Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 308 ggr
steffy
0

vilket oväderväder sverige har nu

Annette
0

Här är det alldeles lugnt. Men i natt blåste det, så undra om inte den prognosen är ett dygn fel.

steffy
0

1# det återstår att se. hoppas att du har rätt.Glad

Luthien89
0

verkar så, här i skåne blåser det inte dte minsta, blåset därimot hela dagen igår/inatt och imorse :P

Lorita
0

Jag har hamstrat vatten, har så jag klarar mig utan ström i tre dagar….bättre att vara förberedd, står jag utan el så kommer jag att vara utan vatten pump. Jag ska sätta mobilerna på laddning nu. Det är jobbigt att bo i urskogen, fem minuter till Kungälv och 20 minuter till Göteborg och två timmar till London (från Säve flygplats), ja man bor ju ösligt eller hur…

Skämt och sidor det är konstigt att man kan skicka en svensk ut i rymden men blåser det lite så kan man inte garantera elen till hushåll så nära en storstad som jag bor.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

bebbe
0

Jag bor som bekant mitt i Skåne och här har dom gått ut med orkanvarning, börjar ta i ganska bra nu, men jag har precis som Lorita laddat upp med vatten för ca 4 dgg, och skulle det behövas kan jag dra vatten ur brunnen med hink, har även laddat upp med vatten i hinkar som står på toa,( måste ju kunna spola om elen försvinner) Nu har vi plockat undan allt som skulle kunna blåsa omkring och ställa till skada eller gå sönder, har varmt o gott i stugan och 2 kannor kaffe bryggda, så nu sitter vi inne o myser och väntar på orkanen.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

SarahPeace
0

här öser regnet ner och det blåser nu *suck*

Shailina
0

här snöar det

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Luthien89
0

Orkanvarning i skåne :O :O Här märks det ingenting, blåser som det gjort dem andra dagarna :P

Yazmine
0

Jag har två vattendunkar i skaferiet och så kan vi hinka upp vatten ur brunen,men jag hoppas att strömen ska finnas kvar ,det blåser och rengnar om vart annat här och jag hoppas att det inte blir värre.Fast vi köpte oss ett elverk så vi klarar oss ganska bra om strömen skulle försvina =)

reddie
0

Här i norr där jag bor har det inte blåst någonting, och vet ni DET SNÖAR! Äntligen. Hoppas bara att det får ligga kvar.

__iE
0

här blåser det o regnar :/

steffy
0

här blåster det supermycket. det blåser så mycket att huset knakar.och värre ska det bli. det blåster mer än storm tycker jag.

bebbe
0

väderlekstjänsten har gått ut med varning 3 vilket innebär orkan

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Luthien89
0

Det blåser på rätt bra i skåne nu..

bubbelbubbel
0

he, vem sa nått om storm ??!

har inte orkat gå upp förrens nu, ganska myckt pga av en full kompis i soffan, och möttes av en julgran utanför fönstret som vajjar ordentligt, och en flaggstång som viker sig….
regnar så in i….

steffy
0

vi har nyss komit hem vi har varit vid havet och fotat och filmat. när vi skulle gå ut ur bilen kom man knappt ut , man kunde knappt stå så mycket blåster det här nu. min hästtransport står och vinglar/skakar/rör sig hela tiden. bor i skåne. jag vill ha sommar nuGlad.

lisette
0

här blåser det så det viner i skorstenen. har totalt missat (som vanligt) att de varnar för orkan. hörde det pår radion nyss.

hästarna går ute, jag får väl fylla upp en hink med vatten antar jag. tror inte det kommer att bli något större orkan.

Milli
0

här blåser det knappt ngt, kommer väl senare, men det regnar ganska mk som det har gjort hela dagen….