Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1661 ggr
Zahara
0

Hur hade ni gjort?

Ska ju sälja min 3åring och har annons ute på henne, begär 55000 och har nu fått ett erbjudande om en häst i mellan. Det är en fin häst med tyskt pass och fin stamtavla. 2år och fick 47p på fölvisningen som lite. Hon ger mig 15000 i mellan och själv begär hon 30000 för sin  vilket betyder att jag får 45000 för min.

Min pålle har med toppenstam i sverige med gröna papper, blir tyvärr liten så hon blir nog svårsåld på marknaden…

Vad ska jag göra?

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

tantnett
0

Verkar 2 åringen vara ett lovande ämne, samt om man hade plats och  framför allt tid så hade jag nog gått med på den affären.

Förhoppningsvis utvecklas den till en bra häst för försäljning eller kanske rent av passar dig själv om ett par år.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Alex
0

Jag skulle snarare se på det såhär… Varför ska du sälja din häst och vad har du för användning av en tvååring istället för en treåring? Säljer du treåringen för att det var en häst för mycket så är det väl självklart att du inte ska ta emot en annan häst. Säljer du den dock för att den inte passar dig, utan du vill ha en annan häst för dina behov, ja då är det väl bara att ställa sig frågan vilka krav du har på din blivande häst, vad det var för häst du ville ha istället? Och om denna tvååring uppfyller de kraven?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zahara
0

Ska sälja min för att köpa en annan större häst då min tyvärr blir för liten för min, tvååringen verkar bli en mkt snygg och bra häst som förhoppningsvis hade passat mig bra, uppfyller mina krav så att säga. Och jag har ett år till på mig att vänta med inridning vilket är perfekt :)

Alex
0

#3 Dåså, vad tvekar du för då? Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zahara
0

Anledningen till att jag tvekar är för att jag "får" 10000 mindre för min än vad jag begär…

Sen är frågan om inte den nuvarande 2åringen blir värd mer som "vuxen" och utbildad.

vilket dilema Förvånad

tantnett
0

Självfallet bör ju värdet på två åringen stiga rejält om allt löper väl gällande utveckling, träning, samt att h*n håller sig frisk.

Sen får du förvisso betänka vad du har i kostnader för inhysning, foder, tränare, försäkringar. m.m.

Zadeira
0

Egentligen tycker jag ju inte att pengarna spelar så stor roll även om du får ganska mycket mindre än du egentligen tänkt dig.

Om 2-åringen passar dig bättre så hade jag kört på det. Den enonomiska förlusten får du säkert igen senare, som föregående inlägg sa om allt löper väl.

Lorita
0

#5 begär 20 000 mellan så kanske du känner dig nöjd med affären

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Alex
0

Då undrar jag om du tror att du får 55'000 kr för en (din) treåring idag?

(Ingen pik alltså, så läs det inte så. Flört Jag har ju ingen aning om vad det är för häst eller nåt, utan frågan är mer som något för dig att fundera på).

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zahara
0

Jag begärde 55 med prutmån för min. Det är hon värd. Begärde 20 i mellan med hon vägrar gå över 15 i mellan med sin.

Priset på min ligger som på många andra treåringar till salu till och med lite under vad vissa gör men höll mig där då hon inte är inriden och då hon är så liten i mankhöjd.

Lorita
0

#10 då är det du som bestämmer om du vill ha tvåringen eller sälja din för 50-55 och sen köpa tvåringen eller en annan efter det att din är såld.

Som det är idag är marknade att sälja hästar inte den bästa och många ligger ute länge.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Alex
0

#10 Är priset samma som på de andra likvärdiga hästarna som blir sålda, eller bara samma som de på annons…? För det är lite skillnad där. Folk vill ju ofta ta lite mer för sin egen häst än vad den kanske är värd egentligen.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zahara
0

Jo sant, har nu skickat till den intresserade köparen så får vi se vad hon säger, jag går med på 15 om hon står för besiktningarna och transport. Hon har ju själv transport och det är bara 1,5 mil emellan oss :)

Alex
0

Spännande. Ska bli intressant att se vad det blir. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Zahara
0

Köparen gick med på mitt sista krav :) ska bara ut och titta på kusen en sista gång utan min dotter så man kan titta riktit ordentligt och även pilla och känna lite, Sen blir det besiktning och hästbyte av :)

Alex
0

Spännande, hoppas det går bra då! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

tantnett
0

Lycka till.