Terräng hinder :)
Hej!
Tänkte bara slänga iväg ett spontant inlägg där jag undrar om någon kan komma på ett roligt terräng hinder?
Vi är tre tjejer i åldrarna 13, 14 och 15år som i en vecka nu har byggt 'terräng hinder' i två av stallets hagar. Vi har gjort så gott som allt själva, (vilket vi är mkt stålta över) och det är nu totalt 8 hinder. Vi har nu två däckhinder, en 'järnvägsbom' (bilden), En bänk, två björkhinder (svåra att förklara hur de ser ut, båda är längdhinder), En prispall, ett upp/ner hopp på typ 40cm. Det är mest tänkt att användas till ridskolans bruk och för de uppstallade, alltså inte tävlingar.
Men nu har vi fått lite material över (4 hinderstöd) som vi vill använda. Har ni några förslag på enkla hinder????
Budgeten på hela banan har varit 0kr och det har vi lyckats hålla, och det ska vi fortsätta med. Men några förslag?
Vill ni se mer av banan så kan jag lägga ut mer bilder :)

Vattenfyllt dike?
Jag skulle väldigt gärna vilja se alla hinder.
Hmm… vi har varit inne på diken och gravar, men insett att det är väldigt svårt för oss att fixa, det ska grävas mycket, vilket är nästan totalt omöjligt i våra 'steniga' hagar…
Jag har inte kort på alla hinder än, men ska ta kort på alla i mon. Så jag lägger upp fina bilder då ;)

OK, men det beöver inte grävas djupt, kanske bara 10cm o lägga plast i botten så att det inte rinner undan.
Gör det :P
Ja det behöver inte grävas mkt för att få till en vattengrav. Många gånger behöver man inte ens gräva 10 cm, kan räcka med att det funns en liten fördjupning i hagen eller att man lägger en liten "kant" med sten eller jord som är lagom stor åsså lägger plast över kanten och ner i och häller vatten. Som plast är svarta sopsäckar bra.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Ni kan göra ett stenhinder :) Typ lägga stenbumlingar i en hög och sen en bom över om man vill ha det säkrare :)
ta bort detta inlägg tack :)
ta bort detta med xD
Ta bort, glömmer bifoga bilderna, och mitt internet är för segt för att kunna ladda upp i efterhand xD Ursäkta… :)
vad fina hinder ni fått till:-D

vad flitiga ni varit :D superfina hinder!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jättefint :)

Jätteduktiga! Fina hinder, värkligen!
kissmekate.blogg.se

Grymt läckra! Nu blev ju jag otroligt sugen på att fixa mig några själv… 
Bänken och grinden var riktigt fina!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Jättefina hinder! ni är duktiga. jag gillade järnvägsbommen, grinden, tiobarren… eller förresten allihopa 
Väldigt snygga!
Tjusigt!!!

Snyggt!
Tack så mycket allihopa! Nu har vi även invigt hinderna och hästarna var lite fundersamma med de kom över allt det vi hann hoppa :) (Y)
alla hindrena var super fina:) vad duktiga ni har varit.. !..

Bra jobbat jossejosse :D
#30 Klart :D (Y) JOJ-power <3
Fina hinder :)
"järnvägshindert" tycker jag ni kan sätta upp "stolpar" på sidorna, med kryss. Du vet som det är vid riktigt j-övergångar?
Annars så har jag just nu inga idér ^^
en liten fråga bara, om nu hagen är så "stenig" att ni inte ens kan gräva ett litet dike.. hur vågar ni då hoppa där i?

En upp och nervänd båt har jag hoppat på Irland, roligt hinder och ganska enkelt att göra i ordning, en vedbråte är ett annat när man lider brist på stora stockar.. Något många hästar har svårt att hoppa är en planka djup och en planka breda diken, inte allt för svårt att gräva men ser djupare ut då det är tydligt avmarkerat med plankor, alltså inte vatten i utan bara ett 1*1dm hål ca 2m långt.
Ris ner stoppat mellan två små grindar, så riset går att hoppa igenom eller över men de två små "grindarna" är fasta oftast i en stolpe i varje ända.
Jag skulle göra ner och upphoppet större dessutom det där kommer knappt hästarna märka av.
#33 Tack för ideerna! :) Jo, vi hade väll oxå velat ha ett högre upphopp, men med endast en någolunda hel spade och två som knappt såg ut som spadar så gjorde vi det blit bekvämt för oss :)