Exteriörhjälp?
Hej alla glada ridsportare!
Jag är intresserad av att höra vad ni tycker om min lilla fågelunge! Det rör sig om en islandshäst på fem år (fyller fem år nu i juli) som hittills enbart har gått fram i skogen, men nu håller på att arbetas mer och mer!
1. Han är rätt så tjock, men det arbetas bort sakta med säkert
2. Han ska få mer muskler
3. Han är lite ojämn, men han är ju så pass ung så det kommer att rätta till sig
tycker han är jätte fin 
Tack! =)
Ingen mer som vill kommentera?
Halshugg mig inte nu för att jag säger vad jag tycker. Vet inget om -rasbeskrivningen, men utgår från vad jag vill se. Typ: Vet så lite, -men det syns att det är en islänning. H-H-B: Lågt ansatt hals, -hade personligen önskat mer överlinje i nacke och hals. Bra djup -i bålen. Extremiter: Går inte se på bild, ej heller skritt och trav.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Han hade fått andra linjer om han varit rätt uppställd. De skall stå med den öppna sidan mot bedömaren, nu står han med den slutna mot.
Tack så mycket båda två! 
#6 - Jo, tyvärr är det svårt att få en uppställd bild på honom då jag oftast är ensam när jag kommer på att jag ska ta kort på honom och att han då alltid vänder sig mot mig när jag backar ett par meter för att få en bra bild.. ;)
Har en där han står någorlunda rätt, men dock med huvudet nedåt.

Tycker han ser fin ut, han är inte speciellt tjock. Han ser ut som en typisk "ponnytyp" (islänningar ser ju inte ut som storhästar). Kan hålle med om överlinjen men det kommer med tränining. Hur ser han ut nu? Det har ju gått några månader sen du la in dessa bilder.
Skynda långsamt så går det fortare.
Tack för svar! =)
Tyvärr så har jag inte kvar honom som träningshäst, då ägaren valde att sälja honom. :(

Så synd han var fin!
Skynda långsamt så går det fortare.