Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 1713 ggr
Thorsson
0

bild* Skillnad på 7 månader.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara leta upp en bild på Lord där man kan se stor skillnad. För att se om jag har arbetat bra med honom och blev stooor förvånad när jag hittade denna bilden på honom. Så himla omusklad och ful!

Jag älskar skillnaden nu, och jag hoppas att jag kan hålla honom såhär, och att jag får honom frisk igen!
Vad tycker ni? :)

Thorsson
0

puttar lite :)

Zabbio
0

Ja, det är stor skillnad! :)

Se till att proteinbehövet täcks under vintern, det brukar annars visa sig genom att de tappar muskler framåt våren sen :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

LinneaG
0

Jätte stor skillnad! Han ser väldigt fin ut nu!

Thorsson
0

#2. Han hade sin skade period den vintern, så därför han tappade så mycket. :)

#3. Ja, jag tycker att han är superfin nu! :)

WhoCares-01
0

haha oj vilken skillnad =) svårt å tro de e samma häst ^^ man ser att du gjort ett superbra jobb med honom =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Thorsson
0

#5. Tack! :) Utseende mässigt är det bra iaf!

Cilla89a
0

tycker alltid det är fusk att ta en vinterbild och en sommarbild ;) hästen gör sig alltid bättre med sommarpäls :P
han står konstigt på vinterbilden, bakbenen långt in under sig, vilket gör att det ser ut som han har en liten och sluttande rumpa ;)
likaså med frambenen, vilket gör att frampartiet ser väldigt tafatt ut ;)
för att göra en bedömning så tycker jag man åtminstone ska ha 2 bilder ur samma vinkel, där hästens står korrekt, och ska det vara en bild tagen på vintern så gärna antingen rakad eller naturlig kort päls vintertid.

håller med ovanstående att det ser 100 ggr bättre ut på sommarbilden..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Chan
0

Visst ser hästen bättre ut på den senare bilden, men jag håller med #7 att bilderna inte är riktigt jämförbara då det är olika pälstyper på hästen och helt olika fotovinklar.

Thorsson
0

#7-8. Ska försöka leta upp en annan bild. Men det där är efter att han varit skadad under längre period. 2 månader innan han blev skadad igen. Dock kunde vi longera honom i somras! ^^