B o T Ryggpadden!
Alltså jag blir toookig! Jag har skaffat Bo T Ryggpadden eftersom min häst har blivit öm i ryggen, troligen en sträckning! Och när jag har padden under täcket utomhus och inomhus så får min häst alltid av den :S :S :S Jag har sån magjord, men den hjälper inte :S :S Hur får ni er att stanna kvar, ni som har?!
Jag ska sy fast min i ett tunnare skit-täcke som jag ska ha närmast hästen när den har på BoT täcket… Alltså typ ett bomullstäcke eller så som jag har under ute-täcket eller inne-täcket.
Har ännu inte haft min padd så länge så…

Köpte en stabilare gjord som satt bättre innan åkte den bak, hade en tunnare gjord innan. Men ute funkar ingen, det bästa är nog att försöka sy fast den i ett täcke el att komma på en bra lösning att spänna fast med något i främre ringarna runt bringan.

Jag ska sy fast min i ett fleecetäcke, eller snarare sy fast kardborre (med fleece som skydd mot skav) som jag kan spänna fast den med. Har funderat i flera månader och det är den bästa lösning jag kommer på om jag vill kunna använda täcket till annat oxå.

#1# Men snuttan du har ju ingen häst. Du var ju bara medryttare till två hästar. Har jag fattat fel?
Nej, du har inte förstått det fel. Jag är fast medryttare till två hästar (+rider en del andra privata och ridskolehästar när jag jobbar extra där).
Fast jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra? Eller är det att jag "bara" är medryttare och inte har egen häst något sätt att trycka ner mig nu som hämd? -småsint i såfall och visar på okunksap ifrån din sida istället eftersom du än en gång inte har någon anning om hur min situation (med hästar) faktiskt ser ut.

snuttan, jag tänkte på samma sak som gejsa (förmodligen) gör. varför köper du skydd osv till hästar som inte är dina egna? det borde vara ägarens intresse.
och som vanligt, privata saker tas via PM!!!!
För att jag är väldigt intresserad och gillar att dutta runt med utrustning. Känner jag mig dålig en dag, ridningen gått dåligt eller nått så är det skönt att iallfall kunna ta nöje i att vi varit välmatchade och har saker som sitter bra. Är ju även i mitt intresse att slippa komma ut till en häst som är blöt för att täcket läckt egenom. Har ägaren inte intresse utav att köpa de sakerna så får jag väll göra det själv helt enkelt. Jag tycker desutom om att shoppa :p
Sedan så är det ju dyrt att ha häst. Jag betalar nu mest bara en mer provosorisk summa för båda hästarna jag rider nu och om ägaren har ont om pengar så bidrar jag gärna med att köpa saker som hästen för än gång skull behöver (ena hästen har stort behov av BoT täcket jmf med typ 20 olika uppsättnignar benlindor utav olika material och färger som jag också köpt till henne :p).
Mer funderingar efter att fått ha tuggat på min förrätt… Om det var det Gejsa menade… Varför skrev hon inte det/frågade? - Som det är nu ser jag det som att "men Snuttan". "du har ju ingen häst", "bara medryttare" faktiskt mer är ett sätt att trycka ner mig och har absolut inget relevans i vad tråden handlade om eller vad jag skrev.
Eller så är det som så igen att Gejsa kanske borde fundera mer på hur hon formulerar sig. För nu har hon använt minst tre ordval i en tre-menings-text som faktiskt har negativ och nedtryckande klang. Och med tanke på de problem vi haft innan borde Gejsa ju vara medveten om Vem hon skriver till och fundera Extra på HUR hon formulerar sig.
#0 Finns det inte en kardborre på ovansidan som man kan sy fast under ett täcke? Så att den håller sig på plats :)

#8# Suck! Here we go again. Tröttsamt att du bara tuggar på när du inte vet. Du frågade en fråga varför jag skrev så där. Du hade gott kunnat vänta tills du fick ett svar i stället för att "tänka högt" i detta fall.
Här kommer mitt svar: Precis som lisette skrev så undrade jag varför du köper dyra saker när du inte äger hästen. Det var inget ont menat i det mer på ett skämt. Men du läste på ditt vanliga sätt när det kom från mig. Vi kanske ska nonchalera varandra som jag sa i den förra tråden? Jag tänkte så här att jag prövar en sista gång att konvercera med dig här och blir det fel igen så är det ingen idé att fortsätta. Mitt sätt att skriva går inte att ändra på eftersom det är så här jag alltid skriver.
Jag skulle vara väldigt glad om jag hade en medryttare som köpte saker till hästen och just sådana saker är ju jättedyra och bra. Och så vet jag att det inte är många som gör som du gör. Alltså frågade jag dig varför du köpte det. Jag är aldrig ute efter att trycka ner någon som du så fint uttrycker dig. Du har verkligen höga tankar om mig. Tack för det!
Photoniq: min har inte det, men det kanske man om man är lite händig skulle kunna sy på själv… Ska prata med den som brukar hjälpa mig sy i täcken och se om det håller, känns som om hardborren inte är så stark och håller så bra.. hmm… Jag har ju inte sytt fast min ännu någonstans så…
Gejsa: som sagt, jag är inte ute efter någonting.
Om du undrade varför jag köpte saker när jag inte har egen häst, varför inte fråga det?
Jag har skrivit det förrut och gör det igen: jag är inte ute efter någonting. Och tänker inte ignorera inlägg som jag reagerar på (som i det här fallet där du stälde en direkt fråga till mig och utan anldning använde negativa ordval eller när det är direka faktafel osv). Förstår inte varför man ska behöva göra det. Varför inte jobba på att FÖRSTÅ varandra istället?

#12# Jag är ledsen men dom orden som du skriver till mig skulle jag vilja skriva till dig. Jag har inte skrivit negativt utan frågade dig en fråga. Men du får det till negativt eftersom du är negativ mot mig. Hade du tex gillat mig så hade du tagit det som en fråga bara en helt enkel fråga. Precis som förklarningen från lisette. Där blev du inte arg fast hon också tänkte samma sak. Det är så tröttsamt att behöva skriva annorlunda bara för att jag skriver till dig. Och ordet (bara) är inte negativt för mig.
Första raden skriver du att jag ska fråga varför och efter ett par rader så skriver du att jag ställde en fråga utan anledning. Jag förstår faktist inte vad du skriver nu.
Mer eftertankar kring Gejsas och mitt problem (trots att hon inte förstår varför jag gör det eller det bra med det…).
Du har ju problem med andra med, varför inte börja fundera på hur du formulerar dig för?
Kan du se att du inte skrev det du sedan skrev att du menade? Och förstå varför jag tolkade det som jag gjort? Eftersom du inte skriver det du menar så blir det fel. Hade du skrivit vad du menar, det som du förklarar senare, så hade inte jag tagit det som något negativt antagligen (om du inte lyckades formulera det negativt med förstås ;)).

Nej, jag har inte problem med andra. Det är annat som ligger bakom som jag inte har lust att förklara för dig. Det hände i våras för snart 1 år sedan ung.
Men nu slutar jag här för du sitter och ältar i allt jag skriver. Vi ska uppenbarligen inte diskutera här tillsammans. För du letar fel i allt jag skriver. Och jag är inte här för att bråka utan för att det är kul.
Du ser inte den negativa klangen i ordvalet du gjort? För du har valt att formulera dig på ett negativt, nedtryckande sätt. Det handlar om vilka ord man sätter ihop och vilka ord man väljer att använda. Du hade kunnat formulera det på ett annat sätt (valt ett par andra ord, beskrivit det anorlunda, lagt till ett par till ord eller något annat) så att det inte hade fått en negativ klang nämligen. Vissa ord är negativa/har negativ ladning och vissa kombinationer av ord efter hur man använder dem ÄR negativa. Så enkelt är det, går att slå upp i bättre böcker om svenska språket.
Att jag inte reagerade på det Lisette skrev var för att hon faktiskt skrev något annat än du gjorde. Vad du gjorde var att ifrågasätta om jag hade häst eller inte och gav en negativ klang åt att jag inte hade egen häst, utan var medryttare. Vilket i det här samanhanget med vår historia leder till att jag tolkar det som att du försöker trycka ner det jag säger i grunden, att min kunskap inte är värt något eftersom jag inte har egen häst.
Ordet bara är inte negativt i sig. Men att skriva att någon "bara" är någonting. Att du BARA är tjej, elelr BARA medryttare, BARA tolv år, betyder att det är för lite, att man inte är nog på något vis.
Angående frågandet: Vad jag undrade varför du inte fråga är det som Lisette skrev. Det som Lisette påstod att du menade att fråga, men inte gjorde.
Den fråga som du i verkligheten ställde, är en annan fråga, än den Lisette ställde. Du frågade om jag inte var medryttare. Lisette frågade varför jag köper saker till en häst som inte är min. Ser du skillnaden?
Jag tycker det ser ut som om du har problem i dina forumleringar till andra. Utan att ha något bra minne eller sitta och leta runt efter konversationer till dig kan jag direkt komma på två andra situationer där du lyckats trycka ner och irritera andra genom ditt ordval. 1. Ny tråd med Peppe där du kommenterar hennes tankar om att köpa en ny häst. 2. Lorita i skäck-färg-tråden.

OM du vill mig något får du gärna mejla privat. Tänker inte fortsätta tjafsa här på tråden för andras skull.
Är du alvarligt intresserad av att inte trampa ner på mig, utan försöka förstå varandra så gör jag gärna det. Du skulle kunna börja med att svara på mina inlägg i ett pm?

Du har fått ett pm. *ler* tycker inte att vi ska hålla på här faktist.

tack för att ni tar detta via pm. hoppar ni håller det där med. jag tänker börja ta bort inlägg som handlar om personliga problem. som vi har sagt innan, det är inget som berör oss.