Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1437 ggr
halludu
0

Idée torka..

Kanske finns fler än jag?

Jag känner så här när jag kommer till stallet, aha rykta,rida,rykta, smörja och givetvis massa gos.. Inget fel på att rykta eller mysa. Det är ju bara mysigt, och ridningen är också härlig! Har en hur mysig och härlig häst som helst. Inget fel på den. Men när jag rider blir det antingen ute i skogen eller ett pass i paddocken.

Ute: Kondition, skritt runda, gångarts byten eller bara mysa runt.

Paddocken: Voltarbete, Sidvärts, skolorna, cavalletti.

Jag vill ha fler saker att göra med hästen, istället för ridning kanske? T.ex. Longera.. Men borde finnas fler saker som göra att hästen rids och får motion utan att det blir samma varje gång.

Tips?

Tacksam för svar.

Lorita
0

Tömköra, lösshoppa, köra, agility, lära hästen lite konster du kan gör hur mycket olika som helst.

Låt dig inspireras av westernryttarens hinderbanor små broar, rygga mellan bommar i vinkel, öppna grindar, ta av och på sig jacka från hästryggen mm -> för en säkrare häst helt enkelt

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

halludu
0

Okej tack för tipsen!! Vill ha mer tips : )

Lorita
0

Idag har jag matat hästarna med äpple som jag stor och kastade in i hagen, samtidigt som jag höll ett farligt paraply också.

Jag rekommenderar att man tränar farligheter med sin häst regelbundet.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Zaphix
0

Ta och testa PNH. Ta kontakt med en instruktör och få lära dig grunderna. Är skitkul träning, man måste lära sig tänka på ett annat sätt liksom. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

halludu
0

#4 okej, vad är det?

Zadeira
0

Miljöträning är jätteoligt, det är jättenyttigt även för lugna och trygga hästar. Lägga konstiga saker på marken som han ska gå runt (paraply, prasslade påsar osv), träna med pressening (gå över, stå på när den prasslar, lägga på honom), ja bara fantasin stoppar dig.

Vi tömkör också ofta, det kan man göra både på banan som ett vanligt ridpass fast från marken, eller ute på ridvägarna.