Anmälan till tävling.
Har aldrig anmält mig sj till tävling, men ska anmäla mig nu i veckan till dressyrtävlingen*fjärilsfarm i mage*
Jag vill ringa för att ha pratat me henne direkt så det inga missar ska bli iaf jag skulle mejlat.
Men när jag ringer.. Vad säger jag då?
Jag vill inte verka helt oerfaren ang tävlingar på annan ort. Har endast tävlat KM på ridskolehäst o ett flertal clear rounder men det va på ridskolan jag red innan.
Så vad säger man?
Man presenterar sig, säger man för o efternamn?
Kan ngn förklara? i minsta detalj, skriv gärna upp som ett telefonsamtal :)
3 MARS!! HERE I COME!
/Elin
Ringa? Vad har hänt med dom gamla hederliga anmälningsblanketterna…? :(

Öum…
Hejsan, Jag heter Elin ……. och jag skulle vilja anmäla mig till …..
En bra början! Hahahaha! ;)

Jag tror att du måste anmäla på blankett, faktiskt. Finns här. Om du mailar kan du ju begära läskvitto, det brukar jag göra. Annars bör du förbereda gnm att plocka fram licensen så du har numret tillhanda och dubbelkolla klassnumren. Visst är hon ponny? Då har jag för mig att du ska fylla i kategori. Men du ser allt sånt på blanketten.
det står på anoonsen
Anmälan till **** ******** gärna via mejl:
Eller telefon **********
Mobil: *********
Så här är det ingen fråga om några anmälningsblanketter, så inget mer tjat om det.. ska ringa, så vill ha svar på det, inget annat.
/Elin

Ska du göra anmälningen på telefon eller ska du checka av att du är anmäld efter att ha skickat mejl?
#1 Anmälningsblankett?? Har jag aldrig använt ;) haha, joo, en gång tror jag.. brukar anmäla via en förberedd "blankett" på klubbens hemsida :P

Presentera dig, för- och efternamn. Säg att du vill anmäla dig till deras tävlingar. Då kommer hon/han säkert fråga om uppgifter etc. Om inte, säg vilken klass du vill ställa upp i. Sen kommer dom ju fråga efter uppgifterna.. och du svarar.
Du kan ju ha uppgifterna framför dig :P
Lycka till! ps. när du ringer en person som anordnar tävling eller hjälper till så kommer dom ju vara jysta (dom vill ju ha anmälningar) och ta reda på uppgifter, du kan ju inte veta exakt vad dom vill veta. ;)

Elin, det är ju ändå så att det du ska säga till människan på telefonen är det som efterfrågas på anmälningsblanketten. Varför inte utgå från den och skriva dina egna stolpar om du vill det? Detta kommer troligtvis behövas:
För- och efternamn
Klubbtillhörighet, ditt licensnummer
Hästens namn, härstamning, ålder, ev. licensnummer
Vilka klasser och ev. unghästavdelning
Antagligen frågar väl h*n om det är något mer som behövs. Hoppas både anmälan och tävlande går bra.

eller så frågar du helt enkelt vad hon vill veta! :D