka Bus. Håller på att leta hingst, blir nog en arab iaf.

Sen ska vi utveckla oss western var tanken.

bubbelbubbel
0

att få jango att lita på mig, och lyssna på mig, det är ett knepigt mål som kräver träning, men vi är på god väg. :)

Paparazzi
0

Mina mål med Smári:  Träna så att traven blir ren (hela tiden, inte bara emellan ren ;P) Och få fram tölten igen och om året inte tagit slut innan så vill jag gärna få in galoppen också ^^ Och så ska jag börja hoppa lite, men inte satsa på det, bara träna upp modet mitt.. ;P  Och så ska jag träna upp balansen! ^^  Jag skulle gärna tävla något, men det tror jag blir först nästa år..

jen
0

fortsätta att träna upp Wambezis kropp. (och min)

sedan åka regelbundet till westernklubben på träningar och deltaga i en d-tävling i maj.

bebbe
0

Bygga om badrumet

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Loa-bg
0

Börja hoppa LB till sommaren (igen..) och sen till hösten kunna starta regionalt. Om inte Lippe blir såld ska jag köpa en finare vagn och sele, ev. skaffa medryattre. Men om Lippe blir såld, ska jag skaffa en d-ponny till.

elin
0

bebe; tycker du är för jävla frään asså, här sitter vi o berättar vad vi ska göra me våra pållar så kommer du o ska bygga om badrummet hiihi Skrattande

/Elin

lisette
0

elin, det behövs! :D de har medaljong tapeter på toa! :D

bubbelbubbel
0

medaljongtapeter, det är väl läckert ? ;) hihi

reddie
0

Rida mer regelbundet
I Jan. och feb - bygga upp kondition och muskler (frampartiet)
Försöka komma iväg till ridhuset för att träna mer "seriöst"
Innan sommaren vill jag att han går lugnt och i någorlunda rätt form i skritt.

Sedan ska vi njuta av en härlig sommar så för vi se vad resten av året har att erbjuda

lisette
0

#26 *Harkel* det vette katten.. ;)

steffy
0

med min shettis : ska se till att hennes ben blir bra i gen

med mammas häst: utvecklas inom dresyren

SarahPeace
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina mål på Molly

* Ren vänster och höger galopp
*kunna galoppera lungt i skogen
* hoppa 50 cm
* Skänkelvikning ; P  haha men det går lite nu iaf ; P
* Tävla nån klubbhopptävling, typ 40 cm … (måste ha lågt så molly kan få en rosseet första gången dådå ; P )
* Kaaannsskkke en liten enkel dressyr tävling oxå om allt annat går bra.
*  TRÄNA TRÄNA TRÄNA TRÄNA !!! ;-P
_Mer en så kommer jag inte på just nu att jag vill innan ett år då = )
_
Mål på Skrållan

* Longering
* Hoppa banna hemma på 30-40 cm  (jag springer bredvid då)
* Vänja henne med tränset
* Börja träna lite NH och sånt ..
* och åka in tilll ridhuset och löshoppa :-D  
* börja lite sakta och lungt med in körning lite .
Så det var det =) ,  Tömkörning har jag redan börjat med och det går kanon :D Kolla på bilden ; P inge bra bild men men ; P

bebbe
0

Ups. Läste bara överskriften innan jag skrevGenerad *fniss*

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

#31# Hi, hi vi förstod det.