Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1374 ggr
Fiona
0

Motivation

Vad gör ni när motivationen till hästran tryter?

Jag har ju två hästar, en ridhäst och en körhäst, och nu så har jag helt tappat suget med körhästen. Nu kör jag henne bara kanske 3-4 dagar i veckan… Jag känner inte för det, blir lite enformigt att bara köra en bit utan att göra något tycker jag. Ska börja träna med henne om två veckor så då kan man väl kanske få tillbaka motivation & inspiration. Men vad gör ni när ni tappar motivation till att motionera pållarna? Eller gör ni ens det?!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

dijete
0

Med körningen på min shettis blir jag matt ibland.. Men det är väl för jag är lat och orkar inte dra fram sulkyn, men det räcker gott och väl för honom 3 ggr/vecka, han går på promenad varje dag med så..

Cilla89a
0

att tappa motivationen ibland, tror jag bara är nyttigt. jag själv känner ibland att det skulle vara skönt att slippa hästeriet, speciellt vintertid när det är kallt och mörkt, huuwa..! men hästarna ska skötas, så det är bara till att släpa sig ut, fast man kanske hellre hade legat inne i soffan under täcke och kollat på film.
jag brukar tänka framåt, tänka hur skönt det är när det är vår och sommar, eller tänka på en träning/tävling jag ser fram emot.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

WinterPrince
0

Om du bara kör en bit varje gång så kan jag förstå att det blir lite långtråkigt. Jag tycker du ska hitta något som kan vara koner och köra mellan olika portar hit och dit.

Sätt upp ett mål med träningen så brukar det bli roligare. Kanske öva in ett dressyrprogram.

SHV-Pysen
0

Jag måste ha ett mål, annars är det jättetråkigt. sen tröttnar man ju på att rida och hålla på bara för att det inte finns några bra ridvägar

Peppe
0

jag tappar ofta och lätt motivationen, men en bra ridkompis är aldrig fel! sånna kanske är lite svårt att skaffa bara sådär  men försök få med "vanliga" kompisar ut på en körtur när det börjar kännas tråkigt om det inte finns hästfolk nära =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~