Tjuvbetäckning!
Jaha ja… nu ser det ut som om hingstskrället lyckades iallafall… hur har jag inte en aning om men mitt ena sto är stort som ett hus iaf! Ska försöka få ut en veterinär i det snaraste som kollar henne, men det ska bli väldigt intressant att se vad det kan bli för något! Mamman är halvblod och pappan Irish Cob. Största felet är ju att fölet kommer så sent… räknar kallt med oktober/november… ingen rolig årstid att få föl känner jag! Nån annan som fått så sena föl som vill dela med sig av lite erfarenheter??

Men varför kollade ni det inte tidigare? man kan ju ge abortsprutor väl?
För övrigt fick en shettis jag red förr ett föl i november. också resultat av en tjuvbetäckning sen hennes bror (!) rymt in i deras hage
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Varför vi inte kollade det? Eftersom jag inte hade minsta aning om att han varit i närheten av stoet så kändes det inte aktuellt.

Har tyvärr noll koll på fölning, men hoppas att det går bra. Det finns ju värre blandningar om man ska vara lite positiv :-)
Lycka till med allt :-)
*** Kärleken övervinner allt ***
Om hon är betäckt nu kommer hon ju få fölet i slutet av Juni, inte i Oktober/November, eller hur räknar du?
Eller menar du att hon i så fall blev betäckt förra sensommaren/hösten?
//Diana

Hon lär ju vara betäckt tidigare och att de har upptäckt det nu. Hästen börjar väl bli rund om magen ;)

#3#5 Tack ;-)
#4 Självklart blev hon betäckt förra hösten/vintern
förstår inte riktigt, tar du det bara ur tomma luften och antar att hingsten varit in till henne?
Fanns det några tecken på att hingsten lyckats tagit sig in till henne?
Om man bara ska gå efter hullet, så har min shettis varit dräktig i flera år fast hon aldrig träffat hingst

#7 Nu snackar vi ju då ett halvblod i träning…. några veckors bete gör inte en sån mage… Hon är dessutom inte fet, utan i alldeles perfekt hull som hon alltid är.
#8 Har hon börjat sätta ngt juver ännu?
#9 Ska hon föla i november är väl juver i tidigaste laget…
Jag tror att det kan bli en fin robust korsning! =)
#10 Men vet de exakt när stoet blivit betäckt?
De har ju inte sett ngr tecken på att han har varit där.. så hon skulle ju lika gärna kunna föla i slutet augusti/september?

Kanske ska ta ut veterinär?

#14 Hingsten kom hit i november förra året, så hon kan få tidigast oktober….
#15 Veterinär kommer till veckan, han hade ingen möjlighet i veckan som gick =)

#13 Tack, lär bli en söt en iaf ;-)
låter som en fräck korsning tycker jag :O) Du får hålla oss uppdaterade när vet varit ut och kollat

#18 Absolut gör jag det! Blir det nåt så hoppas jag ju självklart på att den blir skäck som pappa=)

Nååååååågon som har fått föl så sent som november?? =)
#16 Jahaa.. ja då blir det ju lite svårt att få tidigare:o)
Har ingen erfarenhet själv att så sena föl.. Hoppas att du får lite tips och råd från ngn som har.
Skulle det bli ett föl är det ju inte heeela världen. Menar, det finns ju täcken passande föl, sen blir det ju en hel del spring för dig i stallet med in och utsläpp. Men det funkar ju! =)

#20 jag skrev ju i #1 att shettisen jag hade hand om fick i november. allt gick bra och "fölis" fyller 3 år i vinter
ett föl så sen behöver inte betyda att den fryser eftersom dom har sin fölpäls men man kan köpa små täcken åt den om man ser att det behövs. vissligen är ju fölpäls rätt flötiga o tjocka så ja om den behöver. #1 #23 Peppe hur blev den fölet tänkte det var ju inavel pappan vart allså stoets bror lr? bara rent nyfiken :) menar allså att den är mera normal i huvet allså normal :)

#24 ja hon är helt normal hittills. men hon är inte jobbad med nåt alls så jag vet inte hur det blir sen…
som tur är var dom bara halvsyskon (samma mamma) och deras fäder kom från olika blodslinjer
aha då är dom halvsyskon jag tänker på att på katter kan det gå bra första gg på kull men sen blir det något fel antingen ser dom normala ut men fel i skallen lite lömska osv lr så har dom synliga fel. Men denna var nu 3år å beter sig normal så det är säkert en bra häst trots inavel.

Hingsten är för övrigt död nu. Blev bara 13 år eller nåt, dog helt hux flux i hagen vad jag har hört. och han hade ändå bra stam (Gletness Rockall - Dulex för dom som vet) så det var inte direkt nån buskavel. kanonfin hingst verkligen men ägaren var för gammal för att orka engagera sig. tror faktiskt han hade kunnat gå igenom som hingst om nån tagit tag i det, såg väldigt korrekt ut i benen. ett supervackert huvud är ju inte helt fel heller. ups nu spårade jag visst ur lite, men gillade verkligen denna lilla hingst…

#23 #27 Sorry… missade det
#22 #24 Jupp, det finns ju det…
Väntar fortfarande på veterinären… så på fronten intet nytt… bara ett sto som växer 

Oj… ;)

Det är ingen liten mage 

Min shettis blev tjuvbetäckt med min welsh mountain i full galopp, vet inte hur de lyckades.. Men blev iallafall världens trevligaste och en mycket snygg hingst, Dobbin ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Har du haft ut en vetrinär än? För det ser ut som hon ska tidigare än vad du skrev med den stora magen.

#35 Han såg jättefin ut!
#36 Har inte fått hit veteriären ännu… men hingsten kom hit första helgen i november, så innan dess kan hon absolut inte ha blivit betäckt…. Dock har hon blivit "slappare" i juvret… så det verkar ju som om det närmar sig iaf…

#35 Han såg jättefin ut!
#36 Har inte fått hit veteriären ännu… men hingsten kom hit första helgen i november, så innan dess kan hon absolut inte ha blivit betäckt…. Dock har hon blivit "slappare" i juvret… så det verkar ju som om det närmar sig iaf…
#38 Om det inte är en helt främmande hingst på rymmen som tog sig in i din hage och hade en romans med ditt sto… x'D Ok, inte särskilt troligt. Men det kan ju faktiskt bli ett riktig fint föl i alla fall. :)

Jaa, hur har det gått kamjo??
puttar upp… Med den magen på bilden kanske det har kommit ett litet föl nu????
ja hon såg ut som hon gått längre..riktig fölmage ju!

Hur ser hingsten ut då? jag tyckte att jag såg att du skrev att han var skäck har du en bild på honom
ojdå, vilken mage..

Tjuvkikade lite på hennes hemsida och där fanns ingen info om nåt föl iallafall :(
undrar hur det hela har gått till, eftersom ingen visste att hon var dräktig.
Har hingsten hoppat över sin tråd, hoppat över tråden till stoet, betäckt och sen hoppat tillbaka båda trådarna, till sin egen hage
Låetr lite mystiskt, hade min hingst tagit sig in till stoet så hade han stått kvar där tills nn hade hittat dom och särat på dom, inte skulle han hoppa tillbaka till sin hage iaf, utan några somhlst spår…
*nyfiken.. ^^

Kan rapportera att det börjar bli en hel del mjölk i juvret nu…. så det närmar sig med stormsteg nu =)
Har ju bara sett de stå och gulla över stängslet… inte nåt annat..
spännande :) Men hade det varit mitt sto som var tjuvbetäckt hade jag blivit galen. Hur känns det att hon blivit betäckt utan att det var tänkt så?

#48 Spännande =)
#49 Fast vem är det man ska bli galen på då?
#50 Jag hade aldrig kunnat acceptera en tjuvbetäckning och därmed varit ganska förbannad, fast jag hade inte ens vågat ha vårt sto i en hage bredvid en hingst ;).
Som #46 skriver låter det lite märkligt om hingsten har hoppat tillbaks eller något.

#51 Nej, jag hade inte heller gillat situationen, men det är ju svårt att lägga skulden på någon. Hingsten kan man ju inte vara arg på och inte hans ägare heller däremot den som ställt tillbaka hingsten i sin hage (för den kan ju som sagt inte ha hoppat tillbaka själv :))
#52 Ja, så tycker jag oxå. Klart att det inte är lätt att sätta dit någon. Men det borde ju ha varit lite för dåliga staket hos hingsten om den har lyckats ta sig ut.
jag har hört att stoet blir större på ena sidan av magen, så kan man se om den har föl. Men jag e inte säker, men har för mig att jag hört det. Du kan ju kolla ;). Fast den däe hästen ser inte sommarbetes tjock ut precis ;P. Så de kan ju säkert ligga en liten krabat där inne.
#54 Det är nog ett litet föl i den magen eftersom det står att stoet har fått mjölk i juvret nu. ;)

Oj! Spännande blandning, du måste lägga upp bilder sen 

wewwa: antagligen har de lyckats genom staketet… jag tänker inte hänga någon för att han har lyckats betäcka henne, det är i vanliga fall ett avelssto som just nu egentligen var i träning, så det är ingen katastrof. Hingsten stod hos mig så jag får väl skylla mig själv att han lyckats genom stängslet, ingen annan än jag vågade leda honom så jag tror inte att någon flyttat tillbaka honom till hagen.
Men det ska bli väldigt spännande att se resultatet 
#56 Kommer garanterat bilder sen, det lovar jag! Den blir nog hur söt som helst, hoppas bara att den inte blir för grov… men det ska nog inte vara någon fara, hon har fått stora föl tidigare.
#57 har han betäckt genom staketet? Har du väldigt lågt trästaket då eller?

#58 jag vet ju inte HUR han har betäckt henne, jag gissar… för jag tvivlar ju nämligen på att någon skulle flytta tillbaka honom till sin hage utan att informera mig om det 

Hallå en bild på hingsten skulle sitta fin fint tack
Hingtar kan hoppa ur sin hage och in i en annan och tillbaks igen. Har man hört flera gånger.
Ska bli spännande att följa…

men komm igen bild på hingsten eller är deta fejk

Men nu får du väl ge dig. Varför skulle det vara fejk?
Man ska inte lägga ut bilder på andras hästar om man inte har tillstånd från hästägaren.
Snart kommer jag skriva nåt elakt för jag börjar bli irriterad.

Nu är vi goa och glada :-)
#63 vad blir du irriterad över?
Fejk tror jag inte heller att det är, men kanske, kanske ngt mer planerat än en tjuvbetäckning
Jag har inte läst igenom tråden… Men ÄRF fick i alla fall två vinterföl, Bonus föddes 4/11 2007 och Hemlis 19/11 2007. Med en norrlandsvinter var det inte allt för varmt. Fölen fick börja med att ha hundtäcen på sig innan det blev föltäcken. Har inte träffat dom på ett tag, men fölen utvecklades fint! :)

för det första skrev jag fejk föratt hon skulle läga märke till deta inlägget jag vet ju att det inte är fejk.
#63.OJ.OJ.OJ.Om de skulle skriva något elakt tror du att du kan såra en sådan person som jag,nej tror inte de ha jag blir inte sårad av elaka ord svordomar eller något sådant så försök inte gedig på mig annars j….r de.Ok för modligen är du så dum att du svarar kommer jag att s…a i om du skriver något jag svarar inte på duma personers korkade kommentarer.
Jst det vad blir du iriterrad över?he
#67 Nej, hallå!!!! Lägg ner attityden…
kul att detta tar upp fördenna tråd har jag glömt :) är nyfiken på hur det går för magen :)
Och så vill jag säga til alla här att även ett blodprov kan vara falsk! ston kan vara dräcktiga fast att provet ger svar att det inte finns föl i maggen. En god vän till mig tog ett antal prover efter en fältävlan (MSV) o hästen gick omkull hem o vila så fick hon ett friskt stoföl. Stoet var på hingstbesök därmed gjordes blodprover men negativt svar, så lita inte helt på prover :P Hästen var jätte fin inte ett dugg kunde man ana ingen mage såg ut som vilken tävlingshäst som helst paff vart man iaf. Min vän som kan en del om föl o dräktighet ringde en vetrinär för att känna på henne (lite juver hade hon fått) o 1 vecka innan fick hon allså beskedet att hon skulle föla inom kort.

Om du nu visste det så behövde du inte lägga ut det. ;)
Jag blir VÄLDIGT irriterad på människor som ifrågasätter ALLT för att få sin vilja igenom. (I det här fallet att se en bild på hingsten - som inte ens är trådskaparens häst!)
Ultraljud kan också missvisa. Vi fick iallafall ett vackert stoföl året därpå.
men bilder på andras hästar FÅR man visa om man SJÄLV har tagit bilden väl?
spelar egentligen ingen roll. Vill inte trådskaparen lägga ut ngn ild så behöver hon inte det.
#73 ja, det förstår jag. Men jag ville bara poängtera att man FÅR det ;)

oj vilken turbulens det va här… märks när man inte är inne på ett tag, för den intresserade finns det kort på min hemsida på hingsten… Än har hon inte kläckt, men som sagt så fyller det på i juvret allt eftersom dagarna går… ser ut som om magen exploderar snart!

haha, snälla alla. Bli lite glada nu :-)

#76 Håller med ;-) Jag är glad, du är glad…. då kan väl alla andra va det med ;-)
jag e bra nyfiken iaf :) inte arg utan glad att en det kommer springa en söt fölunge i nåns hage, håller tummar här för att det ska gå bra oxå :)
Jag vill se en fööölis! :P

Jag vill också se fööölis
fattar inte hur lång tid det kan ta egentligen… men i vanliga fall vet jag ju vilken datum de är beräknade till… då känns det lite lättare… men NU…. *suck* väntan…. men inatt har hon vandrat omkring väldigt mycket i boxen, vilket hon inte brukar göra…

har hon fölat ännu? :P hoppas allt går bra iaf:D

Spännande :-)

Waxpropps idag…
så nu är kameran uppsatt igen, boxen halmad och klockan inställd för en trevlig natt med vak! Livet är underbart
Var nyss ute och pratade lite med henne, då hade hon legat ner och röjt runt som tusan i boxen…
Spännande! Blir kanske en suverän körhäst? :)
lurvponnyn.vimeddjur.se

#84 Kan det absolut bli, intresserad kanske?? 
Jag tror nästan att jag ska smita ut och ta några kort på bamsemagen innan bebben popar ut…. tebax om en stund
#85 Sen när jag blir rik och har eget stall :)
lurvponnyn.vimeddjur.se

#86 Bara säg till 

Åh vad spännande!!! :D

Åh spännande att sitta och vänta nu! Hade jag aldrig klarat av! :P Tycker bara de är jobbigt att vänta på katterna när dom ska föda :P

Ååh! :D
Håll oss uppdaterade :)

#91 Haha, ja de där katterna… min katt va så bedårande så hon va vid sin skål och käkade sen la hon sig på mina fötter och dumpade en unge där…. hygglot!
#92 Kommer ha datorn på… så så fort nåt händer kommer jag att skriva
Komemr att uppdatera med kort också…
ååh spännande :)
#91 kan du inte starta en ny tråd, denna e så lång och tar lång tid att ladda :)
/Elin

Nu ser det ut som om värkarna har satt igång!

Åh, herre jesus!!!! :D

Ska nog sätta mig och läsa en stund och lugna ner mig…. lär ju inte kunna somna direkt…
måste titta till henne om en stund igen

det va nog lite förvärkar… så nu kryper jag ner i sängen en stund innan det e dags att kolla kameran… Over and out

Spännande verkligen. Hur kan du gå och lägga dig nu?????
precis!!!! Vakna!!!! Håll oss uppdaterade, vi måste ju hjälpa till att andas när värkarna kommer, för att inte tala om hjälpa till att krysta
Jag var nog den som var mest utmattad efter mitt stos fölning :o)

Det måste ha varit ganska tidiga förvärkar… än är det ingen bäääbis… To be continued…

Spännande :)
Det kommer nog att bli en toppen häst.
Tummar o tår väntar på fortsättningen
spännande
Inget föl ännu?

spännande! :D

Uppdatera oss! :D
#72 Sant man får lägga ut bilder på andras hästar om man tagit bilden själv :)
Uppdatera! Nyfiken på fölisen ju :D
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

har fått tipset att känna hur svansen är på stoet.
För varje gång då man håller upp en svans på en häst så kniper den alltid. Men om stoet skall föla inom 12 timmar (det är något sånt) så är den jätte slapp och stoet kniper inte alls.
Så gå ut och känn på svansen och berätta sen!!!! Vill veta =)
jäklar, nu är de spännande :D
Det är väl alltid såhär vid fölning, matte är helt uppe i varv, väntar på att fölet ska komma och överplanerar allt, medans stoet glider på en räkmacka…
#107 Nä, inte kniper alltid stoet när man lyfter svansen.
Men däremot släpper senorna på vardera skinka straxt innan fölning, det är det man går och tittar efter! =)

#109 just precis det jag går och kikar efter… och hon har blivit bra slapp.. ;-)
Som ni kanske förstår så har det inte blivit nåt föl ännu men fröken glider som sagt runt på en räkmacka och vi får ingen sömn… Så jag har ÄNNU en natt med minimal sömn framför mig!
guud vad spännande…
har själv haft tur att slippa vakandet i flera nätter/dagar…märkte tydligt som sören på kvällen att det var på "G" med just som ni beskriver slapp på sidorna om svansen, vaxproppar samt att hon var mkt orolig o inte betade som hon brukar…på slutet innan hon la sig anfall hon gräset, hur kul som helst o se henne..
Glömde ju, Lycka till:-)
Lycka till, gud vad spännande! :D
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Uppdatera igen :P
Ingen liten bebis i natt heller? :P

Hur går det har de blivit något föl än?

Spännandeee :D

ha ha varje gång jag har rast kollar jag upp tråden 
ngt föl?
?? =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
vi vill se fölisen snart mamma häst, skynda nu!!!
Du måste bildbomba såfort du fått bilder på krabaten 
Glömde skriva lycka till!!! =D Är såå nyfiken på vad det blir!!

Är också galet nyfiken… men fröken håller verkligen på sig… elelr rättare sagt bebisen… Simona vill nog inget annat än att få ut skrotungen snabbast möjligt! Självklart kommer en massa bilder så fort saken behagar titta ut 
Vart hittar man bilden på pappan? Kollade på din hemsida men fattade inte vilken av dem de var
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Skäcken :)
#125 aha tack ^^ Fin pålle
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Åh! Gratulerar!!! :D

Whiiiii va kul, grattis till den lilla =0) mer kort vill vi se. Hon ser stor ut på bilden. Berätta hur allting va så spännande
ännu en gång stort grattis

Grattis vad söt hon var
Mer bilder vill vi se.

Grattulerar! Hoppas att allt är bra med er alla
Ser fram emot fler bilder.
Grattis till tjejen… :) väldigt fin tjej !

Grattis!

Tack tack tack
Hon är otroligt vacker, och ja hon är rätt stor faktiskt! Va tyvärr inte med när hon föddes, va ute i stallet vid 1 inatt och kollade läget med Simona men hon hade inte mycket att säga så hon och jag kom fram till att jag kunde vänta några extra timmar med att titta till henne igen… så nästa gång jag kom ut så stod det en liten bebis i boxen! Och söt va hon verkligen! Stålgrå just nu, men blir svart, tre vita kotor och skjuten stjärn! Låååånga ben och grova såna med, så hon blir nog ingen liten fjantfröken direkt. Mer kort kommer inom kort, min egen daotr har havererat nu på morgonen så jag kan inte lägga upp några just nu… men det kommer under dagen *låååvar*

Guud vad söt =D

Åh, så söt hon är. Grattis till den lilla tösen.:)
Åh vilken skönhet :D
Grattis till bäbisen
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Naaw, vad fin. Grattis :D
åååååå fölisar, vilken sötis ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Grattis! =)

Tack alla!
Är så glad att allt har gått bra och att det blev en väl ihopkommen bebis =) *kramar*
Åh gud vilken liten goding. Längtar tills mitt sto fölar i slutet av februari…
Grattis till den lilla…..
Grattis, gud så fin!
åhh vilken söt:) lycka till med henne!!

Hon blir nog nåt alldeles extra!! :)
Hör av dig om du ska sälja någon gång.. 

Grattis :-)

grattis! och vilken söting 
Gud vad söt! :D Grattis!

Nej men guuuuuud så söt!!!!!
Grattiiiis!!!!! :D
Jättesöt!!! Men hur ska du göra med registrering nu? Vill pappan ta sitt ansvar? ;)
Men ååå, hon är ju helt bedårande! <333 Grattis!!! :D
Oh så fin :)
#153 Det går att lösa med DNA-typning annars… :P
Naaw, Grattis :D
Ifall nu pappan var Tinker är det en intressant korning. Undrar hur hon kommer se ut om några år, säkert en good looker ;D

#148 har inte bestämt mig ännu…. kanske…
#153 Han får väl börja betala underhåll ;-)
#156 Ja jag är ganska nyfiken också… men nu är hon väldigt fin iaf så hon kan nog bli riktigt snygg i framtiden *hoppas*
men sicken sötnos!
grattis till en lyckad tjuvbetäckning :D

Trodde pappan var Irish Cob? Isåfall borde fölet kunna registreras hos Svenska Föreningen för Irish Cob. Som korsning så klart. Tinkerföreningen får inte registrera korsningar.
Du skrev att hon kommr att bli svart… Är du säker på det? Ser ut att bli skimmel, tycker jag.
Grattis till fölet!
#160 Skimmel är omöjligt utan någon skimmelförälder. Så blir fölet skimmel är det inte skäcken som är pappa. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#158 Taaack =)
#159 Tack för tipset =)
#160 Som Alex skriver så kan hon inte bli det eftersom inga av föräldrarna är skimmlar
#161 Tack =)
Vad fin hon är! Jag måste bli rik och skaffa stall snabbt känner jag!
Vad ska tösen heta?
lurvponnyn.vimeddjur.se

Hon är svart (dom föds ofta grå) och inget ljust runtögonen alltså ingen skimmel, det kan heller inte bli skimmel utan en skimelförälder

Vill se lite fler bilder, fölet har ju hunnit bli några dagar nu :]
Grattis, vilken sötnos! :)

#163 Metallica ska hon heta 
#164 Helt rätt
#165 Ska fixa fler bilder… men just för tillfället så är min egen dator döööööd *skratt* men det kommer, det lovar jag!
#166 Tackar =)
#167 Fint namn :)

#168 Tack 
God vilket fint namn. Metallica.. påminner mig lite om ett av favoritbanden faktiskt 

#170 Ja det är ju mina husgudar… så de va därför det fick bli det… hon är första fölet som det har passat på 
Metallica passar ju skitbra :D

#172 Tackar =)

#Kamjo
GUUUD va fin hon är!!!! Lycka till med henne!
Ser ut som en liten älg! Sååå sööt! =)

#182 TACK
Tycker hon är helt bedårande!
#183 Ja hon är min lilla älgkalv 
Men gud vad söt!! Jättehäftigt huvud!!
Delad glädje är dubbel glädje :)

#185 Ja hon är så tuff, ska bli så roligt att se vad det blir av henne när hon blir stor =)

Såg jättefin ut. Och vilken fölpäls hon ser ut att ha.

Såg jättefin ut. Och vilken fölpäls hon ser ut att ha.
Vad härlig, och svarta hästar som är så läckra!!
lurvponnyn.vimeddjur.se
wow, vilka ben!!!! har aldrig sett sånna ben på en fölis tror jag, kommer bli en riktigt fin tjej av grövre modell tror jag. sånna som jag älskar…

Vad söt hon är! :) växer ser hon ut att göra med:D

#195 Ja hon växer som ett ogräs… och kaxig är hon med! 
åh, vad söt. :)
Så söt så. Fint bläs :D

#197 #198
Tack tack =) Bläsen har hon ärvt från mamma, nästan identisk ;-)

Underbar är hon

#200 Taaaack =) hon är otroligt fin…. men som sagt ett riktigt monster… har verkligen fått för mina synder…. vad jag nu kan ha gjort för nåt hemskt….

Haha, är hon aktiv? ;)
Inga nya utomhusbilder på henne??
gösses detta har jag helt missat att hon har fått ett stoföl :D Jätte fin var hon o så fint bygg med! Bara till o gratta till jätte fint föl :D

#202 Hon är ruskigt aktiv, helt otrolig! Ska försöka ta lite nya bilder på henne imorgon =)
#203 Tack tack tack =) är jättenöjd med henne, FÖRUTOM att hon är ett monster 

Åååh… Man vill ju bara ge henne en stor kram, vad gullig hon är. Snacka om lyckad tjuvbetäckning!
hoppsan :D
åhh fy vad hon är söt ! :D

Jag blir så glad av att se bilder på henne.
Så fin.
ja faktis måste jag hålla med 211 ((hurrar ju inte för avel på icke godkänd fader lr mor utan papper men detta var ju itne beräknad att bli av ;) )) herre gösses så fin hon är växer så det knakar ser jag. Att dom blir Monster hör till :D jätte söt Kul att du visar lite bilder maffig hon ser ut att vara o bli :)

#211 Ja det känns som om det är ganska lyckat, nästan synd att pappan e valack nu 
#213 Ja hon är verkligen bedårande
#214 Man blir glad så fort man kommer ut till stallet/hagen för hon är en väldigt pratglad liten madam, gnäggar så fort man är i närheten 
#215 Jag tycker ju inte heller om "buskavel" eller vad man ska kalla det (därom tvistar de lärde) Eftersom jag håller på med ren halvblodsavel egentligen så va ju detta lite dumt, men äh, det får väl bli väl, hon är ju så underbar så man kan inte tycka att det är dumt längre. Men hon dsser inte ut att bara vara två månader tycker jag… Blir nog väldigt stor skulle jag tro 
Lägger upp en bild till, för hon poosade så vackert igår 

Söt :-)
Jösses vad söt hon är, svarta hästar är jättefina 

#217 hästar som växer kraftigt är ofta överbyggda bak. Min lilla hon har varit "för dagen något överbyggd bak" i två år snart nu
hon har vuxit så man hör hur det knakar hela tiden. Så är mamma häst 123 cm och hon kommer nog sluta som maxad C-ponny pappan är 137 så hon kommer nog klå honom också med en eller ett par cm 

Mätte henne när hon va exakt tre månader, då va hon ca 127 cm i mankhöjd… och hon är ju inte MINDRE nu…. var ska detta sluta… antagligen är det väl så att hon lägger energin på att växa nu när hon inte kan härja omkring som alla andra föl gör när de är 3-4 månader… är ju lite hårdare i marken och inte riktigt likaskönt väder…

Vad stor och fin hon har blivit! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#228 Taaaack Alex 
Åh vad fin hon är!

#230 Tackar och bugar =)
en riktigt sötnöt, jag gillar bäst det lilla hovskägget :)

Himla trevlig liten tjej du fått :)
Med det resultatet hade jag betäckt med samma hingst en gång till 
Hon ser jätte fin ut.
Hon ser väldigt fin ut :)

#232 Visst e det gölligt ;-)
#233 Ja hon är fantastiskt trevlig
#234 Tyvärr är hingsten valack numera :(
#235 Ja det är hon verkligen, är helnöjd med vad som kom ut, ÄVEN om hon inte va planerad!
Det var synd han inte hann göra om sitt "misstag" en gång till innan ;-)

#237 Ja det är nästan lite synd *skratt*

ååå så sjukt söt :D
Hon har verkligen vuxit på sig! Väldigt fin..

Tack! Är faktiskt väldigt nöjd med hur hon har artat sig!

Grattis till mycket lyckad liten "oäkting"
Ser jättefin ut. Måste peta in att jag tycker mamsen var riktigt vacker också!
Lycka till med henne!
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

#244 TACK! Det va väldigt roligt att höra! 
Har du tagit reda på vem som är pappa? 

#246 Det har jag vetat hela tiden
Vart har du fått registrerat hästen i vilken förening. Fick du ta med uppgifterna då på pappan ?

Hon är så härlig. Ser helt ok ut! 
(#0 Du får gärna göra en del 2 av tråden, min dator tycker det är jätte jobbigt att ladda sidan och jag är så nyfiken på hur hon utvecklas så jag måste ju följa tråden 
)

#248 id.kontrollanten kommer nästa vecka, ska försöka få in henne som IC-crossing =)
#249 Jag ska försöka göra detta =) Ska bara få in mer kort så att den blir nåt att ha ;-)

Nu finns det en del II av denna tråden!