Usch! Nu har det hänt igen.

Ung var hon ju också.

fy vad hemskt! fast egentligen är det ju helt sjukt vilken tur man har ibland när man håller på med hästar. vet inte hur många gånger jag trott att jag skulle sluta som hon i artikeln men klarat mig helt oskadd. peppar peppar ta i trä…

ja, otäckt är det iaf. Har ju också suttit på en skenande häst förut så jag vet skräcken.

uuusch det är så hemskt :*(
vi hade ju en dödsolycka här för bara nåt år sen. denna lilla ponny blev skrämd och slängde av en typ 7-8 årig tjej
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Var det ägarens häst? Eller lånade dom den bara?

Jag undrar vad som händer med hästarna efter sådana här olyckor.
Avlivar de hästarna eller vad händer? Hästar är ett flockdjur med flyktinstinkt, att ryttaren sedan inte håller sig kvar och dör kan ju faktiskt inte hästen rå över… Hårt men sant!!!
Jag undrar om det slår slint hos anhöriga och att det är hästen som får lida för det hela? En liten tanke bara…
Och det där med att vänninan "följde efter såfort hon kunde" skenade hon också efter eller? Smart… man kan ju undra hur hästkunniga vissa är, och det stog att det var flest som omkom som bara hade några års ridvana, för dålig hästhållning helt enkelt.
Jag går inte runt och oroar mig för att nått sånt här ska hända varje dag, såfall hade man knappt vågat göra något med hästen ju!!

#6# Håller med dig nina. Men jag tror nog att dom flesta hästar säljs efter en sådan grej. Inte tror jag att dom avlivar för att den har skenat en gång så det hände en olycka.
Jag går inte heller och oroar mig. Skulle jag göra det så vågade jag nog inte hoppa upp på hästen och rida isf. Vill bara att man ska ha det i åtanke ibland. För många är så säkra på sina hästar och tänker att min kan inte bli rädd för något. Men dom är ju flyktdjur så visst kan dom bli rädda. Oavsett hur säker hästen har varit innan.
Usch! Stackars henne. Och om hästen om den gillade tjejen som dog. Dom kan ju bli ledsna också :(
#6 Det står ju faktiskt "Väninnan följde efter så fort hon bara vågade" Så antagligen var det inte i sken, utan hon tog det lugnare men skyndade sig.. Eller nåt. :)
Tycker det är riktigt läskigt att sånt här kan hända så snabbt och lätt.. Det räcker ju med att man landar lite fel egentligen. Jag har ramlat av extremt många gånger i mitt liv, av bockningar, stegringar och annat.. En bruten arm är det enda jag fått. Så jag har nog haft en himla tur, hittills i alla fall..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Usch så vidrigt
.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#9 funderade på en sak när jag läste det: tror ni inte att den skenande hästen kan ha blivit räddare av att den andra hästen kom efter?
en sådan här sak är ju aldrig hästens fel, så jag hoppas verkligen inte att de tar bort pållen.

#11# Tänkte på det med!
En i vårt stall som har två vuxna hästar, min kompis hängde med henne och red ut på en av hästarna, Den hästen som min kompis red stack och skenade i 3,5 km på 70 vägar, tillslut flög hon av i en sväng och kunde inte gå på två veckor, den andra (ägaren till hästarna) travade smått efter för att se var de tog vägen, sen så skenade den hästen över en 90 väg EFTER att hon hade ramlat av, i detta fallet var det så att hästen var väldigt känslig i munnen, när ryttaren drog så blev den ännu räddare och då drog ryttaren mer…

jaa usch.. läste det när det stog i tidningen här :/

Tragisk olycka. Och jag lider med de efterlevande.
Må hon vila i frid. Och jag hoppas att hästen mår bra efter omständigheterna också.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
usch! vad tråkigt. Nu kommer jag vara mer orolig när dottern rider ut själv.
Undrar om hon som avled hade säkerhetsväst? kanske det hade kunnat rädda hennes liv?
man kanske skulle skaffa sig en väst…
Det är så hemskt sånthär. Men så vänder jag och vrider på det lite och tänker på hur mycket tid man spenderar i dödmaskinen bilen! Där sker fler dödsolyckor. Man kan nog inte skydda sig från döden någonstans, men man kan ju alltid vidta största möjliga försiktighet och tänka på att använda skyddsutrustning, inte för att det skyddar mot allt men det kan hjälpa till.

Tråkigt…. =(

Usch…Hästar e ju igentligen rätt farliga

#18# Ja, man ska nog alltid ha det i åtanke när man rider. Så man inte sitter och lattjar för mycket och släpper tyglarna och leker när man rider.
En olycka händer så lätt och går så fort. Tyvärr!