Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 775 ggr
Zadeira
0

Träning för Bellman och oss ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hade vi en tjej och hennes man som arbetar med problemlösning, ledarskap och hästhantering ute hos Bellman. Hantering, tömkörning osv har ju bara gått framåt nu under sommaren, men så stötte vi på ett stort bakslag som vi inte visste hur vi skulle ta oss ur. Så vi sökte hjälp.

Det var otroligt kul och intressant. Framförallt kändes det bra att vi har tänkt rätt men att vi har brustit lite i utförandet. Först jobbade hon med honom, sedan fick vi några minuter själv jobba medan hon assisterade och berättade hur vi ska lösa olika situationer. Jisses vad det tog på hjärnan, både på hästen och oss.

De båda blev förtjusta i Bellman, så vi har bestämt att de ska följa upp och komma ut om kanske en månad för att se hur han har utvecklats. Fast att det inte är min häst blev jag sådär stolt och kände att "haha, det där är min duktiga, fina häst".

Så nu börjar riktig hårdträning igen, då vi ska komma på fötter igen efter vår stora bakslag. Att vi sökte upp henne var definitivt nyttigt. Dels för att vi fick bekräftat att vi faktiskt tänker rätt, dels för att vi fick tips och trix på hur vi löser alla dessa små problem hästen har.

lisette
0

läste din blogg. är det de i löberöd som hjälpt er?

jätteskoj att ni ändå gjort rätt :D

Zadeira
0

ojoj, någon som läst min blogg, vad roligt ;)

Jo, de är från Löberöd. Egen erfarenhet av dem?

Det var bra att veta att vi tänker rätt, och nu vet jag iallafall vad jag ska tänka på som är mina svagheter när jag hanterar "vår" bångstyriga nordis ;)

lisette
0

nej, men misstänkte det var dem när såg namnen.

brukar kika in på bloggen ibland. :D

Zadeira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok. :)

Hehe, vilken överraskning. Skriver mest för min egen skull, för att hålla lite koll. Man kan ju lugnt säga att jag lär mig väldigt mycket själv framför allt. Och hoppas att vi kan gör häst av honom.