Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1302 ggr
RubHel
0

Alltid ska det vara något

Happ, fick sms från Annelie om att Astra var ovillig till att gå när hon skulle ta in henne och att hon släpade höger bak. Var även varm i h.bak, men inte svullen och hon kunde inte se några sår eller liknande.

Hon skickade ett video till mobilen och där syntes det tydligt att hon var ovillig att gå, mindre tydligt att hon släpade höger bak. Men såg absolut inte pigg ut.

Frågade Annelie om hon kunde linda bakbenen, men hon tror inte det sitter där.

Ska iaf avvakta och se hur det är imorgon. Är don dålig då också får hon stå inne, alternativt gå ut i mindre hage.

Jag hoppas verkligen att det är nåt som bara är tillfälligt, nåt hon råkat göra i hagen eller så. Vill inte att det ska hända mer skit nu.

Nu börjar hon bli så himla fin i ryggen igen. Två dagar i rad har hon nästan inte ömmat nånting, och efter ridning så har hon varit hur mjuk som helst.

Igår kände jag lite på henne ute på fältet, fick henne att arbeta med ryggen och testade alla gångarterna (väldigt lite trav och galopp) och hon var så glad, framåt och arbetsvillig. Jag som trodde att vi äntligen var på rätt väg.

Så håll nu tummarna att det är över på en dag eller två.

Det dumma är att jag är sjuk, sitter hemma med feber, så fick inte åka till stallet idag för mamma. Men imorgon måste jag dit, måste kolla hur hon mår.

Cilla89a
0

Säkert bara någon vrickning, hon är säkert okej snart igen :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

RubHel
0

#1 Nåt litet måste det ha varit, för Annelie hörde aldrig av sig imorse, och det skulle hon göra om Astra fortfarande var dålig :) Skööönt!