Världens finaste Rapidash! <3
Red Rappe idag, han stod sen i fredags och att han skulle vara pigg förstod jag. Men SÅ pigg hade jag aldrig trott. Trodde aldrig han skulle slappna av. xD
Red på gärdet vi tog halm på, ett superbra gärde, kuperad men men plana ytor att rida volter och serpentiner på. :) Iaf.
I skritten var han riktigt fin, sökte sig till bettet och tog stöd även fast han hängde sig ibland. Började trava och det första han gör är att börja hoppa jämfota. HAHAH xD Han ville inget illa utan testade väll antar jag. Fortsatte bara rida framåt och styra dit jag ville. Bytte till höger varv och han gick som en klocka i en superfin form! :D Saktade av och skrittade lite och gick över i vänster varv igen. Han var sjuukt spänd så lät honom skritta tills han slappnade av och plockade sedan upp tyglarna, då spände han sig igen så skrittade tills han lugnat ner sig. Sen så fort jag la till skänklarna lite mjukt så stannade han och började konstra, röt till och knackade på honom med skänklarna så han började trava. Kunde inte ha någon kontakt alls i munnen på honom. Mamma sa att jag skulle prova rida uppför backarna då han började så han fick annat att tänka på. Det funkade riktigt bra även fast det fortfarande gick i 180 km/h. Han drog sig åt höger och när han ville stanna så fortsatte jag driva honom åt höger tills jag stannade. Han gav med sig ganska snabbt. Lät honom trava i den takt han ville upp och ner för backen längst bort på gärdet.
Red längs kanten på gärdet i nerförs backe (ja jag travade i nerförsbacken), gjorde en volt tillbaka, red uppför, gjorde en volt tillbaka och sen nedför igen. satt så i kanske 15-20 min tills han gav med sig, slappnade av och gick i en sjuuukt fin form.
Då hoppade jag av och skrittade med honom nått varv runt gärdet och sen gick in.
Det är första gången sen jag fick hem honom som jag känt att det var roligt att rida och att jag verkligen fick ut något av det!! Sjukt kul!
Fick även mamma att fota lite så här kommer en mindre bildbomd :D
[Jag vet att min lindning inte är suuuperb men ja, övning ger färdighet..
)
*Dubbelt*
Gud vad kul att det gick bra, och han är så himla fin med! :D
#9 Tack! :D
Känner att det äntligen börjar lossna nu. :)
Jag känner igen namnet Rapidash fr tiden jag jobbade på Åby, har han stått i träning där?

Vilka härliga bilder! Ni ser jätte fina ut 
#11 Neeej det tror jag inte. Han har väll varit runt lite överallt i Sverige, mest sthlm och gbg men han är ju uppfödd på Gotland.
När var det du jobbade där då?
#12 Tack :D
#13 Det är några år sen.. okej men då kanske han startat på Åby eller så har jag haft häst i samma löp kanske.. Vet inte, kan inte placera honom nu.. Återkommer när jag kommer ihåg :)

Jättefina bilder! Är det Rappe som stod i Skörby?
#14 okej. :) han är ju aldrig startad utan bara kvalad. :)
#15 Jag har ingen aning faktiskt. (Vart nu Skörby ligger). :P Var och hämtade honom i ett stall i Lödöse norr om Göteborg för drygt en månad sen. :)
#16 Okoki då kan det va det har ingen aning :) Han är jättefin och du har gjort ett bra jobb iallaf!

#15 Japp, det är det :)
Skörby ligger i Bålsta

#18 - Tyckte jag kände igen honom lite :)
# 11 Jag vet att hon som ägde honom när jag hade honom på foder, hade köpt honom av en tjej som hade använt honom till körning iaf. Nu minns jag inte namnet på den tjejjen 
Vet att hon hade nån verksamhet eller liknande som han var med i. Sen om det var i Åby vet jag inte. Kanske därifrån du känner igen honom.