Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 577 ggr
Yazmine
0

Hur gör ni ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag satt och kollade på veterinärerna i går kväll där hade dem med en häst (svenskthalvblod) som ägaren senare gav bort till en tjej som behövde sälskap till sin ridhäst.Men till mitt problem jag har själv en stor häst som också bara duger till sälskap kanske lite lättare ridning har nu funderat i snart två år om jag inte skulle antingen att ta bort honom eller sälja honom ,men jag vet inte om jag klarar av det är så rädd att han skulle fara illa då hans föra ägare inte tog så bra hand om honom och så har man ju funderat att det finns väll ingen som vill ha en stor häst som sälskap då han äter betydligt mer än en shettis tex.Men när jag satt och såg på pågramet i går så hade hennes vänner sakt samma sak till henne-finns väll ingen som vill ha en stor häst som sälskap ? Men hon hade fått flera svar enligt vad hon sa i tv i allafall.Jag vet inte om jag vågar att sätta ut anons på honom ,jag är ju så fäst vid honom.Ni som säljer era hästar eller har sålt eran häst hur har ni klarat det ?Jag är så velig vet inte hur jag ska göra Fundersam

Lorita
0

Jag hade behållit honom själv eller låtit honom somna, risken är ju annars stor att hästen börjar ridas av någon mer okänslig, han var ju väldigt samarbetsvillig. Eventuellt om man fick tag på en fordervärd så man har fortsatt koll på hästen.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

gejsa
0

Det är ju väldigt stor risk att dom senare prövar att rida. Men varför inte skriva ut en annons och se vad du får för svar? Alla som vill ha häst är inte rötägg bara för att man mött några. Skrattande

LinaN
0

Är du osäker så låt hellre din kompis somna in, det är humanare än att riskera at than rålkar illa ut och börjar ridas igen….

Men kasnke han kan hålla för körning? diskutera emd din vetrinär och är det grönt ljus är det bara att börja köra (förutsatt att ha när inkörd då)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

reddie
0

Försök att hitta någon i närheten som behöver en sällskapshäst. På så sätt kan du hålla koll på dem och hälsa på med jämna mellanrum

Yazmine
0

Åhh jag blir togig när jag inte kan bestämma mig,för innerst inne vill jag ha han kvar,men jag vill ju ha en häst som jag kan rida på och att skaffa mig en till,får jag inte för min sambo och så har jag igentligen inte plats för en till.#3 han är inte inkörd så det tror jag inte skulle gå så bra då han är bakskyg.Men det känns ändå bra att jag vet hur ni skulle göra i mitt ställe tack för era svar =)

gejsa
0

Vad är det för häst då?

shirley
0

mkt svårt, kan du inte behålla honom själv?