Vilka Islandsklubbar?
Borde egentligen vara med i Náttfari.. :P Men flyttar till hösten så då känns det onödigt, ska istället bli en Hrimfaxi-are. ;)

#1 Okej :) I Vilket område är det?
Mvh Vinetta
Náttfari = Uppsala och Västmanland
Kommer antagligen att flytta till Örebro (beroende på vilket universitet jag kommer in på) och då ska jag gå med i Hrimfaxi. =)

Okej, Vad roligt :) Har du tävlat på Eidfaxi?
Mvh Vinetta
Nää, jag har ingen egen häst….än! ;)
Tränar vidare med mina två medryttarston, så småningom är tanken (från ägaren) att jag skulle dra ut yngsta stoet på tävling men hon är låååångt ifrån rätt utvecklad än. ;) Mycket jobb där du! :)

Jo, det förstår jag. Vi fick ett litet Hingst-föl för ett år sen.. det kommer nog också bli mycket jobb.
Men jag kan tipsa dig om Eidfaxi ( runt Eskilstuna ) Vi ska nämligen få en ny bana i Sundbyholm :D Du kan titta på www.Eidfaxi.se om du vill ^^
Mvh Vinetta
Spännande! :)
Vad var det för hingst då? :) Spännande stam? :) Har du fler islänningar?

Jag hjälper till att motionera ett par islandshästar på en liten gård. Är nästan som deras dotter där ute.. Dem har två fina valacker (skogsmullar) och ett tävling sto som heter Vind från Östanäng :D Och så lilla Brimi från Lilla Hult. Pappan heter Hrekkur från Hålåsen. Hrekkurs ägare står vi ganska nära :)
Mvh Vinetta
Jag är inte medlem i någon klubb, men har varit med i endel Geysir aktiviteter!
Jag är inte heller medlem i en klubb men tillhör Falkis distrikt och har varit där på någon tävling och fotat :)
Jag är en Kraftur-are =) Med min islänning Herkules =) <3
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
Glaumurit här! ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#8# Då vet jag var du rider. hihi det är bara 3 km från mig.

Dís-medlem här ^^ Södertälje nykvarn. Är också stödmedlem i gneisti för jag går på skola på wången vid östersund

Eidfaxi

När jag hade islänning var jag med i Landi. Saknar honom jättemycket. Men det blir snart en ny polle nu när jag har mer tid till häst! :)
Dyggur:)

Dyggur….

Får bli dyggur när isisen är klar för att tävlas :)

Vilka fina namn alla klubbar har. Har de något med regionen att göra eller bara väljs de slumpmässigt?
#20 Nej det är slumpmässigt. Isländska namn bara. :) Glaumur, t.ex, betyder glädje.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Två dyggurmedlemmar :) Själv är man en föredetta :P

#22 vilken till hör du nu då? :P
#23 - Står i #14. :)

#13 Aha ^^ Trevligt
Mvh Vinetta

Jag är med i den nordligaste av dom alla, Norður.

#23 Dís i första hand och sen gneisti, men eftersom jag har slutat wången ska jag gå ur gneisti..
Glaumur ;)
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
Vet inte riktigt om det är en klubb, men rider på Asphults Islandshästar :) Runt Eskilstuna

SLEIPNIR!! :)
Ska bli medlem i Eidfaxi också :)

# 29 Asphult är inte direkt någon Islandshäst klubb ^^ Men du kan ju bli medlem på Eidfaxi! :)
#30 Vad kul :D Jag ska bli stödmedlem i Sleipnir
Mvh Vinetta

Sleipnir är bäst.. 

Járnhestur !! :D
Känns som att jag är ensam från Járnhestur här.. :P

Jag är med i Austur:)
Òfeigur :D sitter även i deras styrelse :P
Ni som är med i Eidifaxi.. har ni varit på nya banan än? vad tycker ni om den? hur fungerar det? Håller själv inte på med isisar, men travare på sundbyholm.
Hör inte hit men, varför är eran rundbana så liten? & vad är paddockarna till för? något vi undrade mkt över på jobbet i somras när de höll på å bygga för full..
#38 för oss är banan inte liten, men om man jämför med en travbana eller galopp bana värkar den liten men den räcken gott och väl för oss ^^ man rider i paddockarna?
ja jo… det förstår jag oxå, men jag tänkte om de var till för något spec. tävlingsmoment med isisarna.
Jo, det verkar ju räcka för er, men har det något spec. syfte med att vara så liten? Annars hade ni egentligen väl lika gärna vara inne på en travbana, då eran rakbana inte är mkt längre än ett upplopp skulle man kunna ha det där & rundabanan blir lite större?
Är lite nyfiken utav mig
! Tycker att det är ganska spännande, har tänkt å gå ner i titta när de blir tävlingar på Sundbyholm då jag bor precis i närheten…
#40 Ovalbanan har ju ett standardmått (nånstans runt 250 meter tror jag), och hästarna ska ju orka flera varv. Man rider ju programmen 1 varv i varje gångart (utom skritt, som är ett halvt). Så i fyr- och femgångsprogrammen blir det alltså 4,5 varv som ska ridas. Samt att hästen ska orka med en ev. final, som blir några varv det med. Dessutom tävlar många i mer en en gren i taget (tex 4-gång och tölt eller 5-gång och någon passgren). Och då betyder det dubbelt så många varv ungefär, om man går till final i båda grenar. 
Sen så sitter det ju domare i mitten som ska se och bedöma alltihop, och det blir ju helt klart svårare om hästarna befinner sig långt bort.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#40 lyssna på #41
#41 helt rätt ! häsarna skulle inte orka springa så långt som på en travbana när det är 4.5 varv !
okej. Då förstår jag.
Har inte varit på någon islandstävling, så jag vet inte hur det går till. Trodde bara att de red runt en massa varv i samma gångart, vilken verkade ganska konstigt att den skulle behöva vara så liten då.
#41 tack för förklaringen, det var precis det jag var ute efter.
#43 Nä det förstår jag. Men jag kan säga att många islandsryttare tränar gärna på travbanor.
Då har ju inte storleken nån större roll, bara att köra lite färre varv.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#38 Jodå, banan är super fin! Jag tävlade på den idag föressten :D Men banan är alla jätte nöjda med! Men det är ju klart, en av sveriges finaste ju!
Och förklaringen har du redan fått av Alex ser jag :P
Mvh Vinetta

jag är inte med i någon men min kompis är med i Krafftur :)
Är det bara jag som är medlem i Gladur? 

Är med i Landi såklart! :P

Har varit med (och kommer att gå med i igen) i Landi.
Jag är med i Midur! :)