Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1025 ggr
elin
0

OT: Extreme home makeover - Boey

Kolla precis på extreme home makeover, dom fixade ett hus åt en familj vars dottern i familjen hade barncancer… Hon hade besegrat cancern 1 gång men nu var den tillbaka igen. Varje dag var en kamp för familjen. Jag blev så fruktansvärd berörd av programmet att tårarna bara rann. Gråter
Allt den lilla flickan sa, hennes inställning till livet, hur jobbigt det var att kämpa, hennes blick.. asså fyfan.. hjärtat brast verkligen. Så fruktansvärt!
Vilket hus dom fick, vad duktiga dom är i programmet och vilka lycka dom gav familjen.
Fy vad berörd jag blev av programmet… Gråter
Jag håller tummarna och hoppas med hela mitt hjärta att du besegrar cancern, Boey! <3
/Elin

/Elin

Anna
0

Gråter varje gång jag ser det programmet :P

Blir så himla rörd!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

lisette
0

jag med!

tycker dock det är konstigt de bygger såna hus. det är inte gratis att värma upp husen. hade varit roligt att se uppföljningsprogram ngr år senare. undrar hur många som bor kvar.

Cilla89a
0

#2 jag läste för ett tag sedan på aftonbladet att många som varit med hade gått i personlig konkurs för dem inte hade råd att bo kvar i sina hus..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

lisette
0

ja det kan jag verkligen tänka mig. ibland går ju ägarna till byggföretagen in och löser skulderna, men det är ju driften som är värst egentligen.

stackars folk. hade varit bättre de rustade upp huset och inte byggde så överdådigt.

bubbelbubbel
0

tycker också att det är en fin sak att dom hjälper utsatta familjer, men ett pampigt hus gör inte en familj som drabbats av olika tragedier lyckligare. istället hade dom kunnat bygga vanliga "svensson"-villor och kunnat hjälpa tio familjer till för den summan en familj får.
hade dom byggt mindre hus hade det kanske varit fler som hade kunnat bo kvar.

Fourjoy
0

gammal tråd men…..kan tala om att Boey tyvärr förlorade kampen i december samma år…(2007)

otroligt modig tjej…